Čeprav je električnih avtomobilov v Sloveniji šele peščica, nekateri že izkoriščajo njihove prednosti poceni vožnje in stroškov vzdrževanja. Medtem ko je serijske modele pri nas mogoče prešteti na prste ene roke, pa je kar nekaj predelovalcev vozil, ki klasične modele z motorji na notranje izgorevanje preuredijo v pogon na elektriko.
Eno od takšnih vozil je danes na Bledu dodobra poškodoval ogenj, ki je izbruhnil medtem, ko je bil električni renault clio priklopljen na polnilno postajo na Ljubljanski cesti. Blejski gasilci so ogenj pogasili, a škoda je vseeno znatna.
Šibka točka verjetno napajalnik
Bruno Blatnik iz podjetja Svarun, ki je preuredilo avtomobil na električni pogon, je nekaj ur po dogodku za Žurnal24 povedal, da je šlo verjetno za napako v napajalniku vozila. "Očitno je prišlo do pregrevanja, avtomobil je bil tudi na soncu, kar je še dodatno dvignilo temperaturo ... Že nekaj časa smo sicer imeli malo na sumu dobavitelja napajalnika, da ni najboljši, vendar trenutno na trgu ni drugih ponudnikov za tovrstne potrebe," je povedal Blatnik. Napajalnik so sicer v podjetju še dodatno zaščitili, a tudi to ni bilo dovolj.
"Do danes ni bilo nobenega večjega problema ne s tem ne drugimi avtomobili, ki smo jih predelali. Natančen vzrok požara bomo sicer ugotovili po temeljitem pregledu. Ko bomo poznali vzrok, ne dvomim, da bomo našli tudi rešitev za takšne primere," je optimističen Blatnik, ki spomni, da tudi pri običajnih avtomobilih velikokrat pride do samovžiga, vendar je pri električnih avtomobilih to medijsko še toliko bolj izpostavljeno. Spomnimo le na medijski pomp ob požarih, ki so v zadnjih mesecih uničili nekaj modelov tesla S po svetu.
Blatnik je sicer prepričan, da je električni avtomobil za določene namene idealno prevozno sredstvo. "Je pa pomembna razlika pri odločitvi zanj, saj se kupec v tem primeru odloča po principu kaj v resnici potrebuje in ne kar si želi."
Konkretni clio je star štiri leta in ima doseg okoli 200 kilometrov z enim polnjenjem.
Zagorijo lahk zadeve z zelo malimi baterijami. Samo tok in debelina žice sta faktorja :-). Vem, ko sem si v daljni preteklosti z AA baterijo vžgal črto v prst.
To je razmeroma nova tehnologja. Treba ji je dati malo časa. Namreč če bi takoj obupali, bi še danes vedno rabili tri do štiri pilote v potniških letalih. Namreč javni prikaz letenja z računalnikom kot požnim sistemom je bil totalna… ...prikaži več katastrofa. Tudi to se bo preko takih in drugačnih izkušenj popravilo.
Po kmečk povedano je avto zgorel zarad preveč štroma. vsaj če lahko povežem trifazni konektor na tleh s tokom in močjo. S šuko skor gotovo ne bi zagorel.