Avto > Na Štrom
30796 ogledov

Zakaj Tesle v mrazu v Evropi niso obstale kot v ZDA?

Youtube
ZDA so sredi januarja zajele izjemno nizke temperature, ki so prinesle številne težave v prometu. Tudi številnim lastnikom električnih tesel, ki so obstale v mrazu pred nedelujočo Teslino superpolnilno postajo v Chicagu. Andrej Pečjak, strokovnjak za trajnostni promet in trajnostno energetske rešitve, je pojasnil, zakaj v Evropi lastniki tesel teh težav niso imeli.

15. in 16. januarja so Chicago v ZDA prizadele izjemno nizke temperature, ki so se spustile krepko pod -20 stopinj Celzija. Ameriški mediji so množično poročali o težavah lastnikov električnih tesel, ki so obstali na nedelujočih polnilnih postajah Tesle, saj je bil nivo napolnjenosti baterij vozil premajhen, da bi se lahko odpeljali do naslednje, delujoče polnilne postaje.

Novica in posnetki o nepremičnih vozilih in besnih lastnikih so se hitro razširili po svetu, kar je vrglo negativno luč na vsa električna vozila, opozarja Andrej Pečjak, soustanovitelj in predsednik Inštituta Metron, ki ima v podjetju več tesel in v hladnem vremenu do zdaj še niso imeli težav, niti z vozilom niti s polnjenjem.

Tesla X Plaid | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Za Žurnal24 je pojasnil svoj vidik o zimskem kolapsu tesel v ZDA. "Govorimo o eni postaji superchargerja, ki je odpovedala. Gre za postajo z 20 do 30 polnilnimi točkami. Na svetu je 10 milijonov električnih avtomobilov, govorimo pa o enem primeru odpovedi. To je tako, kot bi poleti ena črpalka ostala brez bencina. Tudi to se dogaja v turističnih sezonah."

Pečjak je prepričan, da so mediji podlegli propagandi z nafto bogatih držav. "V nafti je več denarja kot v orožju ali drogah. Kaj bi bil arabski šejk brez nafte? Tako pa so eni najbolj pomembnih ljudi na svetu, ki odločajo o svetovni politiki. Treba je vedeti, da s tem, ko opuščamo nafto, enim hodimo po prstih. Gre za veliko denarja. To je ključno, da je bila novica tako odmevna," je prepričan Pečjak.

Ostaja dejstvo, da je v mrazu odpovedala ena Teslina superpolnilnica in to Pečjak priznava, hkrati pa dodaja, da je ob zadnjem sneženju tudi v Sloveniji več hiš  v večjih naseljih tudi več kot 24 ur ostalo brez elektrike. "Chicago je mesto, kjer veliko ljudi živi v blokih. Na Švedskem, na primer, so vsa parkirišča pred bloki in garažami opremljena s polnilnimi postajami – počasnimi. V ZDA tega ne poznajo. Polnijo na superchargerjih, kjer se je naenkrat nabralo veliko lastnikov tesel, ki niso mogli polniti baterij svojih vozil. Ker so bile baterije v vozilih dokaj prazne, naslednji supercharger pa je bil preveč oddaljen, je tam prišlo do zastoja."

Andrej Pečjak, Metron | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Zastoj je trajal dan ali dva. Tudi, ko so polnilno postajo usposobili, so imele tesle hladne baterije in je polnjenje potekalo bistveno počasneje, kot bi sicer. To je nekaj, kar se bo v ZDA še dogajalo. V Evropi se to ni zgodilo, na primer niti ne na Švedskem, kjer je hud mraz. Delno zato, ker lastniki vozil niso odvisni od superchargerjev.

V ZDA so od javnih polnilnih postaj odvisni tudi tisti, ki živijo v hišah, saj imajo tam 110 V elektriko, prav tako nimajo treh faz, temveč največ dvofazni sistem, ki je primeren za klimo in sušilni stroj, ne pa tudi polnjenje baterij električnih vozil.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 22
  • Idioti 17:54 31.januar 2024.

    Jaz vozim elektrokombi in nimam z njim nobenega problema , razen ker za gretje porabi še več kot enkrat za samo vožnjo .

  • Avatar rajko55
    rajko55 08:51 28.januar 2024.

    Aja? Zakaj pa sem prejšnji teden svojega soseda in ponosnega lastnika tesle, vsak dan vozil do najblizje avtobusne postaje?

  • Lion0077 08:31 28.januar 2024.

    Naj si teslo kupi Teslo... 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎