Renault se v dobi električnih vozil, cilj Francozov je do leta 2040 v Evropi postati odljično nevtralno podjetje, ne bo odpovedal legendarnim modelom. Megane je že postal tudi električni model v nekoliko drugačnem formatu od klasičnega megana z motorji z notranjim zgorevanjem, glede na zadnje razkritje, pa se Renault ne bo odpovedal niti imenu scenic in enoprostorcu.
Renault novo poglavje svoje električne zgodbe piše z inovativno študijo, ki je, kot so zapisali v sporočilu za javnost glasniška in hkrati vizionarska. S svojo zunanjščino napoveduje prihodnji povsem električno gnani družinski avtomobil znamke Renault.
Recikliran avtomobil
Kot je dejal Luca de Meo, glavni izvršni direktor Skupine Renault in znamke Renault, scénic vision začrtuje novo smer bolj trajnostne, varne in vključujoče mobilnosti. Konceptni scenic uvaja številne inovacije. Uvaja 70 odstotkov recikliranih snovi, od tega več v zaprtem krogu, in zmožnostjo recikliranja 95 odstotkov elementov. vključno z akumulatorjem. Pod avtomobila je izdelan iz zbranih plastičnih odpadkov iz drugih virov (plastenke za mleko, plastične cevi ipd.). Na celem avtomobilu je 30 odstotkov plastike biološkega izvora. Oprema avtomobila je izdelana iz recikliranega ogljika iz letalske industrije. Majhne zanke so uporabljene za strateške surovine, kot so platina, baker, aluminij in jeklo, kot tudi za v akumulatorju uporabljene elemente. Pnevmatike so nabavljene pri izdelovalcu, ki je član GPSRN (Global Platform for Sustainable Natural Rubber) in zavezan k odgovornosti na področju okolja in človekovih pravic. Usnje je opuščeno in nadomeščeno s 100-odstotno recikliranim nizko ogljičnim poliestrom. Posoda za vodik je izdelana iz ogljikovih vlaken, ki so pridobljena z reciklažo odpadnega papirja.
Tehnologija H2-Tech
Hibriden električen in vodikov pogonski sklop, opremljen z gorivno celico moči 16 kW, terja krajše postanke za polnjenje z energijo, ob tem pa zmanjšuje ogljični odtis, ki je je za 75 odstotkov manjši kot ogljični odtis akumulatorskega električnega avtomobila. Pri Renaultu so prepričani, da bo do leta 2030 in naprej omrežje polnilnic z vodikom dovolj gosto, da bo možno prevoziti do 800 kilometrov – ali, na primer, 750 km od Pariza do Marseilla – brez postanka za polnjenje akumulatorja. Potreben bo le en do pet minut dolg postanek za polnjenje posode z vodikom.
Tehnični podatki:
Dolžina: 4.490 mm
Širina: 1.900 mm
Višina: 1.590 mm
Medosna razdalja: 2.835 mm
Premer platišč: 53,34 cm (21 palcev)
Mere pnevmatik: 235/45 R21
Masa: 1.700 kg
Energija: hibridni električen pogon na vodik
Pogonski sklop: sinhroni elektromotor z rotorjem z navitjem in močjo 160 kW
Moč gorivne celice: 15 kW
Zmogljivost akumulatorja: 40 kWh
Inovativna varnost
Vgrajene tehnologije zagotavljajo večjo varnost za voznika in potnike, saj za do 70 odstotkov zmanjšujejo število nesreč. V prednji del avtomobila je vgrajen sistem kamer, ki razširi vidno polje voznika za 24 odstotkov s prikazom slike neposredne okolice na zaslonu na armaturni plošči. Vetrobransko steklo je tako povečano na 180° za popolno in zaupanje vlivajočo preglednost, prednji pokrov pa je videti prozoren. Vmesnik za ocenjevanje tveganj omogoča predvidevanje nenadnih stresnih situacij. Kompenzira morebitno voznikovo nepozornost in mu podaja osebne nasvete za nenehno izboljševanje načina vožnje. Ta vmesnik vozniku daje tudi osebne nasvete glede zdravja na podlagi analize podatkov, ki jih dobi od povezanih kamer in senzorjev v notranjščini (srčni utrip, utrujenost ipd.). Sistem za prepoznavo obraza omogoča odpiranje vrat in nastavitve avtomobila prilagodi po profilu voznika. Ta sistem ponuja tudi možnost prilagajanja pogojev za vožnjo morebitnim telesnim omejitvam voznika. Mikrofoni in zvočniki so vgrajeni v vsak sedež, da zagotovijo lastno zvočno okolje (radio, hi-fi, vožnja z glasovnim upravljanjem), hkrati pa ohranjajo optimalno komunikacijo v avtomobilu. Prenos in po potrebi tudi ojačitev glasov potnikov in voznika olajšuje pogovor med potniki v avtomobilu, še zlasti, če je ima kateri od njih slabši sluh. Odsotnost srednjega stebrička med prednjimi in zadnjimi vrati ter raven pod olajšujeta dostop tudi gibalno oviranim osebam.
Taki bodo prihodnji renaulti
Pri Renaultu so zapisali tudi, da oblikovanje utira pot novim perspektivam. Njegov videz tako najavlja obzorja drugačnih časov za paleto modelov znamke Renault. Zunanjščina razkriva oblike in slog novega družinskega modela, ki bo prišel na trg leta 2024. Oblikovanje notranjosti pa je futuristična študija notranjščine prihodnjih Renaultovih avtomobilov.
Potem bodo zdaj reciklirane plastike pokale namesto originalnih? :)
Wau. Francozi so bili vedno trendsetterji za obliko, čeprav germanofili tega ne bodo priznali. Renault ga je vmes posral z linijo ali dvema, je pa zato Peugeot držal primat. Tole je pa spet top. Bo zanimivo gledati, kako bodo Nemci… ...prikaži več povzemali posamezne detajle.
Vidim, da še niso iznašli okroglega volana. Avtonomne vožnje pa ne bo še dolgo dokler ne bo prave UI.