"Najnevarnejše ceste za motoriste v Sloveniji so denimo tiste v zgornjem Posočju, po stari cesti z Vrhnike proti morju, na relaciji Zagorje–Hrastnik, mimo Brežic, na Bizeljskem ali med Podčetrtkom in Mariborom," našteva Jože Šekoranja iz Društva ljubiteljev motociklov Vrageci.
Krvava lanska sezona
V Sloveniji je registriranih skoraj 45 tisoč motornih koles, število motoristov pa še vedno narašča. Lansko leto je bilo še posebno krvavo, saj je pri nas umrlo kar 28 motoristov, leto prej pa 17.
Letos je umrl en motorist. Med letoma 2006 in 2008 pa se je kar petina vseh nesreč na cestah končala s hudimi poškodbami ali smrtjo motorista.
Vzdrževanje šepa
"Velika večina nesreč, v katere so vpleteni motoristi, se zgodi v njihovem vidnem polju, kar pomeni, da bi jih bilo mogoče preprečiti, če bi gledali dovolj daleč naprej, predvidevali in upoštevali hitrost drugih ter prilagodili svojo," pravi strokovnjak za varno vožnjo Andrej Brglez.
"Motorist se mora zavedati, da je za svojo varnost najbolj odgovoren sam, pa če se to sliši še tako izrabljeno," dodaja in opozarja, da se z opravljenim izpitom nabiranje praktičnega znanja šele začenja.
Na drugi strani Brglez meni, da bi bilo mogoče že s poceni ukrepi, kot je skrb za čisto cestišče ali preglednost zaraščenih križišč in ovinkov, veliko storiti za motoriste.
Prve poti naj bodo lažje
Preden se usede nanj, lahko lastnik brez večjega strokovnega znanja poskrbi za varnost svojega motorja tako, da preveri stanje pnevmatik, trdnost vpetja kolesa in zračnost vilic, nivo tekočin, trdoto in hod sklopke, delovanje svetil in napetost pogonske verige, svetuje Brglez, tudi sam navdušen motorist.
Ker vožnja z motociklom zahteva večjo telesno okretnost in odzivnost, je prav, da se motorist pred vožnjo dobro ogreje, poskrbi za ustrezno telesno kondicijo in se prvih voženj, ki naj bodo krajše, loti z rezervo.
Oči tudi za avtomobilom
Avtomobilisti med hladnejšimi meseci pozabijo na motoriste, zato ti spomladi marsikoga presenetijo. Na motoriste je treba biti pozoren zlasti na odsekih, kjer se pogosteje pojavljajo, kar se velikokrat zgodi nepričakovano in morda tudi prehitro, to pa ne sme biti razlog za ogrožanje njihove varnosti.
Pred prehitevanjem ali zavijanjem levo se morajo vozniki avtov v vzvratnih ogledalih še posebno dobro prepričati, ali lahko to storijo varno.