Direktor Tesle Elon Musk je na težko pričakovani predstavitvi prevoza prihodnosti, ki je sicer minil brez povabljenih novinarjev, povedal, da se bo proizvajalec električnih vozil po novem osredinil na robotaksije in samovozeče avtobuse.
Musk se je na oder na dogodku na posestvu hollywoodskega studia Warner Bros. v Los Angelesu pripeljal z enim od robotaksijev, ki so mu nadeli ime cybercab. Vozilo je bilo brez volana in pedalov. Ker gre za zasebno posest, Tesla za večtedensko pripravljeno prireditev ni potrebovala dovoljenja prometnih oblasti. Vabljeni so bili predstavniki gospodarstva in medijske osebnosti, medtem ko sedme sile niso vabili.
Cybercab temelji na teslina model 3, vendar pa ima dvoje vrat, ki se odpirajo navzgor. Musk je obljubil, da se bo serijska proizvodnja začela že leta 2026 in da bo stal "pod 30.000 dolarji", kar v evrih pomeni okoli 28 tisoč, a verjetno brez upoštevanja davščin. To je cena, ki je veliko nižja od tistega, kar so konkurentje doslej ocenjevali kot sprejemljiv model industrijske izdelave.
Je pa Musk kar neposredno priznal, da glede napovedi o prihodih novih izdelkov na trg ponavadi pretirava in se ne zgodijo tako hitro.
Dolga leta se je ugibalo, kdaj bo Tesla pokazala svoj manjši in cenejši električni avto od model 3. Neuradno so ga že poimenovali za model 2 in naj bi stal krepko pod 30 tisoč evri. A nato so vse načrte z njim pospravili v predale in se osredotočili na izdelavo vozil, ki so sposobni povsem avtonomne vožnje.
Naprej test samovozeče vožnje v model 3 in Y
Vozilo bo imelo vgrajeno programsko opremo za avtonomno vožnjo, prisotnim potnikom naj ne bi bilo treba posredovati v nobenem primeru. Za to bo skrbela programska oprema, ki bo v obstoječih modelih model 3 in model Y prišla v vozila, ki se bodo vozila po cestah v zveznih državah Teksas in Kalifornija.
Musk še vedno vztraja, da bo programska oprema uporabljala zgolj kamere, brez drugih dragih tehnologij, kot so laserski senzorji (lidar), kot jih uporabljajo drugi prototipi in serijski avtonomnih avtomobilov.
Je pa že jasno, da bo do uvedbe teh vozil v Evropi preteklo še kar nekaj vode, saj gre za stopnjo 5 avtonomne vožnje, v Evropi pa ima za zdaj le nekaj vozil dovoljenje stopnje 3.
Za razliko od Evrope je sicer avtonomna vožnja v ZDA že danes precej razširjena. Najbolj napredna je Googlu povezana firma Waymo, katere vozila brez voznika tedensko opravijo več kot 100.000 voženj v štirih ameriških mestih, poroča Automobilwoche. Zlasti v San Franciscu so vozila Waymo, predelana iz Jaguarjevih električnih avtomobilov, postala stalnica v mestnem okolju. V vsakem njihovem avtu naj bi bila oprema, skupaj vredna okoli 100.000 dolarjev. Tesla zdaj obljublja bistveno nižjo ceno.
Musk je predstavil tudi futuristični samovozeči avtobus z imenom robovan, poroča Automobilwoche. Ta lahko sprejme do 20 ljudi. Pozorni opazovalci so hitro ugotovili, da sprednji del v obliki klina spominja na starejše vizije lokomotiv prihodnosti. Robovani bi lahko prevažali tudi blago, je dejal Musk, ki pa v tem primeru ni želel napovedovati, kdaj bi lahko prišli na cesto.
Na dogodku se je predstavil tudi Teslin humanoidni robot optimus, za katerega Musk pravi, da bo "največji izdelek vseh časov." Po njegovi viziji prihodnosti bo imel vsak človek nekoč vsaj enega mehaničnega pomočnika.
Moraš biti totalno teslo, da se sploh usedeš u to Teslo.