Avto > Na Štrom
1276 ogledov

Peugeot e-408 je postal električni fastback

Peugeot E-408
1/5
Peugeot
Peugeot je modelno paleto električnih modelov dopolnil s fastbackom e-408. Na račun daljše medosne razdalje ima večjo baterijo kot e-308 in tudi večji doseg. Dobil je tudi vgrajen načrtovalnik poti in chatGPT.

Peugeot je dopolnila ponudbo modela 408 s 100-odstotno električno različico e-408. Fastback je bil kot priključni hibrid prvič prikazan pred dvema letoma. V začetku leta 2024 je bil dodan še blagi hibrid s 100 kW (136 KM).

Tako kot e-308 tudi e-408 temelji na dobro znani korporativni platformi EMP2. Pogon zagotavlja moč 157 kW (210 KM), kar je enako osnovni različici e-3008 in e-5008, ki že temeljita na novi arhitekturi STLA-Medium.

Peugeot E-408 | Avtor: Peugeot Peugeot

Večja baterija, večji doseg

Novost je baterija z neto kapaciteto 58,2 kWh, ki obljublja do 453 kilometrov dosega. Baterija je sestavljena iz 80 % niklja, 10 % mangana in 10 % kobalta, sestavlja pa jo 18 modulov. To je 7 kWh več kot pri E-308, doseg je večji za 34 kilometrov. 

S 4,69 metra dolžine je okoli 33 centimetrov daljši od e-308, višji je za pet centimetrov, tudi medosna razdalja je izdatnejša za 11 centimetrov. 

Pri Peugeotu v povezavi z e-408 izpostavljajo navigacijo z načrtovalnikom poti »trip planner« in optimiziranimi rešitvami. Navigacijski sistem zajema funkcijo »trip planner«, ki optimalno načrtuje vožnje, s čimer se poveča doseg vozila in olajša polnjenje. Za izračun idealne poti sistem upošteva številne informacije, med drugim razdaljo, ki jo je treba prevoziti, stopnjo napolnjenosti baterije na začetku vožnje, želeno stopnjo napolnjenosti baterije ob prihodu na cilj, hitrost, porabo energije, promet, vrsto cestišča, naklon in seveda polnilna mesta, ki so na voljo na poti do cilja.

Peugeot E-408 | Avtor: Peugeot Peugeot

Tudi ChatGPT

Tudi e-408 je serijsko opremljen z generativno umetno inteligenco ChatGPT, ki se prek glasovnega ukaza odzove na različne zahteve, kot so turistične informacije ali ustvarjanje kviza.

Voznik regenerativno zaviranje upravlja z ročicama, ki sta nameščeni za volanom in sta manjših dimenzij. Regenerativno zaviranje je na voljo v treh stopnjah, pri čemer leva lopatica poveča regeneracijo, desna pa jo zmanjša. Nizka regeneracija (-0,6 m/s²) je umerjena za občutke, kakršne omogoča vozilo z motorjem z notranjim zgorevanjem. Zmerna regeneracija (-1,3 m/s²) omogoča poudarjeno upočasnjevanje ob odmiku noge s pedala za pospeševanje in povečana regeneracija (-2,0 m/s²) maksimalno upočasnjevanje ob odmiku noge s pedala za pospeševanje in maksimalno regeneracijo. Zadnji dve stopnji samodejno vklopita zadnje zavorne luči.

E-408 je serijsko opremljen s toplotno črpalko.

Motor proizvajajo v Franciji, v obratih mešane družbe Stellantis-Nidec v Trémeryju, v Franciji. Menjalnik, ki se vgrajuje skupaj z njim, pa izdeluje Stellantis v Valenciennesu (Francija).

Peugeot E-408 | Avtor: Peugeot Peugeot

Naročila še letos

Za polnjenje z izmeničnim tokom je opremljen s trifaznim polnilnikom z močjo 11 kW. Za potrebe polnjenja z enosmernim tokom na hitrih polnilnicah sprejme moč do 120 kW. Pri Peugeotu navajajo, da lahko baterijo napolnite od 20 % do 80 % v nekaj več kot 30 minutah (pri nazivni temperaturi baterije), 100 km dosega pa povrne v nekaj več kot 10 minutah. Za optimizacijo polnjenja lahko voznik na osrednjem zaslonu vozila sprogramira najnižjo in najvišjo mejno vrednost. Na primer, od 20 % najmanjše napolnjenosti do 80 % največje napolnjenosti.

V Sloveniji bosta na voljo paketa opreme allure in GT. Prva proizvodnja modela e-408 za naš trg je predvidena za december, cene pa bodo znane ob lansiranju, sporočajo pri uvozniku.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.