Avto > Na Štrom
11193 ogledov

Našli smo osem zmagovalcev nove subvencije Ekosklada

MG4 electric Saša Despot MG4
Dobra novica za vse, ki iščejo cenejši električni avto.

Po novem znaša subvencija Ekosklada za vozila pod 35 tisoč evrov 6.500 evrov, oziroma dodatna dva tisočaka. Pregledali smo cenike in našli osem modelov, ki so čez noč postali še občutno cenejši. 

Ekosklad je v Uradnem listu objavil nov poziv za dodeljevanje spodbud za nakup vozil z ničelnimi pogonskimi emisijami za občane in pravne osebe. Velika novost tokratnega poziva je, da je uvedel višjo subvencijo za nova električna vozila, ki na ceniku stanejo do 35 tisoč evrov. Subvencija znaša 6.500 evrov, medtem ko za dražje avte s ceno do 65 tisoč evrov ostaja pri 4.500 evrih. 

Najvišji znesek spodbude je mogoče prejeti za nakup novega električnega vozila za prevoz potnikov z največ osmimi sedeži poleg sedeža voznika oz. vozila za prevoz blaga z največjo maso do vključno 3,5 tone (M1 in N1) in skupno vrednostjo do 35.000 evrov (z DDV).

Za vozila skupne vrednosti nakupa od 35.000 do 65.000 evrov je subvencija še naprej 4.500 evrov.

Uvaja se subvencija za nakup rabljenih električnih vozil in sicer 3.000 evrov za vrednost vozila do 30.000 evrov in 2.000 evrov subvencije za rabljena vozila med 30.000 in 65.000 evri. S tem določilom se ukinja dosedanja možnost polne subvencije za testna vozila. 

Ukinja se pogoj subvencioniranja do 20-odstotne vrednosti upravičenih stroškov naložbe. 

Ekosklad z nižjimi zneski subvencionira še nekatere druge tipe lahkih vozl na električni pogon, kot so štirikolesniki in električni mopedi ter pedelece. Ni pa subvencije za e-kolesa.

Pomembna vest je tudi, da je Ekosklad ukinil določilo, da nepovratna finančna spodbuda ne sme preseči 20 odstotkov vrednosti upravičenih stroškov naložbe. To pomeni, da bo subvencija ostala polna, ne glede na ceno vozilo. Ukinilo pa se je sofinanciranje predelave vozil na električni pogon.

Osem cenejših še za dva tisočaka

Preverili smo cenike uvoznikov in našli kar nekaj avtov, ki so se čez noč pocenili za dodatnih dva tisoč evrov. Gre seveda predvsem za manjše modele A in B segmenta, so pa med njimi trenutno tudi trije predstavniki 'golfovega' C segmenta. Nekaj električnih modelov ima zdaj ceno še malenkost nad 35 tisoč evrov, zato gre v prihodnjih tednih in mesecih pričakovati določene prilagoditve cen na podoben način, kot smo jih videli ob uvedbi zgornje meje subvencioniranja pri 65 tisoč evrih. Ob napovedi prihoda novih, predvsem kitajskih znamk na evropski in slovenski trg se bo število modelov, ki so upravičeni do subvencije, bržkone še razširilo. 

Spodaj so modeli, ki so upravičeni do nove subvencije 6.500 evrov glede na uradne cenike uvoznikov (upoštevana vstopna oprema brez doplačil).

Citroën e-C4

Prostorni predstavnik C segmenta ima sicer začetno ceno postavljeno pri slabih 38 tisoč evrih, a nanjo velja akcijska ponudba s ceno tik pod 35 tisočaki. V primeru subvencije bi bila cena zanj 28.450 evrov.

Fiat 500

Električni italijanski malček ima ceno od 31.590 evrov dalje, nekoliko dražja sta kabrio in 3+1 različica. Cena za stranko se torej začne pri 25.090 evrih.

Dacia spring

Najcenejši električni avto na naših cenikih ima začetno ceno 22.900 evrov. Električni avto za vsakdanje opravke lahko torej domov odpeljete za 16.400 evrov, saj je zdaj za springa na voljo celotna subvencija brez 20-odstotnega praga vrednosti.

MG4

Električni model znamke MG po velikosti sodi že v golfov razred C. Njegova vstopna cena pa ostaja precej nižje, pri 32.900 evrih.  Najcenejšega MG4 bi tako s subvencijo lahko odpeljali domov za 26.400 evrov.

MINI cooper SE

Električni MINI ima vstopno ceno postavljeno na 33.450 evrov, torej s subvencijo stane 26.950 evrov.

Peugeot e-208

Cena na uradnem ceniku je 34.990 evrov, s subvencijo bi bila 28.490 evrov.

Nissan leaf

Še en predstavnik, ki po velikosti spada v razred višje. Veteran elektrike po ceniku stane od 34.210 evrov, s subvencijo bi to naneslo 27.710 evrov.

Renault Twingo Electric | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault twingo

Električni novomeščan s ceno starta pri 25.990 evrih. Okretni mali avto za vsakdanje opravke je s subvencijo torej za kupce na voljo za 19.490 evrov.

Še nekaj modelov električnih avtov se z vstopnimi cenami giblje tik nad mejo 35 tisoč evrov. Ker bodo tisti z dodatnima dvema tisočakoma subvencije v precejšnji konkurenčni prednosti, gre pričakovati določene cenovne prilagoditve tudi pri teh modelih, da bodo sploh ostali prodajno zanimivi. Ena takšnih je na primer opel corsa, ki je tehnično zelo podobna peugeotu e-208, a s ceno trenutno vztraja nad mejo nove subvencije. Nadnjo niso veliko niti električni hyundai kona, renault megane ali opel mokka. 

Bomo spodbujali kitajsko avtoindustrijo?

V prihodnje se obeta večje število novih e-modelov tako evropskih proizvajalcev kot novih prišlekov iz Azije. Predvsem s strani kitajskih proizvajalcev prihajajo napovedi o prihodu manjših mestnih modelov z nabavno ceno okoli 30 tisoč evrov. Takšen primer sta na primer BYD dolphin ali great wall ora funky cat. 

S tem se bo vedno bolj postavljalo vprašanje, ali je prav, da je denar slovenskih oziroma evropskih davkoplačevalcev namenjen za spodbujanje avtoindustrije izven EU, medtem ko so domača delovna mesta ogrožena. V Franciji so že napovedali, da bodo subvencije pogojevali z energijsko učinkovitostjo proizvodnih procesov, pri katerih so evropski proizvajalci v izraziti prednosti pred kitajskimi.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 6
  • Avatar Garancija
    Garancija 09:02 27.junij 2023.

    Nobeden pa od “strokovnjakov ne govori o letalih,ki spuščajo svinarijo direkt v oblake,in to pada potem na naše vrtove,res ekološko

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:59 27.junij 2023.

    So nemci rekli,da prepovedi proizvodnje za dizelaše vsaj do leta2035 ne bo,zato ne nabijajte brez veze

  • Avatar Leon
    Leon 14:06 26.junij 2023.

    E-avtomobili bodo preteklost enako kot vsa ostala vozna sredstva na elektriko . Naftni lobiji pripravljajo "atentat" .