Avto > Na Štrom
5964 ogledov

Zakaj električni avtomobili ne bodo poceni?

Električni baterijski avto shema Volkswagen
Poceni električni avtomobili so fikcija. Še več, plemenite kovine se močno dražijo.

Plemenite kovine predstavljajo do 40 % cene baterije za električni avtomobil. Hkrati sta se najpomembnejši, na primer kobalt in litij, samo v zadnjih dveh mesecih podražili za več kot 20 %. Tudi v prihodnje ni pričakovati nižjih cen, saj povpraševanje po omejenih surovinah hitro narašča.

baterija Tesla Powerwall Pod streho Tolikšna mora biti poraba elektrike, da se vam Teslina baterija splača

Res je, da so se cene baterij v zadnjem desetletju močno znižale, saj so proizvajalci lahko prihranili na račun množične proizvodnje, kar bo trend tudi v prihodnje. Vendar nižanje cen ne bo tako enostavno. Kot kaže indeks BMI (Benchmark Mineral Intelligence), se je cena litijevega karbonata v zadnjih dveh mesecih podvojila, litijev hidroksid pa je dražji za kar 70%. Dražita se tudi kobalt in baker. Vse to so ključne surovine za proizvodnjo baterij.

Hyundai Kona electric električni avto polnjenje polnilnica | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Avto v mrazu Avto Trik za zagon motorja ob praznem akumulatorju

Plemenite kovine hkrati predstavljajo do 40 % cene baterij, sama baterija pa lahko predstavlja tudi 40 % cene električnega avtomobila. Želja po cenejših električnih avtomobilih tako počasi bledi. Obenem so optimistične napovedi nakazovale, da se bodo cene električnih avtomobilov zaradi znižanja stroškov baterij že leta 2025 izenačile s cenami električnih avtomobilov.

akumulator Odgovor Avto Kako dolgo zdrži avtomobilski akumulator?

Analitik BMI Cameron Perks trdi, da se: "Litijevi projekti financirajo v majhnih količinah in prepozno". Hkrati je dodal, da ponudba ne ustreza več povpraševanju, ki naj bi se do konca desetletja povečalo za petkrat. Proizvajalci avtomobilov zato poskušajo imeti nadzor nad dobavno verigo in vlagajo v rudarstvo litija. Te dejavnosti so na primer že napovedali BMW, Tesla, Toyota, Volkswagen in Daimler.

Toyota baterija | Avtor: Toyota Toyota

Renault Twingo Electric Avto Manj znana dejstva o baterijah električnih avtomobilov

Toda tudi, če je mogoče rešiti pomanjkanje surovin za proizvodnjo baterij, bo nastal okoljski problem. Po podatkih Bloomberga sta za proizvodnjo ene tone litijevega karbonata potrebna dva milijona litrov sladke vode. V Čilu prebivalci že začenjajo čutiti posledice rudarjenja. V Avstraliji so se rudniki premoga v bližini Velikega koralnega grebena znova odprli za pridobivanje niklja. Rudarjenje namreč zahteva vedno več energije. Kopanje kobalta v Kongu pa je pogosto povezano z delom otrok, na kar so opozorili proizvajalci vozil že sami.

Komentarjev 6
  • david193 18:27 11.november 2021.

    To je spet eno posiljevanje ljudi z neučinkovito tehnologijo, ki je naletela na velike probleme še preden se je sploh dobro začela. Čeprav tega ne priznavajo. Za pridobivanje plemenitih kovin je potrebno veliko tehnoloških postopkov, sploh so pa zelo redke ...prikaži več in bodo verjetno hitro izčrpane. Ne vem zakaj se ne posvečajo bolj vodikovi tehnologiji, ker vodika je pa neomejeno in če ga združimo s kisikom dobimo vodo, ki pa ne škoduje naravi🤷

  • Bibest 09:49 10.november 2021.

    Karjola popolnoma se strinjam s tabo saj tudi sam ne razumem te elekro evforije ki govori samo v plus el. avtomobilom kako ekolosko je itd. Mislim da bo streznitev boleca

  • 277e7e0798e154efbedb78510b05597587d206c4 09:05 10.november 2021.

    Niso poceni in še precej dražji bodo. In niti ne bodo večina. Se razvijajo tudi druge tehnologije in obstoječe so tudi še v veliki prednosti na večini področij. Vedno bolj pa prihaja naprej vodikova tehnologija s skokovitim napredkom na raznih ...prikaži več področjih od pridobivanja, shranjevanja, transportiranja, učinkovitosti. Tole na silo vpeljevanje bo prineslo EV tehnologiji bumerang, ker omrežje preprosto zaostaja in to v vedno večjem razkoraku. Avte bi še delali, omrežja pa ne.