Kot je znano že od petka, je zaradi epidemije korona virusa obležal tudi ženevski avtomobilski salon. A to proizvajalcev ne moti, da se ne bi držali svojega ritma in kljub temu predstavljajo ali pa so že predstavili novosti, ki bi si jih obiskovalci salona lahko sicer ogledali v živo. Preko spleta bo potekala tudi večina za salonsko dogajanje pripravljenih predstavitev in tiskovnih konferenc.
Ženevski avtomobilski salon je torej po sili razmer postal prvi povsem virtualni avtomobilski salon. Le upamo lahko, da ne bo uvedel novega trenda, ki bo poskrbel, da bodo že danes zelo okrnjeni avtomobilski saloni postali avtomobilskim znamkam še bolj odveč. Spomnimo se, da smo lani verjetno obiskali zadnji avtomobilski salon v Frankfurtu, ki ga čez leto in pol ne bo več oziroma se bo v najboljšem primeru preselil na drugo lokacijo.
In kaj novega prinaša virtualni avtomobilski salon v Ženevi? Dogajanje je precej pestro in novosti, ki bodo že letos ali v prihodnjih letih zapeljale na ceste, je veliko, saj je abstinentov v Ženevi veliko manj kot sicer na salonih. Poglejmo torej, kaj so pripravile avtomobilske znamke.
Aiways
Kitajski proizvajalec Aiways namerava z avtomobili v Evropo prodreti brez prodajnih salonov. Gre za zagonsko podjetje, ki je že na avtomobilskem salonu v Šanghaju predstavilo 100-odstotni električni SUV U5, ki ga bodo v Evropi, kjer naj bi premiero doživel prav v Ženevi, tržili preko lizing pogodb in ne v prodajnih salonih.
Aston Martin
Čeprav se za serijskega zdi, da je kot kočevski medvedi, o katerih vsi govorimo, videli pa smo jih redki, je Aston Martin za Ženevo pripravil posebno različico svojega športnega terenca DBX Q. Štirilitrski motor biturbo V8 sicer ostaja enak, zato pa so karoseriji namenili posebni odtenek laka, notranjosti pa veliko karbona, s katerimi prikazuje svojo »temno plat«.
Audi
Audi je za Ženevo pripravil novo generacijo svoje kombilimuzine spodnjega srednjega razreda audija A3, za katerega obljubljajo, da bo bolj športen kot doslej in da mu bo pri reguliranju pogona, volana in podvozja pomagala bliskovita elektronika.
Bentley
Bentleyeva študija bacalar izhaja iz študije EXP 100 GT, ki jo je britanska razkošna znamka pripravila ob svoji lanski stoletnici, izpostavljajo pa predvsem okolju prijazne in reciklirane materiale v notranjosti. Drugi Bentleyev eksponat je continental GT mulliner convertible, čigar izvedbo so, kot kaže ime, zaupali hišni karoserijski delavnici Mulliner.
BMW
Električni prihodnosti se čedalje bolj predajajo tudi pri BMW, kjer so pripravili študijo električnega križanca BMW i4 concept. Predstavljajo tudi tri nove priključno-hibridne različice serije 3, videti pa je, da težko pričakovanega električnega križanca BMW iX3 zaenkrat še ne bomo videli.
Citroën
Citroën je predstavil eno bolj zanimivih novosti v svetu mobilnosti v zadnjih mesecih, električni mestni avtomobilček ami EV, ki ga seveda poganja elektrika. Z dolžino 2,42 metra je zares majhen ki je namenjen predvsem kratkim skokom po opravkih. Načeloma bo na voljo v okviru delitvenih shem.
Czinger
Razburljiv prispevek avtomobilizmu je pripravilo ameriško podjetje Czinger. Njihov hiperšportnik czinger 21C s sedežno razporeditvijo 1+1 ima hibridni pogon in tridimenzionalno natisnjene karoserijske panele, njegova tekmeca pa sta lotus evija in pininfarina battista.
DS Automobiles
DS automobiles predstavlja svojo novo admiralsko ladjo, premijsko limuzino DS 9, prav tako pa tudi študijo DS aero lounge, s katero napoveduje oblikovna izhodišča za svoje prihodnje električne modele.
Fiat
Fiat je pripravil električno različico fiata 500, ki bo na voljo širše kot doslej in naj bi bila naprodaj v drugi polovici letošnjega leta, ko bo nastopala proti tekmecem, kakršna sta honda E in mini electric.
Honda
Honda je za Ženevo pripravila predstavitev osveženega civica, ki je največ sprememb doživel kot športni type R, prav tako pa bi evropsko premiero doživel jazz, ki dobiva tudi križansko različico cross-star. Oba so opremili tudi s hibridno tehnologijo e-HEV.
Hyundai
Hyundai je za Ženevo pripravil zelo »tuzemski« nastop, saj sta v ospredju predvsem majhen mestni avtomobil hyundai i20, ki vstopa v tretjo generacijo in bo dobil tudi blage hibride, in koreniteje osveženi hyundai i30. Na zunanjosti i30 izstopa predvsem nov sprednji del, v notranjosti pa 7-palčni zaslon digitalne instrumentne plošče in 10,25-palčni zaslon infozabavnega sistema. A brez prihodnosti ne gre in to napoveduje električna študija prophecy, v slovenščino ime pomeni »prerokba«, ki namiguje na prihodnje oblikovne smernice znamke. Za dobro aerodinamiko skrbi predvsem integrirani spojler na zadku.
Kia
Hyundaijeva sestrska znamka Kia po drugi strani preddstavlja novst med svojimi velikimi modeli. V novo generacijo je namreč vstopil njihov največji evropski križanec sorento, ki je na voljol tudi kot priključni hibrid.
Lexus
Če bi bil salon izveden, bi si lahko obiskovalci ogledali študijo lexus LF-30 electrified concept, saj je bila za Ženevo pripravljena evropska predstavitev, prav tako pa tudi Lexusov prvi pravi električni model UX 300e, pri katerem baterija s kapaciteto 54,3 kilovatne ure poskrbi za 400 kilometrov dosega. Evropsko premiero doživlja tudi lexus LC500 cabriolet, ki bo na evropske ceste zapeljal poleti.
Mercedes
Mercedes razreda E se v prenovljeno deseto generacijo pelje s širokim naborom asistenčnih sistemov, med katerimi izstopa asistent za vzdrževanje varnostne razdalje, ki prepoznava zastoje ali zgoščen promet in se pravočasno odzove nanje, še preden voznik pripelje vanje. Daimlerjev hišni tuner AMG je poskrbel na jamočnejšo različico križanca GLA, ki kot mercedes GLA AMG 45 razpolaga s 310 kilovati moči.
Pininfarina
Pininfarina je za Ženevo pripravil posebno različico električnega superšportnika battiste, na pet primerkov omejeni battista anniversario, s katerim so obeležili svojo 90-letnico.
Renault
Renault je elektrificiral twinga, ki je kot twingo Z.E. postal prvi električni renault, ki prihaja iz Slovenije. Pred tem so v Novem mestu že izdelovali tudi električne smarte forfour, vendar twingo Z.E. ni le njihov francoski ekvivalent, ampak prinaša bolj zmogljivo električno tehniko iz večjega zoeja. Renault sicer predstavlja tudi sicer že znani električni kombi kangoo Z.E. concept kot napoved nove generacije kangooja, ki ga lahko v prodajnih salonih pričakujemo še pred koncem leta. Omenimo še priključno hibridni megane E-tech plug-in ter študijo morphoz, kratek pogled v prihodnost Renaultovih električnih avtomobilov.
Seat in Cupra
Seat je za Ženevo pripravil svetovno premiero novega leona, v katerega je vložil 1,1 milijarde evrov, njegova nova športna znamka cupra pa je pripravila predstavitev športnega cupra leona in svojega prvega samostojnega modela, ki se imenuje formentor.
Suzuki
Suzuki ignis se v tej generaciji po cestah vozi že dobra štiri leta, zato je prišel čas za njegovo osvežitev. Na voljo so tri nove barve zunanjosti, sicer so pa bolj izrazite izboljšave tehnike in motorjev.
Škoda
Škoda je v Ženevi nameravala evropski javnosti pokazati novo octavio, bolj pomembna pa je predstavitev predserijske izvedbe Škodinega prvega električnega avtomobila na osnovi študije vision iV, ki si bo tehniko delil s volkswagnom ID.3.
Toyota
Toyota je januarja napovedala novi križanec segmenta B, ki naj bi svetovno premiero pred občinstvom doživel v Ženevi, a ga bomo v živo iz razumljivih razlogov seveda videli pozneje, poleg njega pa predstavlja tudi novo generacijo yarisa, o kateri je že veliko znanega, ter priključno hibrdni RAV4 plug in-hybrid.
Volkswagen
Volkswagen golf osme generacije nam je že dodobra znan, saj smo bili na njegovi predstavitvi v Wolfsburgu, nove pa so tri različice: športnik golf GTI, turbodizelski športnik golf GTD in elektrificirani golf GTE. Poleg njih naj bi bil na razstavnem salonu tudi novi priključno hibridni volkswagen touareg R s kombinacijo turbobencinskega motorja V6 in elektromotorja, ki mu zagotavlja povsem električno vožnjo do hitrosti 140 kilometrov na uro.
Polestar
Volvova električna podznamka Polestar se modelsko osamosvaja, kar napoveduje študija precept, štirivratna električna limuzina, ki ponuja vpogled v prihodnost mlade znamke. Izstopajo predvsem okoljsko vzdržni materiali in optimiziran uporabniški vmesnik.