Na predstavitvi je bilo izpostavljeno, da ima Kia že precej izkušenj na področju električne mobilnosti. Leta 2012 so predstavili svoj prvi električni konceptni avtomobil ray EV, ki mu je leta 2014 sledila električna različica kie soul. Leta 2018 je bila predstavljena druga generacija soula EV, hkrati pa tudi prva generacija nira EV.
Vendar pa to še niso bili namensko razviti električni avtomobili, ampak so nastali na večnamenskih platformah. Leta 2021 pa je na ceste zapeljala kia EV6, prvi električni avtomobil, ki je nastal na Kiini namenski električni platformi E-GMP, ki jo ima tudi konec lanskega leta predstavljeni električni športni terenec EV9, ki ga je Kia torej z začetkom letošnjega leta pripeljala tudi v Slovenijo.
Najprestižnejši model
Kia EV9 je trenutno najprestižnejši električni model korejske znamke, ki pa mu bodo konec leta in prihodnje leto sledili manjši in manj prestižni električni modeli EV3, EV4 in EV5. S tem bo Kia poskušala uresničiti načrt, po katerem bodo že do leta 2026 prodali milijon baterijskih električnih vozil in z njimi dosegli 25-odstotni delež prodaje. Do leta 2017 bodo predvidoma imeli 15 električnih modelov, do leta 2030 pa naj bi električna vozila v njihovi ponudbi dosegla že 37 odstotkov.
Kia EV9 je torej drugi Kijin avtomobil, ki so ga zasnovali na modularni globalni električni platformi E-GMP, ki je prilagodljiva do medosne razdalje pet metrov. Kia EV9 je z medosno razdaljo 3,1 metra in dolžino malce več kot pet metrov precej manjša od maksimalnega dolžinskega izkoristka platforme, a kljub temu gre za precej velik avtomobil, ki omogoča tri sedežne vrste z več kot metrom višine v kabini in veliko prostora za kolena potnikov v vseh treh vrstah.
Kabina ima sicer povsem ravno dno in v treh vrstah omogoča vgradnjo sedmih ali šestih sedežev. V slednjem primeru sta sedeža v drugi vrsti lahko vrtljiva in se obrneta proti zadnjima dvema ali za 90 stopinj proti vratom, lahko pa imata masažno funkcijo. Voznikov delovni prostor je seveda popolnoma digitaliziran, pred njim in sopotnikom pa se lahko razteza tudi trojni panoramski zaslon. Nekaj upravljanja je kljub temu zaupanega haptičnim stikalom za hitri izbor določenih funkcij.
Baterija četrte generacije
Med opcijami so tudi digitalna vzvratna ogledala, ki v primerjavi s klasičnimi precej povečajo vidni kot voznika. Na voljo je tudi radarski tempomat s funkcionalnostjo umetne inteligence, nadgrajena je tudi možnost samodejnega parkiranja, v kombinaciji z določenimi pametnimi telefoni pa je možna tudi uporaba digitalnega ključa.
Elektrika je shranjena v litij-ioskih baterijah četrte generacije, ki ob kapaciteti 99,8 kilovatne ure omogočajo doseg do 563 oziroma 505 kilometrov. Doseg je odvisen tudi od izbire pogonskega sklopa, saj je EV9 na voljo z zadnjim pogonom z močjo 150 kilovatov ali štirikolesnim pogonom z dvema motorjem s sistemsko močjo 283 kilovatov.
Polnjenje baterij zaradi 800-voltnega električnega omrežja omogoča povečanje dosega v 15 minutah za nadaljnjih 259 kilometrov vožnje, pametni planer poti pa omogoča tudi predgretje baterije za večjo učinkovitost. Možna je tudi nadgradnja avtomobila za priklop zunanjih porabnikov elektrike ali uporabo v vlogi mobilne baterije V2G. K dosegu precej pripomore tudi izpopolnjena aerodinamika karoserije z ugodnim količnikom zračnega upora 0,28, h kateremu pripomorejo tudi tridimenzionalna zaščita dna, aerodinamično optimizirana kolesa in aktivne zračne lopute na sprednjem delu.
Pri Kii v kii EV9 vidijo predvsem nišni električni avtomobil, ki je namenjen prikazu tega, kar na ravni tehnologije zmorejo, zato so pri navajanju pričakovanih prodajnih številk zelo zadržani. Za kio EV9 z zadnjim pogonom bo sicer treba odšteti vsaj 83.999 evrov, za štirikolesno gnano kio EV9 z opremo GT-line pa najmanj 89.999 evrov. Pri slovenskem uvozniku računajo predvsem na prodajo slednje.
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id04779336
Avto za ukrajinske nazzije za borbo proti Rusom!!!
Brez aplikacije Kia Connect bo vsak prodan avto VELIK uspeh. Avto za 90 000 pa brez aplikacije za povezavo s telefonom??!!. Misija nemogoče! Sicer ima to aplikacijo cel svet in vse Evropske države razen Adria regije (Slovenija, Hrvatska ...). Zastopnik… ...prikaži večk KMAG obljublja aplikacijo že leta, pa še vedno nič. Seveda ta aplikacija ni nujna za vozila na fosilna goriva, pri električnih avtomobilih pa imajo to vse znamke, že pri ceni 25 000. Očitno se fokus Kie in Kmaga razlikujeta.