Koncern Stellantis bo za štiri tedne ustavil proizvodnjo električnega modela fiat 500 zaradi pomanjkanja naročil v Evropi. Francosko-italijansko podjetje, ki ima v lasti med drugim tudi znamke Citroën, Opel in Peugeot, je napovedalo, da bo proizvodnja ustavljena od petka naprej, poroča Guardian.
"Ukrep je potreben zaradi trenutnega pomanjkanja naročil, ki je povezano z globokimi težavami, s katerimi se soočajo vsi proizvajalci na evropskem trgu električnih vozil, še posebej evropski," so v izjavi zapisali pri Stellantisu in dodali, da vlagajo velike napore za obladovanje težkega prehodnega obdobja.
Zaradi manjšega povpraševanja po električnih vozilih predvsem v Evropi, ki je deloma tudi posledica različnih politik glede zelenih spodbud, se proizvajalci avtomobilov po vsem svetu prilagajajo novi stvarnosti glede baterijskih modelov.
Fiat 500 spada med manjše baterijske modele, proizvajajo ga v samem srcu italijanske znamke Fiat, tovarni Mirafiori v Torinu. Čeprav sprva ni bilo mišljeno, je Fiat nedavno predstavil tudi njegovo bencinsko različico, potem ko so morali zaradi zastarelosti prenehati prodajati uspešnega predhodnika.
Sindikalisti že dolgo pozivajo Stellantis, naj prenovi lokacijo, kjer je proizvodnja v zadnjih letih močno upadla. Želijo si, da bi na lokaciji izdelovali nov in cenovno dostopnejši avto za množice.
Italija je letos uvedla milijardni načrt za pomoč voznikom pri prehodu na čistejša vozila, vključno s subvencijami za nakup popolnoma električnih avtomobilov. Vendar pa sta se Rim in Stellantis razhajala glede pristopa vlade do spodbud.
Pojavili so se tudi strahovi pred trgovinsko vojno s Kitajsko, potem ko je EU junija uvedla začasne carine na uvoz kitajskih električnih vozil, ki znašajo med 17,4 in 37,6 odstotkov. Obe strani nista uspeli doseči dogovora o "nepoštenih" subvencijah Pekinga, kot jih je poimenovala Evropska komisija.
V znak naraščajočih razhajanj znotraj Evrope je španski premier Pedro Sánchez pozval EU, naj ponovno premisli o uvedbi carin na kitajska električna vozila, pri čemer je poudaril, da je pomembno najti "kompromis" med EU in Kitajsko.
Kitajska je vodilna proizvajalka električnih avtomobilov, njihova priljubljenost pa v državi močno narašča. Med letoma 2021 in 2022 se je prodaja električnih vozil na Kitajskem povečala s 1,3 milijona na 6,8 milijona, kar je predstavljalo več kot tretjino svetovne prodaje električnih vozil v letu 2022. Kitajska je tudi največji posamezni povzročitelj izpustov ogljika na svetu.
bydn je predstavil novo baterijo, ki jo bo delal iz navadne soli. kitajci so 10 let pred nami. peceni smo. postali smo 2 svet.