Avto
25 ogledov

Nekaj povsem drugačnega

Mazda CX-5
1/14
Gregor Prebil
Mazda CX-5 si je na izboru za Žurnalov avto leta v kategoriji poslovno-družinski avto prislužila tretje mesto. Bralci, ki so jo preizkusili so najbolj cenili vozne lastnosti in uporabnost, v primeru testnika z bencinskim dvolitrskim motorjem in ročnim menjalnikom pa jim lahko le pritrdimo.

Mazda CX-5 je uporaben avtomobil, ki nas kljub hvaljeni tehnologiji Skyactiv, s katero naj bi vozniki prihranili na gorivu, v kombinaciji bencinskega motorja in samodejnega menjalnika ni izkazal z najnižjo porabo.

Omenjena kombinacija za pospeševanje zahteva visoke vrtljaje, kar deluje mučno in glasno. Poraba zlahka preseže devet in še več litrov, le z veliko mero zadržanosti smo jo v kombinirani vožnji ustavili pri 8,8 litra. Vseskozi smo imeli občutek, da šeststopenjski samodejni menjalnik ne more izvleči vsega potenciala, zato smo si želeli preizkusiti še ročni šeststopenjski menjalnik.

Prava kombinacija

Mazda CX-5 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
In pristoji ji. CX-5 nam je bil bližje kot po prvem testu. Atmosferski bencinski motor ne bi pripisali sodobnemu SUV vozilu takšne velikosti, a je treba v primeru testnika predsodke pustiti drugje. Dvolitrski  Skyactiv-G motor razvije 118 kilovatov moči (160 KM) in 208 Nm maksimalnega navora, kar je tudi v kombinaciji z vsekolesnim (AWD) pogonom, ki deluje povsem samodejno, dovolj za dobre vozne lastnosti.

Porabo zlahka obdržimo pod osmimi litri, v mestih pa hvalimo tudi skoraj neopazno delovanje sistema start & stop in udobnost volanskega mehanizma. K nižji porabi veliko prispeva lahka gradnja (1.425 kilogramov) in prestavna razmerja, ki so po drugi strani dovolj kratka, da se ga vozi dinamično, „elastični“ motor pa po drugi strani omogoča veliko vrtenja, v kombinaciji z natančnim podvozjem in zelo informativnim volanom pa tudi dirkaške užitke. Nagibanja v ovinkih je malo.

Mazda CX-5 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
V redko kateremu SUV vozilu boste med ovinki bolj samozavestni kot v CX-5. Kljub visoki karoseriji  je sposoben zadovoljiti izzive voznika na ovinkastih hribovitih odsekih, z veliko mero udobja pa se izkaže tudi na avtocestnih križarjenjih. V vseh pogledih je dober konkurent VW tiguanu in drugim predstavnikom svojega razreda.

Podatki o vozilu: (Mazda CX-5 2.0 AWD Attraction)
Motor: štirivaljni, bencinski
Prostornina: 1.998 cm
Najvišja moč: 118 kW (160 KM) pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 208 Nm pri 4.000 vrtljajih na minuto
Poraba na testu: 7,9 litra/100 km (mešani cikel), izpust 155 g CO2/km
Zmogljivosti: 197 km/h, 10,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.555 x 1.840 x 1.710; medosna razdalja: 2.700
Prtljažnik (v litrih): 503-1620
Cena (v evrih): 22.590/29.940 (osnovni/testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.