Glede baterij v električnih vozilih in strahu pred zmanjšanjem njihove kapacitete z leti uporabe je še vedno ogromno debat in strahov.
Podjetje Geotab, specializirana za povezana vozila in napredno analitiko v transportu, je pred dnevi predstavilo izsledke zadnje raziskave glede pričakovane življenjske dobe baterij v EV vozilih. Prvo raziskavo so predstavili že leta 2019, zato je nova služila kot zelo koristen pokazatelj, kako so baterije v sodobnih vozilih napredovale v zadnjih nekaj letih.
Za potrebe raziskve so natančno analizirali podatke iz 10 tisoč električnih vozil šestih različnih modelov.
Ključna nova ugotovitev je, da sodobne baterije v povprečju degradirajo v povprečju za 1,8 odstotka. To pomeni, da bi lahko brez posebnega vpliva na doseg z enim polnjenjem uporabniki avtov in komercialnih vozil lahko računajo na okoli 20 let uporabe, morda tudi več. To hkrati pomeni, da bo baterija zelo verjetno preživela življenjsko dobo samega vozila.
Pri rabljenih električnih avtih postaja ključen podatek SOC. State-of-charge (SOC) je vrednost energije, ki jo lahko baterija trenutno shranjuje glede na svojo originalno zmogljivost.
Degradaciji se pri nobeni bateriji ni mogoče izogniti. Dobra novica pa je, da se je pri baterijskih vozilih v povprečju ta v zadnjih nekaj letih še zmanjšala. Že leta 2019 ob zadnjih raziskavi je bila le 2,3-odstotna, zdaj je v povprečju še nižja, ugotavljajo pri Geotab.
Najboljši med avti je imel stopnjo degradacije manj kot odstotka na leto, najslabši okoli tri odstotke. Konkretnih imen uporabljenih modelov pri Geotab ne navajajo, čeprav imajo na svoji spletni strani orodje, s katerim je mogoče napovedati približen upad baterije za okoli 20 različnih modelov, med njimi so tudi priključni hibridi.
Pri družbi sicer opozarjajo, da upad zmogljivosti baterije ni povsem linearen. Na začetku uporabe BEV vozila je upad nekoliko strmejši, nato pa dokaj položen. Ponovno se degradacija začne hitreje odvijati proti koncu življenjske dobe. Baterije iz vozil sicer lahko kasneje služijo kot hranilniki energije za druge namene, na primer za stavbe.
Raziskava tudi ugotavlja, da so baterije višji degradaciji podvržene v območjih z bolj vročim vremenom ali pa če niso tekočinsko hlajene, kar je danes že redkost. Prav tako je zmanjševanje zmogljivosti bolj opazno, če se baterija pogosto polni z enosmernim tokom na hitrih polnilnicah, in to prek priporočene vrednosti med 80 in 90 odstotki.
Sama pogostost uporabe baterijskega vozila oziroma prevoženi kilometri pa sploh niso tako pomemben dejavnik, pravijo avtorji.
Kako neodvisno preveriti stanje baterije električnega avta
Vse več kupcev rabljenih vozil razmišlja o nakupu električnega avta, še posebej ker so lahko njihove cene zelo atraktivne. Pred časom smo že opozorili, na kaj morajo takšni kupci še posebej paziti in ena od glavnih stvari je predvsem preverjanje stanja baterije. Takšen podroben neodvisen test ponujajo pri AMZS, kjer s posebno napravo ugotovijo stanje baterije in v ta namen izdajo uradni certifikat o diagnostiki.
te krjole na baterije nočem nikoli niti če mi oni placajo ne
Tole pišem iz svojega strokovnega ozadja: Članek je zelo zavajujoč. Baterija na električnih vozilih se degradira mnogo hitreje kot je pisano. Na to degradacijo zelo vpliva temperatura okolice, kjer se avto polni in uporablja. Zaradi sorazmerno mrzlih zim in vročih… ...prikaži več poletij se baterije na električnih vozili hitreje izabljajo ali degradirajo. Seveda bodo preveč zagreti uporabniki in simpatizerji električnih vozil to zanikali in kazali svoje podatke.
Ko se strokovna mnenja pričnejo pri "bi lahko",če bi bilo blablabla,veš,da ti strokovnjaki ne vedo nič dokazanega,ampak natepajo tisto,kar jim dobro plačajo veliki igralci.....