Suzuki jimny je bil v zdajšnji generaciji predstavljen že davnega leta 1998, z redkimi izboljšavami pa tudi 19 let kasneje vztraja na tržišču.
Leto je 1998 je bilo takrat, ko so izšli Windows 98, ko je Posočje prizadel hud potres in ko je Slovenija šele pričela dolgotrajna pogajanja za vstop v Evropsko unijo.
Prvi jimnyji na tržišču so torej že presegli dvakratnik povprečne starosti slovenskega avta, pa je še vedno med novimi avti na razstavišču Ljubljanskega avtosalona.
Skrivnost, da ga leta 2017 še vedno dobimo na uradnem ceniku znamke Suzuki? "Jimny je še danes izjemen avto, če potrebujete pravega terenca," pravi Peter Verlič, generalni direktor uvoznika za Suzuki v Sloveniji. Kratko medosje, skupna dolžina vsega 3,5 metra, samo 1,6 metra širine, visoko podvozje, robusten štirikolesni pogon z reduktorjem prestav ...
Današnjega jimnyja poganja 1,5-litrski bencinski motor s 63 kW, ki seveda ustreza zadnjemu okoljevarstvenemu standardu euro 6.
"Letno jih še vedno prodamo okoli 20, dejansko pa bi jih lahko še precej več, če bi imeli razpoložljive kvote," trdi Verlič in dodaja, da je trivratnik priljubljen pri strankah, ki so veliko na brezpotju ali zelo slabih neasfaltiranih cestah.
Kljub izboljšavam, ki jih je bil deležen, danes jimny predvsem v notranjosti težko skriva, da prihaja še iz prejšnjega stoletja. Štirje potniki niti približno ne morejo računati na udobje, ki ga dandanes ponujajo že čisto osnovni manjši križanci ali suvi.
A to njegovim lastnikom verjetno ni prav veliko mar, kot tudi ne, da so različni testi iz preteklosti opisovali neudobno vožnjo po asfaltu. Na istih testih je avto izven asfalta dobesedno blestel, saj ga zlepa ni bilo mogoče ustaviti.
dezurni@zurnal24.si