Električni avtomobili na trgu rabljenih vozil niso preveč priljubljeni. Trenutno poročilo nemške zveze avtomobilske industrije DAT ugotavlja, da o nakupu električnega vozila razmišlja le 13 odstotkov kupcev rabljenih vozil.
Majhno zanimanje za električna vozila ima precej opraviti z baterijami, ki je po poročilu DAT kar za 80 odstotkov kupcev faktor negotovosti. Dodatni vzrok je, da lahko baterija, odvisno od vozila, dosega do 60 odstotkov cene električnega vozila. Stanje baterije (State of Health oziroma SoH) zato močno vpliva tudi na vrednost rabljenega električnega vozila.
Vpliv preostale kapacitete
Pri DAT so v sodelovanju z ustanovo TÜV Rheinland izdali poročilo, kako stanje baterije vpliva na preostalo vrednost rabljenega avtomobila. S pomočjo DAT-ove metode ocenjevanja in hitrega testa baterije, ki ga izvaja TÜV Rheinland, so ocenili preostalo vrednost več kot 100 električnih vozil.
Izkazalo se je, da preostala kapaciteta baterije na vrednost rabljenega električnega vozila vpliva s 100 do 300 evri na odstotno točko preostale kapacitete. Pri tem je pomemben segment vozila.
Majhnim avtomobilom se denimo ena lahko spreminja od 100 do 200 evrov na odstotno točko preostale kapacitete, avtomobilom spodnjega srednjega razreda okrog 130 do 250 evrov na odstotno točko, avtomobilom srednjega razreda od 190 do 280 evrov, avtomobilom zgornjega srednjega in višjih razredov pa več kot 300 evrov na odstotno točko.
Pri določanju preostale vrednosti niso pomembni le cena novega in karakteristike vozila, ampak tudi datum prve registracije ter prevoženi kilometri, ki jih primerjajo s povprečnimi prevoženimi kilometri, ki so tipični za določen model vozila. Če je kilometrov manj, se cena popravi navzgor, če jih je več, pa navzdol.
DAT to shemo uporablja tudi za ocenjevanje visokonapetostnih baterij in preostalo kapaciteto vključi kot dodatni faktor pri določanju vrednosti rabljenega vozila. Če je preostala kapaciteta večja, je vrednost višja, in obratno.
Tisoč evrov razlike
Pri DAT so navedli konkreten primer električnega vozila VW ID.4 z baterijo z bruto kapaciteto 82 kilovatnih ur. Prvič so ga registrirali marca 2023, prevozilo pa je 34.000 kilometrov. Novo je stalo okrog 56.100 evrov, pri DAT pa so njegovo trenutno vrednost rutinsko ocenili na 33.700 evrov.
Vendar pa je lahko ta tudi drugačna. V primeru nadpovprečnega stanja baterije, ki je v tem primeru imela še 97,8 preostale kapacitete, so lahko vrednost rabljenega avtomobila povečali na 34.900 evrov.
DAT in TÜV Rheinland v poročilu navajata, da lahko ceno nekaterih električnih vozil na podlagi dobrega stanja baterije revidirajo navzgor celo za več kot 2.000 evrov. Nekaterim vozilom pa so morali ocenjeno vrednost tudi zmanjšati za več kot 1.000 evrov.
Dodajajo, da rezultati analize kažejo na pomen neodvisnih testov stanja baterij. S tem namreč zagotovijo objektivno oceno, s katero prodajalcem in kupcem rabljenih električnih vozil olajšajo odločitev pri določitvi realne vrednosti vozila.
Analiza je pokazala tudi, da so baterije rabljenih električnih vozil dejansko v veliko boljšem stanju od splošnega dojemanja ljudi. Celo vozila z več kot 50 ali 60 tisoč prevoženimi kilometri imajo zelo dobro ohranjene baterije. Obstaja le nekaj izjem s slabimi baterijami, zato so testi kljub temu zelo priporočljivi.