Prometna nesreča, pa čeprav le z manjšo materialno škoda, za marsikoga predstavlja stres. Tudi zato cenilci v zavarovalnicah pogosto prejmejo napačno izpolnjena poročila o prometni nesreči. Kako je treba pravilno izpolniti poročilo o prometni nesreči. Nasveti po korakih.
Prvi korak po manjši nezgodi je izpolnjevanje Evropskega poročila o prometni nesreči. Udeleženci v prometni nesreči si z zapisom in opisom ter orisom nesreče, ter podpisom pod obrazcem, izmenjajo podatke. Poročilo je kasneje v pomoč pri reševanju škodnega primera, ne pomeni priznanja krivde. V primeru, da v prometni nesreči ni bil nihče poškodovan in je materialna škoda le majhna, ni treba niti klicati policije.
Evropsko poročilo o prometni nesreči je obrazec z vsemi ključnimi podatki, ki se nanašajo na prometno nezgodo. Vsak ga prejme ob sklenitvi zavarovanja avtomobilske odgovornosti skupaj z zavarovalno polico. Obrazec naj bo shkranjen v predalu vašega vozila. Če obrazca nimate se izvod dobi v vsaki poslovalnici zavarovalnic.
Obrazec vsebuje tri stolpce, ki jih morate izpolniti, in prostor, kjer narišete skico prometne nesreče. V primeru, da te imeli nezgodo s tujcem, ki enak, od Evropskega zavarovalnega biroja odobren obrazec, vendar v drugem jeziku, morate vedeti, da sta obrazca enaka. Posamezna vprašanja so poenotena (kraj nesreče, ura, udeleženci, vozila, specifike gibanj, podatki o zavarovalnici ...) in oštevičena, zato lahko vsebino prevajate od številke do številke po svojem obrazcu.
V primeru, da ne dosežete soglasja o krivdi, kako je do nezgode prišlo, zavarovalnice priporočajo, da se naredi podroben opis nezgode na posebnem listu, hkrati pa s telefonom ali fotoaparatom nezgodo in zvito pločevino fotografirajte iz različnih kotov. Po potrebi obvestzite policijo, da opravi ogled nezgode in pripravi policijski zapisnik.
Pri zavarovalnici Triglav opozarjajo na najpogostejše napake pri izpolnjevanju evropskega poročila:
Nečitljivo pisanje. Uporabite kemični svinčnik in pišite krepko, da bo tudi kopija čitljiva.
Več rubrik ostane neizpolnjenih. Rubrik nikakor ne puščajte praznih. Če se ne nanašajo na vaš primer, jih raje označite kot: »Ne pride v poštev.« Vsekakor poskušajte zapisati čim več informacij, še posebej pri točki 14 – Moje pripombe, kamor sodita tudi priznanje krivde in opis prometne nesreče. Če niste dosegli soglasja o odgovornosti, je natančen opis nesreče še toliko pomembnejši. Zapišite ga na posebnem listu, ki ga priložite poročilu.
Podatki iz uradnih dokumentov (vozniško dovoljenje, prometno dovoljenje, št. šasije vozila, registrska številka) niso pravilno prepisani. Vzemite si čas in jih raje dvakrat preverite.
Ni podpisa obeh udeležencev. Kot je zapisano na samem poročilu, podpis ne pomeni priznanja odgovornosti, temveč povzema dejstva, pomembna za hitrejšo rešitev škodnega primera. Poročilo ne bo veljavno brez podpisa obeh udeležencev.
Poleg podpisa zraven dopišete še številko kakšnega osebnega dokumenta podpisnika.
Večkrat se je namreč že zgodilo, da so udeleženci kasneje zanikali, da je na poročilu njihov podpis.
Premalo nazorna skica prometne nesreče. Poskušajte čim jasneje narisati, kaj se je zgodilo. Uporabite puščice, ki kažejo, v kateri smeri se je gibalo vsako vozilo.
Fotografirajte kraj dogodka, saj bo to olajšalo dodatno ugotavljanje okoliščin. Pri tem bodite pozorni na stanje celotnega vozila, da kasneje ne bi bilo težav zaradi obsega poškodb oziroma škode, ki je nastala v konkretnem dogodku.
Izpolnite eno poročilo. Velikokrat se zgodi, da udeleženca z enakim zapisom izpolnita vsak svojo verzijo poročila. To pa ni potrebno. Po podpisu en izvod poročila obdržite vi, drugega pa izročite soudeleženemu vozniku. Če so v nesreči udeležena tri vozila, morate izpolniti dva kompleta poročil (povzročitelj izpolni poročilo z vsakim izmed oškodovancev).
Po prometni nesreči škodo čim hitreje prijavite na cenilnem mestu zavarovalnice, pri kateri je zavarovan povzročitelj nezgode. Odškodninskemu zahtevku priložite izpolnjeno evropsko poročilo in vsa morebitna druga dokazila, ki pojasnjujejo okoliščine nesreče.
Obrazec izpolnite, če gre za nezgodo z manjšo premoženjsko škodo, ko nihče ni bil telesno poškodovan in če se je udeležencem uspelo sporazumeti o krivdi.
Saj policaji zaračunajo svoj prihod. Povzročitelj nesreče tako dobi kar lepo številko na položnici.
Leon bluziš. Policija bi morala prihod na kraj prometne nesreče z manjšo materialno škodo zaračunati, pa bi bilo manj takega bluzenja. Obravnava prometne nesreče z manjšo materialno škodo je delo zavarovalniškega agenta in ne policije, čeprav je pri nas logika… ...prikaži več drugačna. To, da zavarovalničarji nabijajo ljudem, kako morajo, če se jim vrabec poserje na avto, klicati policijo, je lari fari. Na žalost je to pri nas zelo slabo urejeno.
Imel nesrečo s tujcem.Samo materialna škoda.Izpolnila samo evropsko poročilo izmenjala podatke,poslikala in brez problema sem vse uredil na zavarovalnici.Tako da ta tvoja trditev ne drži.