Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj OECD je pripravila študijo, ki opozarja, da postajajo velik povzročitelj onesnaženja zaradi prometa tudi trdni delci, ki odpadajo z zavor, gum in cestnih površin. Množični pojav električnih vozil bil lahko težave še povečal.
Električni avtomobili sicer, tudi če upoštevamo način pridobivanje pogonske električne energije, res oddajajo manj ogljikovega dioksida in drugih z izpušnimi plini povezanih škodljivih snovi kot avtomobili z motorji na notranje zgorevanje, vendar študija opozarja, da so lahko neizpušne emisije trdnih delcev pri njih celo višje.
Povečana masa
To velja predvsem za avtomobile z velikimi dosegi, ki lahko sežejo vse do 500 kilometrov. Zaradi težkih baterij imajo namreč v primerjavi z bencinskimi in dizelskimi avtomobili večjo maso, zaradi česar pride do povečane obrabe zavor in gum ter cestne površine, po kateri vozijo, proizvodnja trdnih delcev pa se lahko poveča celo za tri do osem odstotkov.
Študija dodaja, da lahko k povečani tvorbi trdnih delcev v urbanih okoljih pripomorejo celo električna kolesa, saj so tudi ta zaradi velike mase in zmogljivih kolutnih zavor tvorijo občutne količine trdnih delcev. Čeprav manj, bi k tvorbi trdnih delcev med zav9ranjem pripomorejo celo električni skiroji.
Pomembna tudi kakovost gum in asfalta
Kritiki študije po drugi strani opozarjajo, da bi morebitno povečanje obdavčitve električnih vozil upočasnilo njihovo uvajanje, ki seveda prinaša številne dobrobiti, saj predvsem v mestnih središčih pripomorejo k zmanjšanju onesnaženja s strupenimi izpušnimi plini in hrupom.
Opozarjajo tudi, da električnih avtomobilov in njihove povečane mase ne bi smeli nujno kriviti za tvorbo trdnih delcev, saj je ta odvisna tudi od same sestave gum in cestne podlage. Uporaba bolj kakovostnih električnim avtomobilom prilagojenih gum in kakovostnejših zmesi v cestnem tlaku bi torej lahko tudi pripomogla k zmanjšanju tvorbe trdnih delcev.
Po 10.000 prevoženih km so zavore na mojmu e-up! še kot nove. Nič Pm 10 iz tega naslova torej! Bodo originalne zavore zlahka zdržale čez 200.000 km. In tudi gume so zaemkrat še skoraj kot nove. Je pa res malo… ...prikaži večmalo lažji in malo manjši kot moj prejšnji diesel avto... In - ne, res nima 500km dosega z enim polnjenjem. To pa tudi drži...
Vsak visoko tehnološki izdelek, ko se začne masovno proizvajati in prodajati, je že zastarel. Cena mu začne strmo padati in bliža se zaton. Tako bo tudi s el. avtomobili, ki se trenutno proizvajajo in prodajajo. Trg bodo preplavili rabljeni el.… ...prikaži več avtomobili, ker se jih bodo tisti, ki so jih krepko preplačali zaradi imagea, skušali čim prej znebiti za vsak denar, dokler zanje še obstajajo kupci.