Avto
8722 ogledov

Najcenejši ford pri nas rešuje družine pred veliko dilemo

predstavitev Ford Courier
1/19
Saša Despot
Ford tourneo courier s svojo vsestranskostjo in ceno nagovarja širok krog kupcev. Skupaj s tovorno različico transit courierjem želi postati glavni v obeh razredih in eden najbolj prodajanih fordov sploh.

Ford je zaokrožil celostno prenovo svojega Pro programa in s povsem novo generacijo modela courier nagovarja še tiste, ki potrebujejo na zunaj kompaktnejši avto velikih notranjih mer. Na slovenski trg je hkrati pripeljal obe različici, torej potniškega tourneo courierja in delavskega transit courierja. 

Od prejšnje generacije je ostalo dobesedno samo ime, saj je celo logotip na novi generaciji nov. Courier oziroma po slovensko 'kurir' je postavljen na platformo B-car, ki jo med drugim uporablja tudi uspešnica puma. Izdelujejo ga v tovarni Craiova v Romuniji, od koder prihaja tudi puma. 

Courierja so oblikovalci izklesali z mislijo na sodobne trende, pri katerih prevladujejo mišičaste, suvovske poteze. Hkrati želijo z njim aktivno nagovarjati tudi tiste, ki jih je presenetil vakuum na področju enoprostorcev, tudi pri Fordu. Veliko ljudi, še posebej družin, namreč zelo pogreša ta tip avtomobilov, ki se je moral posloviti kot žrtev uspeha križancev oziroma športnih terencev, slednji pa niso nikoli uspeli nadomestiti vsestranskosti in prostornosti enoprostorcev.

Drugi dve kategoriji kupcev, na katere prav tako cilja potniški courier, pa so starejši pari ali pa aktivni posamezniki.

predstavitev Ford Courier | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tourneo courier zna pobožati oči z različnimi detajli, ki skupaj z izbiro barv in kontrastne strehe ustvarjajo podobo prikupnega manjšega avta, pa čeprav v resnici sploh ni majhen. V dolžino njegova odsekana postava meri več kot 4,3 metra, v višino nad 1,8 metra. Na strehi ima dvignjene strešne sani. Stranska bočna vrata omogočajo enostaven dostop do druge sedežne vrste s kar radodarno odmerjenim prostorom tudi za sredinskega potnika. Se pa mora posluževati varnostnega pasu izpod stropa.

Šestega in sedmega sedeža v courierju ni, za takšno kombinacijo je treba pri Fordu pogledati proti večjemu tourneu connect. Sopotnikov sedež nima isofixa. Glede prostora v višino seveda ni izjeme ne glede na to, kje v courierju sedite.

V ospredju uporabnost

Vozniški prostor je radodaren s prostorom. V ospredju je predvsem praktičnost z velikim ščepem modernih trendov glede povezljivosti. Courier ima namreč po pričakovanjih vgrajen Sync 4 infozabavni vmesnik, ki je dobro podkovan glede funkcij in povezljivosti s telefonom, tudi brez žice. Prek vgrajenega modema je lahko pet let zastonj na dosegu aplikacije FordPass Connect na pametnem telefonu. Sredinski zaslon meri osem palcev, tudi voznikov prikazovalnik je v celoti digitalen. Ohranili so tudi nekaj ključnih fizičnih gumbov za hitro vklapljanje določenih funkcij.

Odlagališč ne manjka, pod stropom je še dodatna polica, medtem ko vztraja pri klasični ročici ročne zavore. Notranje obloge so na otip kar trde, v tem pa poleg zniževanja cene lahko vidimo tudi željo po trpežnosti. Pri različici active so obloge sedežev iz tkanine, ki jo je mogoče enostavneje čistiti.

predstavitev Ford Courier | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev Ford Courier | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Prtljažnik tournea courierja pod velikimi vrati je zelo pravilnih oblik, kar je posledica ene ključnih sprememb pri prehodu na novo platformo. Zadaj je namreč zdaj tip vzmetenja s torzijskim drogom, zato so tako pridobljeni prostor v ožjih koših blatnikov izkoristili za dodatno razširitev prtljažne jame.

Pod prtljažno polico je 570 litrov prostora, s podiranjem druge klopi, ki kloni v razmerju 1:2, pa prtljažnik naraste do impresivnih 2.100 litrov. Prevoz novega hladilnika? Ni problema. Plus prtljažnika sta še nizko nakladalno dno in pametno izkoriščena stranica z ločenim zaprtim prostorom, na primer za umazane predmete. 

predstavitev Ford Courier | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev Ford Courier | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tourneo courier je na voljo z opremami trend, titanium in active. Poudarjajo zlasti slednjo, saj je zelo bogato serijsko opremljena z asistenčnimi sistemi in pripomočki (radarski tempomat, opozorilo na mrtve kote, vzvratna kamera, brezžično polnjenje telefona ...)

Nekoliko presenetljivo, a tournea courierja trenutno poganja le en motor in sicer zdaj že legendarni 1,0-litrski trivaljnik s 125 KM. Pri Fordu menijo, da za dizla v tem segmentu tudi zaradi cene ni več prostora. Niti tehnologije mehkega hibrida niso dodajali. Pri slovenskem uvozniku so sicer prepričani, da bo skoraj polovica kupcev doplačala za udobnejšo sedemstopenjsko avtomatiko. Prihodnje leto pa pride še potniški courier na električni pogon.

Cena za tournea courier se začne pri 24.610 evrov. To pomeni, da je to danes tudi najbolj poceni Fordov model v ponudbi. Pri uvozniku so prepričani, da imajo v rokah zelo atraktiven model, ki v marsičem spominja na čase modelov fusion ali pa B-maxa. Tudi zato samozavestno napovedujejo letno prodajo 320 primerkov, če le ne bo omejitev v proizvodnjih kapacitetah.

predstavitev Ford Courier | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Transit courier po meri dostavljavcev in hitrega servisa

Transit courier v marsičem kopira recept potniškega brata, le da ima v mislih posel in prevozništvo. Na zunaj je enakih mer in oblik, le da je bolj racionalen glede raznih detajlov. Potniška kabina daje poudarek na funkcionalnosti, na dosegu voznikove roke je na primer držalo za A4 papirologijo.

Klasični furgon želi postati eden najbolj vsestranskih malih prevoznikov tovora, tako kot potniškega brata se kiti z okretnim rajdnim krogom 10,8 metra. Če predhodnik zaradi ozkih mer ni zmogel naložiti niti ene polne evropalete, lahko courier pelje kar dve. Hkrati so mu bistveno izboljšali nosilnost (do 845 kg) in sposobnost vleke (dizel do 1.100 kg). Zadnja dvokrilna vrata se lahko odpirajo do okoli 170 stopinj, dostop je mogoč tudi z desnega boka. Tovorni del je osvetljen z LED svetlobo, ima tudi ustrezna pritrdišča in loputo za prevoz do 2,6 metra dolgih predmetov, na primer lestve.

Če naj bo namenjen tudi za prevoz oseb, pa je mogoče naročiti verzijo kombi furgon s potniško drugo vrsto in z mrežo ločen tovorni del. 

predstavitev Ford Courier | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri transitu tudi dizel, kasneje elektrika

Kupci lahko izberejo takšne vrste pogon, ki najbolj ustreza naravi njihovega posla. Trivaljni bencinar je na voljo s 73 ali 92 kW (100 ali 125 KM), opcija je sedemstopenjska avtomatika. Poleg tega pa lahko vanj vgradijo tudi 1,5-litrskega dizla s 73 kW (100 KM) z ročnim menjalnikom. Tudi delovni courier bo od prihodnjega leta lahko povsem električen, lahko pričakujemo tudi odlično funkcijo Pro Power Onboard za napajanje električnih uporabnikov.

Zelo pomembna informacije je, da je tako za potniškega kot tovornega courierja servisni interval podaljšan na dve leti ali 30.000 kilometrov, tudi zanju velja Fordovo zagotovilo petletnega jamstva brez omejitve prevoženih kilometrov. 

Transit courier starta s ceno 17.418 evrov brez DDV. Na voljo je z opremami trend, limited in active, ob tem pa izpostavljajo najboljšo založenost s serijsko varnostno opremo v razredu gospodarskih vozil, kar dokazuje tudi laskavo platinasto priznanje organizacije Euro NCAP. Že letos naj bi na naše ceste poslali 160 delovnih courierjev.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 3
  • Fregasto 15:22 26.april 2024.

    Odstranit prodane birokrate čimprej

  • Avatar Garancija
    Garancija 12:34 26.april 2024.

    2.0 TDI,150 KM,avtomatski menjalnik,aktivni tempomat,pa ta cena kot je zdaj ta fajrcajh potem pa ja

Sorodne novice