A to ni vse. Kitajski električni križanec BYD atto 3 ni postal le najbolje prodajani električni avtomobil, ampak se je uvrstil tudi na drugo mesto v prodaji novih avtomobilov nasploh. Pred njim je namreč le volvo XC60.
BYD sicer v Evropi ni več neznana znamka, saj v nekaterih državah že nekaj časa prodaja avtomobile, kot so atto 3, han, tang, seal in dolphin EV. Do zdaj je prodrl tudi na zelo ugledne evropske trge, med katerimi so tudi Norveška, Švedska, Danska, Velika Britanija, Francija, Nemčija, Nizozemska, Belgija, Avstrija in Španija. V Evropi načrtuje tudi gradnjo nove tovarne, ki jo bodo verjetno postavili v Nemčiji, možno pa je, da bodo zgradili celo dve tovarni.
Pri njegovem uspehu na trgu igra pomembno vlogo določena posebnost trga električnih vozil. Ljudje, ki kupujejo električna vozila, namreč niso čustveno povezani z določenimi znamkami, kot to velja za avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem. Kitajski proizvajalci jim pridejo nasproti tudi s tem, ko ponujajo solidno oblikovane in izdelane avtomobile za ugodno ceno.
Primer uspeha je seveda BYD atto 3, ki mu je prvemu uspelo, da se je v katerikoli evropski državi uvrstil v sam vrh prodaje. Na Švedskem so prodali 721 avtomobilov, kar je dvakrat toliko, kot je bilo prodanih tesel Y. Za 11 primerkov je prehitel tudi VW ID.4, za skoraj dvakrat pa tudi škodo enyaq iV in BMW i4.
BYD je atto 3 razvil na povsem novi platformi, ki jo imenujejo e-Platform 3.0. Ta vključuje toplotno črpalko, v njenem središču pa je pogonski sklop, v katerem so integrirani elektromotor, konverter, nadzorna elektronika in polnilnik baterij. Tudi baterije so plod lastnega razvoja in omogočajo do 420 kilometrov dosega.
Za avtomobil s tehniko na zelo visoki ravni BYD na Švedskem zahteva 445.000 švedskih kron, kar je približno 38.156 evrov. Za primerjavo povejmo, da se cene za tesla model Y začnejo nekje pri 48.000 evrih. BYD-ova ponudba je torej zelo solidna in ni izključeno, da bo v naslednjih mesecih osvojil še kateri drugi evropski trg. Predvsem pa je njegov uspeh na Švedskem resno opozorilo za tradicionalne evropske znamke.
BYD je sicer že zdaj največji proizvajalec elektrificiranih avtomobilov in eden največjih proizvajalcev baterij na svetu. Lahko se torej zgodi, da bo tudi zares uresničil svoj slogan "Build Your Dreams", ki se je ob njegovi uvedbi zdel utopičen, danes pa je že zelo resničen.
drugo leto, ko bo po novem obračun elektrike in bo 7 tarifnih razredov in še mal lestvic, boste pa cel dan stali pred števcem in komandirali družini, ugasni TČ, prižgi hladilniki, ugasni tv, prižgi bojler ugasni.., avto se bo pa… ...prikaži več filal na dizelski agregat...p.s. boste videl, tista pahorjeva katrc b še zelo poceni izpadla, ko bodo se začel iskat stoenek in podobni sovrstniki. takrat bo še vartburg ratal iskan in cenjen.
Vse na elektriko to je prisilna uvedba nadzora nad družbo in ne ekologija. Vsi argumenti, ki jih navajajo s prehodom na elektriko v realnem življenju zaenkrat ne pijejo vode. Pa nisem pesimist samo realno gledam na dogajanje.🤔
Žal bo najbolj viden učinek tega zelenega natega, da bo v nekaj letih elektrika za gospodinjstva trikrat dražja kot je trenutno...Razen, če ne bodo uvedli posebne tarife za avtomobilski štrom, ki se bo obračunaval po posebni tarifi.. To je teoretično… ...prikaži več že možno če imamo digitalni števec...Prav gotovo pa se na daljši rok nihče ne bo vozil "na pol zastonj"..