Avto > Na Štrom
14402 ogledov

BMW razkril aduta, ki mu lahko zavida tudi Tesla

BMW baterijske celice gen.6
1/8
BMW
Pri BMW-ju o svojih novih cilindričnih baterijskih celicah pravijo, da so z njimi tako napredovali, da bodo morali pri Tesla Motors nadoknaditi zaostanek.

BMW-jev šef proizvodnje Milan Nedeljković se je namreč na vprašanje novinarja medija Automotive News Europe, kaj bodo pri njegovem podjetju naredili, da bodo zapolnili vrzel, ki zeva med njimi in tekmeci, med katerimi je očitno navajal na Tesla Motors, odzval s odgovorom: "Tesla bo moral zapolniti vrzel do nas. Dejansko ne vidimo vrzeli, s katero bi zaostajali za Teslo."

BMW baterijske celice gen.6 | Avtor: BMW BMW

Nedeljkovićeva izjava kaže, kakšno samozavest pri nemškem proizvajalcu vzbujajo njihove nove cilindrične baterijske celice, ki so jih pred kratkim začeli poskusno izdelovati v njihovem novem obratu za proizvodnjo baterijskih celic dobrih 15 kilometrov iz Münchna.

BMW-jeva skupina je doslej res zaostajala in še zaostaja za Tesla Motors, saj so v zadnjem četrtletju prodali manj kot 100.000 električnih BMW-jev in minijev, medtem ko je Tesla Motors v istem času prodal 435.000 električnih avtomobilov. Vendar pa je pomemben tudi podatek, da je BMW-jeva skupina v primerjavi z enakim obdobjem lani prodala 80 odstotkov več električnih vozil, Tesla Motors pa je zabeležil le 27-odstotno rast dobav.

Šesta generacija baterij

V primerjavi s prejšnjo generacijo prizmatskih litij-ionskih celic, lahko pri BMW-ju s šesto generacijo cilindričnih celic prepolovijo proizvodne stroške, hkrati pa zaradi večje energetske gostote lahko zagotovijo do 30 odstotkov več dosega. Omogočajo tudi hitro polnjenje z močmi do 270 kilovatov. Poleg klasičnega litij-ionskega formata za cilindrične celice sicer razvijajo tudi druge kemične formule, s katerimi bi lahko še dodatno zmanjšali stroške.

BMW baterijske celice gen.6 | Avtor: BMW BMW

Ko gre za fizične dimenzije, imajo BMW-jeve cilindrične celice premer 46 milimetrov, na voljo pa so z višinama 95 ali 120 milimetrov. S tem so večje od Teslinih cilindričnih celic tipa 4680, ki imajo sicer enak premer 46 milimetrov, vendar pa so visoke le 80 milimetrov. Nedeljković je povedal, da so cilindrične celice zasnovali tako, da bodo ustrezale njihovim avtomobilom in ideji o njihovih voznih lastnostih.

Do velikoserijske proizvodnje cilindričnih celic bo pri BMW-ju minilo še nekaj časa. Za zdaj so v svoji tovarni zagnali poskusno proizvodnjo. Šele po letu 2025 naj bi celice v do šestih gigatovarnah po vsem svetu velikoserijsko izdelovala njihova dobavitelja CATL in Eve Energy. Takrat bodo predvidoma predstavili tudi prvi serijski električni avtomobil na platformi "neue klasse".

Pri BMW-ju bi se sicer s počasnim uvajanjem novih celic radi izognili neprijetnim presenečenjem s prehitrim zagonom velikoserijske proizvodnje. Zato bodo celice najprej izpopolnili z maloserijsko proizvodnjo na svojem dvorišču, šele potem pa bodo izpopolnjene proizvodne postopke zaupali dobaviteljem, ki jih bodo izdelovali v Evropi, Kitajski in Severni Ameriki.

dezurni@styria-media.si

BMW baterijske celice gen.6 | Avtor: BMW BMW

Komentarjev 2
  • BenX 09:26 06.december 2023.

    Če se ne motim je BMW kupil eno (ameriško?) firmo, ki je razvila te "nove" baterije? Piše se, kot če bi Nemci sami kaj naruhtali. Morda pa so, nima veze...