Avto > Na Štrom
11736 ogledov

Vesoljski ioniq 6 z dosegom do Münchna za 45.100 evrov

Hyundai Ioniq 6
1/14
Saša Despot Hyundai Ioniq 6
Stopnica višje v tehnologiji in udobju, s katerim izziva premijske modele. Električni hyundai ioniq 6, s katerim je mogoče brez priklopa na kabel potovati celo prek 600 kilometrov daleč, je v Sloveniji na voljo od dobrih 45 tisoč evrov naprej.

Hyundai z vsakim novim baterijskim modelom dokazuje, da odlično obvlada nove tehnologije pogona in hkrati razume pričakovanja trga. Po modelu ioniq 5, ki je z videzom in vsebino dodobra razburkal svet električnih avtov, je zdaj v Sloveniji na voljo tudi nekoliko večji model ioniq 6. Zanimivo je, da sta si oba cenovno in tehnološko zelo blizu, tako da bo na izbiro vplivala predvsem oblika oziroma namen uporabe.

Hyundai ioniq 6 je bil s strani mednarodnih novinarjev pred nekaj meseci izbran za svetovni avto leta 2023, s čimer je na tem prestolu nasledil ioniqa 5, ki je bil svetovni avto leta 2022.

Ioniq 6 je limuzina, katerega nenavadna oblika ni za vsakogar. A je vse skupaj posledica prizadevanj po čim boljši učinkovitosti, ki so šla mestoma v skrajne detajle. Količnik zračnega upora je namreč le 0,21, kar je eden najboljših rezultatov za serijske avtomobile v tem trenutku. K temu rezultatu pripomore še cel kup drobnih detajlov in dodatkov, od skritih kljuk v vratih do dvojnega zadnjega spojlerja, aktivnih zračnih loput in celo ploskega emblema H za Hyundai, ki so ga uporabili prvič.

Nameščene ima 18- ali doplačljiva 20-palčna kolesa, na voljo pa je kar v 11 barvah zunanjosti, kar je dandanes res veliko. Zelo zanimiva so zunanja svetila, tako napredni prednji matrični žarometi kot kockasti svetlobni podpis prek celotne zadnje strani.

Hyundai Ioniq 6 | Avtor: Saša Despot Hyundai Ioniq 6 Saša Despot
Hyundai Ioniq 6 | Avtor: Saša Despot Hyundai Ioniq 6 Saša Despot

Suhoparno lahko navedemo še, da v dolžino meri 4,85 metra in da je medosne razdalje za 2,95 metra. Poznavalci pa ob teh podatkih že strižejo z ušesi in prav imajo. Ioniq 6 je v notranjosti prostorsko izredno razkošno vozilo, saj mu to omogoča električni pogon z zelo na rob potisnjenimi kolesi. Tako spredaj kot zadaj je prostora za trup ter okončnine skoraj neomejeno, celo Korejci sami pravijo, da še nikoli niso imeli avta, v katerem bi lahko noge stegnil tako daleč naprej. Novinarski kolega košarkaške velikosti ni imel bistvenih pripomb niti glede prostora za glavo na zadnji klopi.

Hyundai Ioniq 6 | Avtor: Saša Despot Hyundai Ioniq 6 Saša Despot
Hyundai Ioniq 6 | Avtor: Saša Despot Hyundai Ioniq 6 Saša Despot

Oblika notranjosti deluje moderno prečiščeno in v skladu s filozofijo manjšega ekološkega odtisa uporablja dolg seznam materialov, v katerih je vsaj en del že recikliranega odpada. Svoje k dobremu počutju doda še ambientalna svetloba, ki se lahko spreminja v odvisnosti od hitrosti. Digitalni svet poustvarjata dva 12,3-palčna zaslona, na katerih voznik in vsi ostali spremljajo dogajanje z avtom ter dostopajo do naprednih številnih funkcij in nastavitev iz spektra Hyundaijevega Bluelink sistema.

Volan, ki se sveti

Med drugim je ioniq 6 prvi hyundai, ki omogoča popolno posodobitev po zraku (OTA), tudi takšno za strojno programsko opremo naprednejših sistemov v avtu. Asistenčnih sistemov je veliko in omogočajo vožnjo avtonomne stopnje 2. Med posebnostmi je opcija digitalnih zunanjih ogledal (1.200 evrov), ki sliko projecirajo na dva dodatna notranja zaslona. Dvokraki volan ima zanimiv detajl štirih svetlečih diod, ki po potrebi s spremembo svetlobe opozarjajo voznika na povečanje pozornosti. Hkrati nadomeščajo emblem na volanu, saj štiri pike v Morsejevi abecedi pomenijo črko H.

Hyundai Ioniq 6 | Avtor: Saša Despot Hyundai Ioniq 6 Saša Despot
Hyundai Ioniq 6 | Avtor: Saša Despot Hyundai Ioniq 6 Saša Despot
Hyundai Ioniq 6 | Avtor: Saša Despot Hyundai Ioniq 6 Saša Despot

V ioniqu 6 ne bi smeli biti pretirano zaskrbljeni, kam s kovčki za na pot, v prtljažniku je za 401 liter prostora. Pod prednjim pokrovom ima dvokolesno gnana različica še 45 litrov, štirikolesna pa dobrih 14 litrov prostora.

Lahko tudi štirikolesni pogon

Ioniq 6 si večino tehnologije deli z ioniqom 5. Temelj vsega je napredna modularna platforma E-GMP, ki uporablja arhitekturo 800 voltne napetosti in posledično omogoča zelo hitro polnjenje. Osnovna in vstopna baterija ima 53,4 kWh, elektromotor na zadnji osi ima v tem primeru 111 kW (151 KM). Obljubljeni doseg po normah WLTP je takrat slabih 430 km.

Večja in verjetno precej bolj priljubljena pri kupcih pa bo kombinacija večje 77,5 kWh baterije in opcije zadnjega ali štirikolesnega pogona. Pri prvi možnosti je skupne moči za 168 kW (229 KM) in kar 614 kilometrov dosega, pri AWD pogonu pa 239 kW (325 KM) in še vedno 'dolgih' 583 kilometrov. Tudi pri avtocestni vožnji, kjer je poraba nekoliko višja, je vožnja iz Ljubljane do Münchna ali Dunaja brez postankov za polnjenje torej povsem realna. 

Odlični so podatki glede možnosti polnjenja. Že omenjena 800-voltna infrastruktura omogoča polnjenje z 10 na 80 odstotkov v času 18 minut, če se v baterijo z dovolj močne polnilnice z enosmernim tokom pretaka vseh 232 kilovatov, kolikor jih zmore avto sprejemati hkrati. Že pet minut na takšni polnilnici je dovolj za 100 kilometrov nadaljnje poti, pri Hyundaiju vlečejo vzporednice s polnjenjem dizelskih rezervoarjev na avtocesti. Na (domačem) izmeničnem toku je sicer polnjenje omejeno na 11 kW.

Hyundai Ioniq 6 | Avtor: Saša Despot Hyundai Ioniq 6 Saša Despot
Hyundai Ioniq 6 | Avtor: Saša Despot Hyundai Ioniq 6 Saša Despot
Hyundai Ioniq 6 | Avtor: Saša Despot Hyundai Ioniq 6 Saša Despot

Hyundai seveda niti v ioniqu 6 ni pozabil na tehnologijo V2L, ko lahko avto z energijo poganja zunanje porabnike in celo polni sosedov električni avto. Prek notranje vtičnice ali zunanjega pretvornika lahko pri 220 voltih zagotavlja kar 3,6 kW moči.

Tako velikih električnih avtov je trenutno na evropskih cenikih zelo malo. Med vsemi pa je ioniq 6 zelo konkurenčno umeščen. Začetna cena 45.100 evrov je resda samo začetna in konfiguiracije opreme style z najmanjšo močjo ter brez serijske toplotne črpalke verjetno ne bo kupil skoraj nihče. A tudi nadaljevanje cenika deluje regularno, oprema premium z visoko stopnjo udobja in varnosti ter v kombinaciji z močnejšo baterijo in zadnjim pogonom (600+ km) stane 53.800 evrov, in to še brez upoštevanja državne subvencije. Redni cenik zaključuje šptirikolesno gnana vrhunska oprema impression s 60.700 evri.

Že letos naj bi se po slovenskih cestah vozilo 60 ioniqov 6, na prodajne številke pa bo še bolj kot povpraševanje vplivala dobavljivost, saj se proizvajalci osredotočajo predvsem na trge, kjer so baterijska vozila precej bolj priljbuljena. V Sloveniji je trenutno med vsemi prodanimi novimi avti Hyundaija električnih med šest in sedem odstotkov.

Hyundai Ioniq 6 | Avtor: Saša Despot Hyundai Ioniq 6 Saša Despot

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 7
  • h4ck3r 12:53 31.avgust 2023.

    Če zapostavim obliko, je moje naslednje odprto vprašanje...kakšen je ciljni profil kupca pri tem avtu...glede na to da za 53k+€ dobiš šele normalno uporaben avto. Medtem ko za enako uporaben avto z motojem na notranje izgorevanje plačaš "samo" 30k+€ torej ...prikaži več nekje polovica. Če gledam potem vidik amortizacije...uff to se ne povrne v času ko sam uporabljam in ponovno menjam avto.

  • Avatar Suli
    Suli 12:43 31.avgust 2023.

    A so potegnili kakšnega oblikovalca iz naftalina pa mu je moderno - estetika nekaj tujega🤔

  • mph2 12:41 31.avgust 2023.

    "Že pet minut na takšni polnilnici je dovolj za 100 kilometrov nadaljnje poti, pri Hyundaiju vlečejo vzporednice s polnjenjem dizelskih rezervoarjev na avtocesti. " Pa kaj še, 5 minut rabim za 700-800 km z dizlom. Ideja kot taka s čisto ...prikaži več elektriko je lepo zvenela, da pa bo to v praksi res čisto in uporabno, pa bo minilo še mnogo let. Mnogo.