Pri Hondi so, tako kot vsi večji proizvajalci avtomobilov, investirali v razvoj najbolj popularnega segmenta vozil med kupci – to je SUV-jev oziroma športnih terencev. Japonska znamka je podvojila število športnih terencev v svoji ponudbi Najnovejši srednje veliki ZR-V in popolnoma električnim e:Ny1 sta se pridružil uveljavljenima modelom, kompaktnemu HR-V in največjemu CR-V.
Hondo ZR-V bomo podrobno testirali poleti, ko jo bomo na podaljšanem testu postavili v različne situacije, smo jo pa že preizkusili na prvem testu in zapisali, da nas v marsičem spominja na zlato dobo GT-jev. Vabljeni k branju.
ZR-V se po velikosti umešča med modela HR-V in CR-V, a je bolj zanimivo to, da gre za športno-terensko različico priljubljene družinske kombilimuzine civica. Uporablja isto platformo kot civic in je tako kot hvaljena kombilimuzina na voljo samo s Hondinim hibridnim pogonskim sklopom e:HEV. Ta pod motornim pokrovom združuje štirivaljni bencinski motor z dvema elektromotorjema, ki skupaj poganjata sprednji kolesi. Pri Hondi poudarjajo, da se tudi pelje nadpovprečno dobro, kar ni ravno značilnost vozil z višjim težiščem. ZR-V namreč v sebi skriva gene civica.
Nov, a ključen model
"Ponudba Hondinih izdelkov se nenehno razvija, pri čemer na nas vplivajo številni dejavniki - med drugim tudi povratne informacije strank. Pri oblikovanju ZR-V smo imeli fokus narediti privlačno vozilo, tako na zunaj kot v kabini, ki poudarja dinamične zmogljivosti vozila," nam je v pogovoru povedal John O’Brien, ki je pri Hondi zadolžen za komunikacije. Dodaja, da ima ZR-V ključno vlogo v Hondini modelni paleti, saj združuje uporabnost večjega SUV-ja z bolj dinamično zmogljivostjo limuzine, kot je model civic.
Da gre za odmik od klasičnega križanca, kot je manjši HR-V, nam sogovornik pojasni na primeru platforme. "HR-V temelji na arhitekturi mestne kompaktne kombilimuzine jazz, ki omogoča maksimalno prostornost kabine in tudi uporabo tehnologije zlaganja sedežev »magic seats«. ZR-pa temelji na kombinaciji sprednjega dela modela civic, vključno s podvozjem, zadnji del pa je podobne SUV modelu CR-V. To na eni strani pripomore k notranji prostornosti, na drugi k bolj športni in dinamični vožnji, vse skupaj pa je povezano z odličnim varnostnim lastnostim."
Kaj ima skupnega s civicom?
O’Brien pravi, da si civic z modelom ZR-V deli številne ključne komponente, ki omogočajo podobno, dinamično vožnjo. Arhitektura motornega prostora med modeloma je enaka, saj si delita pogonski sklop in sprednji podokvir, kar omogoča nižjo linijo pokrova motorja in posledično težišče. "Lahki aluminijasti prednji podokvir zagotavlja visoko togost in je povezan z vzvodi McPherson ter neposrednim in natančnim elektronskim servo volanom z dvema zobnikoma, ki zagotavlja natančno krmiljenje. Poleg tega je zadnje večvodilno vzmetenje zagotavlja izboljšano okretnost in učinkovitost. Tudi menjalnik CVT vključuje logiko linearnega nadzora prestavljanja, s čimer smo zagotovili bolj "naraven" občutek med močnim pospeševanjem, električni motor z visokim navorom pa zagotavlja takojšen odziv že pri nizkih vrtljajih."
O’Brien dodaja, da ima ZR-V v kabini zaslon merilnika moči, ki je neposredno povezan z motorjem in vizualno prikazuje povečano izhodno moč, ko ta narašča v skladu s povečano cestno hitrostjo. To povečuje naraven občutek pospeševanja. Optimiziran je bil tudi položaj sedenja, ki uporabnikom ponuja preglednost, podobno tradicionalnim, dvignjenim športnim terencem, vendar pa je položaj sedenja bolj podoben tistemu v limuzini, kar po mnenju sogovornika povečuje zaupanje v vozilo med vožnjo.
Pri Hondi so nam pojasnili, da so pri snovanju ZR-V iskali čim več pametnih rešitev.
Kabina je zasnovana tako, da zaradi nizkega vrha armaturne plošče in nizke linije pokrova motorja, ogledal, nameščenih stran od stebrička A, in velikega stekla, ki vključuje majhna okna med stebričkoma C in D, omogoča odlično vidljivost na zunaj.
Ker je bil ZR-V zasnovan in izdelan za mlajšo, bolj povezano generacijo, je na voljo množica priključkov in možnosti za polnjenje tako za potnike na sprednjih kot zadnjih sedežih. Tudi zadnja klop je bila zasnovana tako, da ponuja podobno nizek odmik med bokom in gležnjem, kar ima dodatno prednost, saj omogoča večjo svobodo pri oblikovanju končne točke strehe, zato so lahko inženirji in oblikovalci našli rešitev za bolj športno oblikovan zadek, ki prinaša večjo aerodinamično učinkovitost.
Menjalnik je posebna zgodba
Sogovornika smo vprašali tudi, da kako so pri Hondi poskrbeli, da je pospeševanje z menjalnikom CVT čim bolj udobno, linearno in tudi manj hrupno, kot smo to vajeni pri tovrstnih menjalnikih na avtomobilskem trgu?
"Honda ima veliko izkušenj s hibridi in samodejnimi menjalniki za hibridna vozila. Vrhunec našega dela je najnovejša generacija enote, ki vključuje edinstveno logiko Linear Shift Control, ki ustvarja sintetičen občutek, podoben ročnemu ali tradicionalnemu samodejnemu menjalniku z več prestavami. S poustvarjanjem te vozne značilnosti je pospeševanje bolj gladko, hrup je manjši, zaznavni občutek pospeševanja pa večji," pravi sogovornik, ki se je dotaknil tudi zanesljivosti hibridnega športnega terenca. Pravi, da so več kot 20 let trdo delali na razvoju, da bi zagotovili enako raven voznih lastnosti in zanesljivosti kot pri običajnih avtomobilih z motorjem z notranjim zgorevanjem.
Recept za zveste kupce
Sogovornika smo vprašali tudi, kje je vzrok, da ima znamka tako zveste kupce? Eden od glavnih vzrokov je tako pregovorna in dejanska zanesljivost in kvaliteta. Honda se na različnih globalnih lestvicah uvršča med vozila, ki jih lastniki najbolj cenijo glede kakovosti. Drugi vzrok je oprema, ki je že v osnovnih modelih bogata. Honda ZR-V je na voljo v treh nivojih opreme, elegance, sport in advance, poudarek je na bogati serijski opremi. Že elegance ima celoten sklop Honda SENSING asistenčnih sistemov, radarski tempomat, 18-palčna platišča, Honda CONNECT z devetpalčnim zaslonom, Apple Car Playjem (tudi brezžični) in Android Autom, ogrevane prednje sedeže, zadnjo kamero, parkirne senzorje tudi spredaj, LED žaromete s samodejnim preklopom dolgih luči, asistent za spust ... Oprema sport daje poudarek na bolj športnem videzu, prepoznali jo boste po črnih platiščih, maski in obrobah, znotraj pa doda nekaj opreme za več udobja. Najbogatejša je oprema advance, pri kateri so v ospredju BOSE audio sistem, panoramska streha, prilagodljivi LED žarometi, head-up zaslon, gretje tudi zadnjih sedal ...
Je že zdavnaj Mazda naredila....CX-5 SUW ki se pelje bolje kot večina limuzin,ima boljši menjalnik,boljše motorje z večjimi kubikažami (Mazda je sedaj,kar je Hoda bila v 80'ih)....tudi BOSE itd....Honda je le še senca tega,kar je nekdaj bila...na crashrestih severnoameriških zavarovalnic… ...prikaži več je CRV bil najslabši-odtrgan B-stebriček in čist "olupljeni" prag...CX-5 pa zmagovalec testa...boljša od Volvo,BMW,Mercedes itd...pa CVT si lahko nekam...
Stara generacija prisegamo na dizle,ki so malenkost celo “čistejši“ od bencinarjev,in manj porabijo,kje je potem problem