Avto > Na Štrom
4390 ogledov

Električni "passat" zavil na slovenske ceste

Volkswagen ID.7
1/25
Žurnal24
Volkswagen je v treh letih v Sloveniji razkril že sedem povsem električnih vozil. Zadnji član, hkrati največji in najbolj prestižen, je ID.7, limuzina, ki tudi na račun najnovejše programske opreme prinaša kar nekaj tehničnih izboljšav električnih Volkswagnov, veliko serijske opreme in z vključenimi popusti tudi privlačnejšo ceno.

Volkswagen ID.7 označuje za zastavonošo - to pomeni najprestižnejše vozilo v modelni ponudbi - seveda na strani električnih vozil. Pri Volkswagnu, kjer so lani v Sloveniji prodali nekaj več kot 600 povsem električnih vozil, so priznali, da so imeli višje cilje, pa čeprav je bila prodaja Volkswagna v Sloveniji izjemna in so z naskokom prvi med avtomobilskimi znamkami v Sloveniji s skoraj 15-odstotnim tržnim deležem. V segmentu električnih vozil so krepko zaostali za Teslo, ki je prodala skoraj 1.400 vozil. Priznali so, da je bila uspešna tudi na cenovni strani, z močnimi akcijami in popusti, kar je že sprožilo prve ukrepe pri Volkswagnu, ki je v Evropi pocenil električna vozila, tudi v Sloveniji.

Volkswagen ID.7 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Programske posodobitve za boljšo izkušnjo

ID.7 so nekateri označili tudi kot passata prihodnosti, ko ne bo več klasičnega passata, ki kmalu prihaja v novi generaciji v Slovenijo. A le v karavanski izvedbi, ne pa tudi kot limuzina. Nova električna limuzina iz Wolfsburga, ki bo morala prevzeti tudi passatovo limuzinsko vlogo, pa naj ne bi bil še en električni avtomobil v družini ID.

ID.7 uporablja nov električni motor, novo baterijo in nov infotainment sistem. Odpravili naj bi večino "otroških bolezni" modela ID.3, ki velja za pionirja Volkswagnove električne družine ID.

Dizajn ni tako veliko presenečenje. Na Žurnal24 smo ga spoznali že na svetovni premieri konec lanskega aprila, ko smo zapisali, da je njegova silhueta povsem limuzinska in da gre za velik avtomobil, ki s svojimi merami presega vse Volkswagnove električne modele doslej. Osnova dizajna je bila aerodinamika, ki ima velik vpliv na učinkovitost vozila. Opravljenega je bilo veliko dela v vetrovniku in na koncu so dosegli odličen rezultat Cd 0,23, najnižji doslej med serijskimi volkswagni.

Volkswagen ID.7 | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Avto je velik in prostoren

Da je avto res velik, potrjujejo tudi uradni podatki, saj v dolžino meri 4,96 metra, meri skoraj 10 centimetrov več od arteona, ki je bil najdaljša limuzina znamke doslej. In to velja tudi za medosno razdaljo, ki meri kar 2,966 metra ali 13,3 centimetra več kot pri arteonu, ki ima prav tako kot ID.7 kupejevsko nagnjeno streho. Streha je nad asfaltom na višini 1,538 metra, kar pomeni, da je ID.7 za deset centimetrov višji od arteona, a tudi najnižji model v družini ID.

Volkswagen ID.7 | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Prtljažna vrata se odpirajo skupaj s steklom, zadaj pa je za 532 litrov prostora oziroma 1586 litrov ob podrtju zadnje klopi. Ima tudi poseben predal za pospravljanje polnilnih kablov in odprtino za prevoz daljših predmetov do 1,9 metra dolžine. Na zadek lahko namestite tudi vlečno kljuko in za seboj vozite prikolice z maso do 1,2 tone, na strešne nosilce pa lahko obesite strešni kovček z največjo maso do 75 kilogramov.

Volkswagen ID.7 | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Posebnost so sprednje luči, serijsko svetijo v beli LED svetlobi, na voljo pa so tudi matrični žarometi, ki so povezani z diodno palico, slednjo deli logotip. Navpične stranske odprtine dovajajo zrak do koles. Diodni trak najdete tudi na zadku. Odbijač se zaključi z  difuzorjem. Zanimivost je fiksna panoramska streha, ki je opremljena s steklom s tekočimi kristali PDCL, ki spreminja prosojnost s pritiskom na gumb. Poleg tega je steklo prevlečeno z odbojnimi plastmi, ki odbijajo infrardeče žarke. Zahvaljujoč temu se kabina poleti ne pregreje, kar zmanjša porabo energije klimatske naprave.

Volkswagen ID.7 | Avtor: Volkswagen Volkswagen

V znamenju minimalizma

Kabina je urejena minimalistično, so pa pri Volkswagnu priznali, da so resno vzeli kritike uporabnikov njihovih vozil. ID.7 je prvi VW z novim 15-palčnim informacijsko-razvedrilnim sistemom, ki je na račun lažje uporabe in hitrejšega dostopa do menijev prejel nove funkcije, pa tudi novo programsko opremo. Head-up zaslon je serijski, neposredno pred voznikom je še majhen zaslon, na katerem voznik pridobiva nujne podatke za vožnjo. Med luksuznimi funkcijami omenimo ergonomske masažne sedeže, opremljene s sistemom, ki hladi, greje ali suši. Za doplačilo si lahko privoščite akustični sistem Harman Kardon s 14 zvočniki in močjo 700 W. Najnovejši paket asistenčnih sistemov Travel Assist lahko prevzame nadzor pri menjavi voznega pasu na avtocesti do hitrosti 90 km/h, parkirni asistent pa lahko s pomočjo spomina parkira na razdalji 50 metrov tudi brez vožnje voznika. Dovolj je, da proces vodi preko aplikacije na pametnem telefonu.

Volkswagen ID.7 | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Izboljšanje prineslo več moči, navora in boljšo učinkovitost

ID.7 prinaša novosti tudi na področju pogona. Osnova je še vedno platforma MEB, a z novim elektromotorjem s trajnimi magneti. Integriran je skupaj s posodobljenim enostopenjskim menjalnikom in impulznim pretvornikom na zadnji osi. Motor ima izboljšano vodno in oljno hlajenje ter stator z več navitji. Rezultat sta ob 20 odstotkov večji učinkovitosti večja moč 210 kW in večji navor 545 Nm. Kupci bodo imeli na izbiro dve različici pogona. Za začetek je v Sloveniji na voljo ID.7, ki ima baterijo z uporabno kapaciteto 77 kWh in največjo močjo polnjenja 170 kW. Različica ID.7 Pro S bo imela večjo baterijo z neto kapaciteto med 86 in 89 kWh (uradni podatki bodo znani ob prihodu na trg) in moč polnjenja 200 kW.

Volkswagen ID.7 | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Za 1.000 evrov dodatka dobite za 6.400 evrov dodatne opreme

K hitrosti polnjenja bo pripomogel sistem termičnega upravljanja, ki lahko pripravi baterijo za polnjenje še pred prihodom na polnilno postajo. Po napovedih tovarne zmore ID.7 Pro 615 kilometrov, Pro S pa do 700 kilometrov vožnje z enim polnjenjem - v idealnih razmerah.

Tovarna za slovenske potrebe ta hip zagotavlja med 150 in 200 ID.7 v letu 2024, bo pa večina teh vozil zelo dobro opremljenih, tudi na račun nove akcije, ki so jo zagnali v Sloveniji za električne in nekatere klasične modele in se imenuje ALL4. Gre za bogato opremsko nadgradnjo za dodatnih 1.000 evrov nad osnovno različico ID.7 Pro, ki stane 55.132 evrov, različica ID.7 Pro 4ALL pa 56.132 evrov. Volkswagen prihranek na dodatni opremi, ki je vključena v ceno ALL4 ocenjuje v višini 6.400 evrov. Ceno iz rednega cenika so znižali še za dodatnih 2.000 evrov (popust), še dodatne 3.000 evrov popusta pa dobite na račun izbire hišnega financiranja. S tem se je mogoče približati ceni 51 tisočakov (brez upoštevane trenutne subvencije Ekosklada).

VW ID.7 tourer | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Konec leta prihaja še karavanski ID.7 tourer, prihaja pa tudi različica GTX z dvema električnima motorjema in štirikolesnim pogonom.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • stromar 12:45 11.januar 2024.

    Tole je vredno 30k eur, čeprav so novi takšni fosilci 40k eur in potem še 40k eur za bencin in servise

  • puys 12:14 11.januar 2024.

    Bolane cene... vsaj 2x previsoke za moj okus.

  • Avatar Garancija
    Garancija 10:07 11.januar 2024.

    Avto primeren za naše ministre,ki bo brez davka