Avto > Na Štrom
6522 ogledov

Kitajske avtomobilske znamke, ki jih bomo kmalu vsi poznali

Automechanika 2024 kitajski avtomobili
1/72
MatijaJanežič
V okviru letošnje Automechanike so Kitajci v Frankfurtu pripravili razstavo avtomobilov, ki jih bomo lahko kmalu ali pa jih lahko že kupimo v Evropi. Marsikateri pride tudi v Slovenijo.

Na razstavi, ki so jo organizatorji skrili pod imenom Electric Vehicle Expo Autoimechanika oziroma EVA, torej razstava električnih vozil na Avtomechaniki, smo si v večini res lahko ogledali električne avtomobile, vendar ne le teh, saj je so avtomobilske znamke pokazale tudi bencinske in hibridne modele. Razstavljavcev je bilo celo več kot na zadnjem avtomobilskem salonu v Ženevi letošnjo pomlad.

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Vodja avtomobilske sekcije pri kitajskem svetu za promocijo mednarodne trgovine Wang Xia je odločitev za organizacijo EVA v Frankfurtu pojasnil, da so hoteli z njo evropskemu avtomobilskemu trgu in panožnim profesionalcem zagotoviti izčrpno razumevanje hitre kitajske tranzicije s trga, na katerem so prevladovali tradicionalni avtomobili, v trg, na katerem so vse bolj prisotna električna vozila.

Hitrejša registracija

Nobena skrivnost ni, da je Kitajska v zadnjih dveh desetletjih elektrificirala občuten delež svojega voznega parka in na tej osnovi vzpostavila močno industrijo električnih vozil. Trenutno je šest od desetih električnih vozil z "novimi energijami" (NEV) v globalnem merilu izdelanih na Kitajskem. Pri tem ne gre le za baterijska električna vozila, ampak ta delež vsebuje tudi priključne hibride in vozila z gorivnimi celicami. Kitajska vlada poleg NEV vozil izdatno podpira tudi razvoj inteligentnih in povezanih vozil, ki naj bi postala vsakdanje uporabna do leta 2035, ko naj bi bilo dokončno vzpostavljeno tudi komunikacijsko omrežje 5G.

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

K hitri širitvi električnih vozil na Kitajskem je sicer pripomogla tudi zakonodaja. Nove registracije vozil NEV v kitajskih mestih so namreč hitrejše in cenejše kot registracije klasičnih vozil. Registracija klasičnih bencinskih in dizelskih vozil namreč lahko traja dlje, ker se registrske tablice v Šanghaju, Pekingu, Guangzhouju in drugih velikih mestih delijo z avkcijami ali loterijami. NEV vozila se na Kitajskem ločijo tudi po barvi registrske tablice, saj imajo zeleno, medtem ko bencinska in dizelska vozila označujejo modre tablice.

Premik s spleta v salone

Na Kitajskem trenutno električna vozila izdeluje okrog 100 podjetij, vendar se kaže počasna konsolidacija trga, saj si deset največjih proizvajalcev deli približno 70 odstotkov trga. Kljub vsemu pa je močan tudi trg vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, kar se je pokazalo tudi na razstavi v Frankfurtu. Tam je namreč poleg ponudbe električnih vozil bilo tudi kar nekaj hibridnih in bencinskih avtomobilov, kar je tudi odraz dejstva, kot so v pogovorih pojasnili kitajski sogovorniki, da so se nedavnim oviram pri uvozu električnih avtomobilov s Kitajske podjetja prilagodila tudi s povečano ponudbo klasičnih vozil, ki niso podvržena omejitvam.

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Za prisotnost kitajskih avtomobilskih proizvajalcev na sejmu, ki je v svojem bistvu poprodajni, je obstajal še en pomemben razlog. Marsikateri proizvajalec je namreč do zdaj poskušal do kupcev seči preko spleta, kar pa se v precej konservativni Evropi ni obneslo. Zato so se odločili, da bodo sejem, ki je predvsem poslovne narave, izkoristili za iskanje stikov za vzpostavitev klasične prodajne in servisne mreže v Evropi. Nekateri so to že spoznali in v Evropi nastopajo preko lokalnih prodajnih mrež, kar lahko vidimo tudi v Sloveniji na primeru znamk MG in Geely, razmerja s partnerskimi podjetji v Evropi pa med drugim vzpostavljajo tudi BYD in drugi proizvajalci.

Elaris

Elaris je v bistvu nemško podjetje, ki trguje s preimenovanimi kitajskimi avtomobili. Najmanjši je električni mikro avtomobil dyo, ki je preimanovan kitajski zotye E30. Bolj zanimiv je beo, električni SUV srednje velikosti, zasnovan na kitajskem skyworthu EV6, ki ima v vseh različicah doseg več kot 400 kilometrov.

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Hongqi

Kitajska znamka razkošnih vozil, ki deluje v okviru skupine FAW, je v Frankfurtu pokazala električno limuzino EH7 in električni SUV EHS7, ki sta že na voljo tudi v Nemčiji. Oba imata medosno razdaljo tri metre, ki jima zagotavlja prostornost tudi zadaj, in razpolagata z močjo 253 kilovatov, ki jima zagotavlja zmogljivosti superšportnikov. Limuzini baterija omogoča doseg do 580 kilometrov, SUV-ju pa do 655 kilometrov, z 10 do 80 odstotkov kapacitete pa se napolni v dobrih 25 minutah. Poleg njiju je stal tudi razkošni SUV hongqi EHS9 , ki za zdaj v Evropi še ni na voljo. Poleg medosne razdalje 3.110 milimetrov, moči do 405 kilovatov ter baterije s kapaciteto do 120 kilovatov ponuja tudi tehnologije avtonomne vožnje tretje ravni plus.

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Lynk&Co

V okviru predstavitev skupine Geely smo si lahko ogledali ponudbo znamke Lynk&Co, ki je predstavila tudi svoj priključno hibridni pogonski sklop EM-P. V Evropi je trenutno na voljo športni terenec lynk&co 01, ki je znan že nekaj let in je ob nedavni prenovi pridobil tudi novi priključno hibridni pogonski sklop. Ta mu zagotavlja moč 206 kilovatov in navor 535 njutonmetrov, elektrika pa je shranjena v bateriji s solidno kapaciteto 17,72 kilovatne ure. Znamka je predstavila tudi novo električno limuzino lynk&co Z10. Ki jo za zdaj ponujajo le na Kitajskem. Na njeno obliko je vplival znamkin novi estetski pristop "The Next Day", ki ji je zagotovil zelo športne futuristične oblikovne linije, ki jo naredijo zelo privlačno. Vsekakor pa gre za avtomobil, ki bi ga z veseljem videli tudi na evropskih cestah.

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Geely

Znamka Geely je pri nas že prisotna in vozili smo tudi njena avtomobila atlas pro in coolray, vendar pa smo si v Frankfurtu lahko ogledali električne modele EX5, E8 in geome xingyuan. Izstopal je predvsem  električni SUV geely EX5, ki je med drugim opremljen z napredno baterijo Short Blade LFP, ki je s tehnologijo CTB integrirana neposredno v strukturo vozila, ter integriranimi inteligentnimi elektromotorji. Notranjost je evropsko udobna, izstopa pa predvsem zaslon, ki sega čez celotno širino armaturne plošče.

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Nič manj zanimiva nista bila niti električna limuzina geely E8 ter geome xingyuan, ki je v Frankfurtu pravzaprav doživel evropsko premiero. Električna kombilimuzina z dolžino 4,1 metra in elektromotorjem z močjo 58 ali 84 kilovatov ter dosegom do 410 kilometrov sledi novemu oblikovnemu jeziku, ki mu zagotavlja zelo živahne malce zabuhlo zaobljene linije, ki mu zagotavljajo predvsem veliko prostora spredaj in zadaj. Notranjost je vsaj na prvi občutek urejena precej kakovostno in živahno, izstopa pa simetrična ureditev, ki mu bo zagotovila lahko prilagodljivost za vožnjo po levi ali desni strani ceste in je ne zmoti niti velik osrednji zaslon. Na Kitajske  je na voljo za dobrih 11.000 evrov, vendar pa bo v Evropi, če ali ko bo na voljo, gotovo stal vsaj dvakrat več.

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Zeekr

Zeekr je Geelyjeva globalna premijska električna znamka, ki, kot pravijo, bi rada ustvarila popolnoma integriran uporabniški sistem z inovacijami kot standardom. Uporabljajo lastno arhitekturo z lastno baterijsko tehnologijo, elektromotorji in infrastrukturo. Postati hočejo tudi dobavitelj mobilnostnih rešitev. Zato so poleg avtomobilov v Frankfurtu predstavili tudi svojo električno tehnologijo in polnilnice. Kljub temu so bili v prvem planu avtomobili, med katerimi je gotovo izstopal električni enoprostorec zeekr mix, ki bo lahko opravljal tudi vlogo robotaksija tam, kjer bo to dovoljeno, sicer pa ponuja tehnologijo avtomatizirane vožnje v udobni, opremljeni in prostorni notranjosti enoprostorca, karoserijski obliki torej, ki jo pogreša marsikdo v Evropi. Slovenskim razmeram je gotovo bolj prilagojen urbani SUV zeekr X, športnim navdušencem pa zeekr 001 FR.

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Avatr

Avatr Technology, ime izhaja iz izraza "avatar", torej ni težko ugotoviti, kam ciljajo, je leta 2018 ustanovljena kitajska znamka, za katero stojita baterijski velikan CATL in avtomobilski proizvajalec Changan. Njeni izrazito premijski modeli so zgrajeni na platformi CHN z visoko računarsko močjo ter visoko napetostjo. Pri znamki pravijo, da bi radi vsakemu uporabniku omogočili kreiranje drugega jaza v inteligentnem paralelnem svetu, v katerem bo avtomobil njegov čustveno inteligentni sopotnik. To se, glede na videno, izraža v razmeroma zadržanih, a kljub temu vpadljivih zunanjih linijah, razkošno udobni digitalizirani notranjosti in komunikacijskem dodatku. Za motornimi pokrovi so namreč uredili zaslone, reko katerih avtomobil oziroma njegov voznik, komunicirata z okolico.

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

BYD

Kitajska znamka, ki se je pred dobrim desetletjem in pol v Ženevi predstavila pod sloganom "Build Your Dream", je v Frankfurtu predstavila modele, ki smo si jih lahko ogledali že v letošnji Ženevi. A ne le te. Na njihovem razstavnem prostoru smo namreč lahko sedli v kombilimuzino segmenta B byd dolphin in ugotovili, da gre za zanimiv majhen avtomobil s klasičnim ali hibridnim pogonom, ki predvsem, tako kot denimo MG3, na zadnji klopi ponuja za svoj razred presenetljivo veliko prostora. Kabina je sicer urejena digitalno a precej zadržano. Obiskovalce pa sta privlačila predvsem razkošni enoprostorec denza D9 in BAD 5, ki pod karoserijo klenega terenca skriva prav tako kleni hibridni pogonski sklop.

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

DFSK

DSFK, ki ima v ponudbi sicer tudi električna in lahka gospodarska vozila, je v Frankfurtu predstavil SUV-ja DSFK 500 in 600, ki sta precej v okviru tistega, kar ponujajo druge kitajske znamka in sta na voljo s klasičnimi in priključno hibridnimi pogoni, novejši pa je prav tako priključno hibridni DFSK E5, ki mu velika baterija omogoča do 87 kilometrov električnega dosega.

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

JAC

Velikan JAC je v Frankfurtu pokazal le en model, JAC T9 EV, a je bil ta tudi precej zanimiv. Pod karoserijo klenega klasičnega poltovornjaka se namreč skriva baterijski električni pogon, ki ga sestavljata elektromotorja s skupno močjo 220 kilovatov. Baterija s kapaciteto 88 kilovatov poltretjo tono težkemu terencu zagotavlja doseg do 330 kilometrov.

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 7
  • Avatar Garancija
    Garancija 11:47 22.september 2024.

    Če ne kupiš kitajca,si avtomatsko blokiral proizvodnjo,zato dragi evropejci,znižajte cene svojih vozil,drugače boste potonili z nami vred,kaj tle ni jasno

  • Avatar luckyss1
    luckyss1 11:32 22.september 2024.

    Jebi ga....Kitajci so že prej bili resna konkurenca EU gospodarstvu, ampak s cenenimi ruskimi energenti smo lahko držali korak...celo v avtomobilski konkurenci...Sedaj smo na poti v stanje, ki smo mu nekoč rekli "dežele tretjega sveta" in to zgolj zato, ker ...prikaži več so se ZDA odločile, da bomo namesto njih "slabili" Rusijo....Torej pišite zahvalno pismo v Bruselj Von der Lajavi ...

  • ico8 08:59 22.september 2024.

    Kaj ko bi idioti prenehali z reklamo pasjezrcev!? Z vsakimi jajci iz daljnega vzhoda bo prej ali slej izgubil sluzbo tudi en nas delavec. Prodane duse ste, vsi po vrsti!