Avto > Na Štrom
3547 ogledov

Skupaj z majhnim avtom dobite še baterijo na kolesih

geneva motor show 2024 Renault R5 electrique Saša Despot
Vse več električnih avtomobilov lahko uporabljamo tudi v vlogi mobilnega hranilnika električne energije, s katero lahko po potrebi napaja električno omrežje in pomaga vzdrževati električno napetost v njem.

To možnost ponuja tudi novi renault 5 E-tech electric. O tem, zakaj so se pri Renaultu odločili, da ponudijo možnost uporabe renaulta 5 in drugih novih modelov v vlogi mobilnih hranilnikov energije v okviru sistema V2G (Vehicle-to-Grid), smo se na avtomobilskem salonu v Ženevi pogovarjali z vodjem ekipe za razvoj pametne energije Ziadom Dagherjem.

geneva motor show 2024 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zakaj ste se odločili, da kupcem električnega renaulta 5 ponudite možnost uporabe avtomobila v vlogi mobilne baterije v okolju V2G?

To možnost smo kupcem prvič ponudili v okviru nove storitve Mobilize V2G, ki je na voljo uporabnikom renaulta 5. Z njo bomo podprli vse potenciale električnega avtomobila. Ponudba je možna po zaslugi dvosmernega polnilnika za izmenični tok, dvosmerne polnilne postaje Mobilize Powerbox, in pogodbe za upravljanje električnega toka, ki jo bomo zagotovili kupcem. To so ključni elementi ponudbe, s katero bomo lahko pri kupcih prepolovili stroške polnjenja na domu. Naša ponudba bo omogočila te prednosti. Za ponudbo Mobilize V2G smo se odločili, ker smo razvili vse sisteme na osnovi izmeničnega toka, zato si stranka lahko privošči, da ima v svoji hiši dvosmerno polnilnico in zato zdaj to ponujamo z renaultom 5.

geneva motor show 2024 Renault R5 electrique | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Storitev Mobilize V2G bo na voljo v kombinaciji z renaultom 5. Jo bo to možno ponuditi tudi na drugih avtomobilih, denimo električnem renaultu meganu?

Renault 5 je prvi avtomobil iz Renaultove skupine, ki bo ponujal možnost dvosmernega polnilnika in ponudbe Mobilize V2G, vendar ne bo zadnji. Za njim bodo prišli tudi drugi. Danes sicer ne moremo povedati kaj več, le to, da je renault 5 prvi avtomobil s to možnostjo iz dolge serije avtomobilov.

Je možna naknadna vgradnja dvosmernega polnilnika v že prodane avtomobile?

Ne, naknadne vgradnje polnilnika v starejše avtomobile ne moremo izvesti. To ne bi bilo možno, saj sta si strojna in programska oprema na teh avtomobilih preveč različna. To je možno le na novih avtomobilih iz nove generacije.

geneva motor show 2024 Renault R5 electrique | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kako sistem V2G deluje z vašega pogleda?

Kar imamo, je avtomobil, ki ima svoj dvosmerni polnilnik za izmenični tok, ki komunicira z Mobilize Powerboxom, ki je narejen v Franciji. Potem imamo še "agregator", ki baterijo v avtomobilu in polnilnik poveže z drugimi deležniki v električnem omrežju in jo monetizira na trgu. Potem imamo še oblak, ki omogoča komunikacijo med vsemi komponentami. Tako sistem deluje. Potem moramo še optimizirati ekonomsko in ekološko ravnovesje polnjenja. Zelo pomembno je namreč, da s storitvijo ne omejimo mobilnih potreb strank. To pomeni, da bomo s strankami delili dohodek od monetizacije električnih avtomobilov, da bodo lahko celo prepolovili stroške električne mobilnosti. Elektriko bomo lahko zagotovili omrežju, da bo to lahko maksimalno izkoristilo zelene vire energije.

Torej bo to širši sistem, ki ga bo Renault upravljal ter prodajal in kupoval elektriko?

Pri tem smo se povezali z nemškim podjetjem Mobility Hubs. Izbrali smo jih na natečaju, saj so zelo izkušeni pri agregaciji in monetizaciji avtomobilskih baterij na trgu. S tem se ukvarjajo že od leta 2016. Sprva so delali s stacionarnimi baterijami, zdaj po bodo po zaslugi dvosmernega polnjenja, to lahko počeli tudi z mobilnimi baterijami v avtomobilih.

geneva motor show 2024 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kako pa takšna uporaba vpliva na življenjsko dobo baterije?

Ne glede na to, če bo lastnik uporabljal renault 5 s storitvijo Mobilize V2G ali brez, bo garancija na baterijo povsem enaka. Zadeva sploh nima velikega škodljivega vpliva na baterijo, saj ta med polnjenjem oziroma praznjenjem ni nikoli preobremenjena. Zato ne rabimo dodatnega jamstva. Če opravljate veliko hitrega polnjenja baterij ali vozite z veliko silovitimi pospeški in zaviranji, ima to večji vpliv na življenjsko dobo baterije od storitve V2G. Pri njej gre namreč za zelo "smooth" cikliranje.

Kaj pa velikost baterije? Jo lahko storitev Mobilize V2G izprazni čez noč?

Ne, ne more je. Pomembno je, da postavimo v ospredje mobilne potrebe kupcev. Kako bo to delovalo? Ko kupec nabavi avto z električno pogodbo, lahko preko aplikacije MyRenault aktivira storitev Mobilize V2G in potem zelo preprosto programira polnjenje oziroma praznjenje baterij. Aplikaciji lahko naroči, da avtomobil zjutraj potrebuje za določen doseg. Lahko naroči določeno raven napolnjenosti baterije. Sistem bo potem izvedel samodejno optimizacijo monetizacije in dal prednost potrebam lastnika avtomobila. Ni možnosti, da mu ne bi bila omogočena doseg ali avtonomija, ki ju potrebuje.

geneva motor show 2024 Renault R5 electrique | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kako pa so na to pripravljena evropska električna omrežja?

Zadeva deluje približno tako kot danes sončne celice. Da lahko uporabljate sistem V2G, najprej vložite vlogo za soglasje za priključitev dvosmerne polnilnice in izvedete harmonizacijo. To danes že deluje, gotovo pa je, da bo z razvojem sistemov v prihodnosti postalo še hitrejše in lažje. Prepričani smo, da bomo z našo ponudbo, ki je že izvedljiva, pospešili razprave z oblastmi in skupinami, ki se pogovarjajo o teh sistemih.

dezurni@styria-media.si

geneva motor show 2024 Renault R5 electrique | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 3
  • Avatar Garancija
    Garancija 08:31 06.april 2024.

    Ste pa že ful tečni s tem posiljevanjem z električnimi peglzni.Naj si ga prvo kupijo poslanci,ministri za vzgled,potem pa šel mi,aja to ne bomo videli

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:29 06.april 2024.

    Raje bi dali zraven elektični agregat pa greš lahko kamor hočeš

  • Mir 08:24 06.april 2024.

    Saj je cel avto baterija na kolesih. Ostalo so dodatki.