Po treh letih trmoglavljenja in vsiljevanja njihovega prisekanega volana kupcem, so se končno vdali in ga nadomestili s klasičnim okroglim. Odsekani volan pa so v "muzej slepih ulic avtomobilizma" pospravili preprosto tako, da zanj zahtevajo 1.000 evrov doplačila. Če si ga kdo usodno želi, ga torej lahko še vedno dobi.
Tesla Motors je znameniti "jaremski volan", kot so ga poimenovali (yoke steering) predstavil ob zadnji osvežitvi modelov S in Y konec leta 2020. Trdili so, da so z novo rešitvijo volana omogočili boljšo preglednost nad voznikovim zaslonom v času, ko bo avto prevzemal vse več funkcij avtonomne vožnje.
Neroden koncept
Vendar pa progresivna rešitev volana, pri katerem so se zgledovali po volanih v bolidih Formule 1 in letalskih krmilih, pri voznikih ni naletela na navdušenje. Prav nasprotno, večinoma so ga močno kritizirali. K temu je pripomoglo tudi to, da pri Tesla Motors volana niso s krmilnim sistemom povezali električno, kot je to denimo storila Toyota v svojem električnem križancu bZ4X, ampak so uporabili mehansko povezavo, ki ni omogočala različnih nastavitev prenosnih razmerij.
To pomeni, da so le spremenili obliko volanskega "obroča", kar se je izkazalo za bistvo težave. Manjkajoči zgornji del je namreč voznike motil med vožnjo skozi ostre ovinke, med parkiranjem in podobnimi manevri, ki zahtevajo sukanje volana. Ko so sukali volan, namreč niso imeli česa prijeti, roke pa so se znašle v zraku.
Trmoglavljenje pri napačni odločitvi
Nič ne bi bilo narobe, če bi pri Tesla Motors odsekani volan ponudili na seznamu dodatne opreme, vendar pa se je Elon Musk odločil, da ga bodo vgradili v vse osvežene modele S in X. To je sprožilo poplavo posnetkov na družbenih omrežjih, v katerih so vozniki razlagali, da je takšna rešitev ne le nerodna, ampak celo zelo nevarna.
Pri Tesla Motors so kljub temu vztrajali pri svoji rešitvi vse do začetka letošnjega leta, ko so na konfigurator uvrstili tudi klasični okrogli volanski obroč. Poleg tega so v svojih servisnih delavnicah tudi obstoječim lastnikom obeh avtomobilov omogočili zamenjavo odsekanega volana za okroglega. Čeprav bi bila zadeva primerna za vpoklic, so jim za zamenjavo volana zaračunali 700 evrov, kar pa zvestih lastnikov tesel večinoma ni motilo.
Zdaj so odsekani volan končno uvrstili med dodatno opremo in zanj zaračunajo 1.000 evrov, kar v praksi pomeni, da so ga brez kakršnegakoli opravičila za napako po tihem umaknili v zgodovino avtomobilskih spodrsljajev.
Moraš biti pa res gromozansko teslo, da kupiš Teslo... ali ti pa dnar iz riti pada...
Bolj dolgočasne notranjosti od Tesle že dolgo nisem videl !
Ja Tesla zaracunal menjavo nevarnega volana 700 evrckov....seveda lahko ker kupec Tesle je itak teslo