Avto > Na Štrom
9502 ogledov

Koliko električnih polnilnic bi nadomestilo eno bencinsko črpalko?

PRIMA električni avti polnjenje doseg ionity Saša Despot
Nemški profesor Michael Bargende se je poigral s številkami. Izračunal je, koliko polnilnic bi v poletni sezoni potrebovali za zamenjavo klasičnih avtocestnih bencinskih črpalk. Izračuni so skoraj neverjetni.

Večina lastnikov električnih avtomobilov svoje električne avtomobile polni doma. To je velika prednost pred klasičnimi avtomobili. To pa ne velja za dolga potovanja, kot so potovanja na dopust, kjer se vozniki električnih vozil težko izognejo polnjenju na javnih hitrih polnilnicah s polnilno močjo od 50 do 350 kW. Kaj bi se torej zgodilo, če bi bencinski in dizelski avtomobili popolnoma izginili s cest in bi se med počitnicami z električnimi avtomobili vsi odpravili na jug Italije, Hrvaške ali Španije. Koliko polnilnih postaj in koliko energije bi potrebovali, da pridemo na cilj? To je izračunal profesor Michael Bargende, nekdanji vodja oddelka za avtomobilske pogone na avtomobilskem inštitutu v Stuttgartu.

bencinska postaja črpalka | Avtor: Shutterstock Shutterstock
Trdi, da je zdajšnji pristop k polnilni infrastrukturi popolnoma neustrezen. Temelji na dejstvu, da je moč črpalke približno 35 litrov bencina ali dizla na minuto. To predstavlja 18 MW energije. Ker imajo elektromotorji v električnih avtomobilih trikrat večjo aktivnost kot motorji z notranjim zgorevanjem, bi za enak učinek zadostovalo šest megavatov. Vendar pri povprečni moči polnjenja 120 kW to še vedno pomeni, da je za zamenjavo ene črpalke za gorivo potrebnih 50 polnilnih postaj za električna vozila. Tipičen bencinski servis na avtocesti, ki ima 12 polnilnih ročk, bi moralo nadomestiti 600 priključkov za polnjenje baterij električnih vozil.

Električni avto polnjenje kabel | Avtor: Profimedia Profimedia

Izračunov se je lotil tudi upravljavec bencinskih črpalk na severu Nemčije Axel Niesing. Trdi, da je na bencinski črpalki v povprečju 60 točenj goriva na uro. Predpostavil je, da je povprečni doseg s 30-litrsko posodo za gorivo 400 kilometrov, električni avto pa porabi okoli 20 kWh na 100 prevoženih kilometrov. Za polnjenje 60 vozil na uro bi po Niesingovih besedah potrebovali približno 30 polnilnih postaj z močjo 150 kW oziroma 12 postaj z močjo 350 kW. Drugi strokovnjak, Leonard Birnbaum, vodja mreže e.ON, je izračunal, da bi 30 MW polnilnica porabila toliko energije kot mesto s 30.000 prebivalci.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 19
  • Bolje100letBogatkot7dniReven 15:58 15.julij 2023.

    Imaš panele na strehi...napolniš el avto recimo 70 kW, amortizacijski strošek je 2 eur, se pripelješ na morje v kamp, recimo 250 km...tam se priklopiš na štrom...kje in nazaj 2 eur...dizel pri porabi 6 litrov 45 eur...v torek se dizel ...prikaži večel spet draži...ni ga čez dizel...

  • rd2dmk2 11:15 15.julij 2023.

    v enem članku na tem portalu se je pisalo o tem , kako se prihrani gorivo pri vožnji in en od predlogov je da se avto čim bolj razbremeni, torej ne vozite strešnih nosilcev, stršnega kovčka, poberite vso kramo iz ...prikaži več prtljažnika in tako dalje. no v nasprotju z to miselnostjo so celo SUV-i proti karavanom. in potem začno delat e-avte, kjer je pol avta baterija in potrebna podporna oprema da nosi te baterije. že to je nesmisel. kot bi vam dali da kamorkoli greste 40kg utežjo, pa magari iz dnevne na wc

  • nostradamus 09:23 15.julij 2023.

    ce bi dejansko vsi presli na elektricne avtomobile bi se zgodil kolaps elektro sistema bi bila premalo JE krsko 2