Tvegano vedenje je ključni dejavnik črne statistike, ki med drugim kaže, da je od leta 2004 do 2013 v Evropski uniji na cestah izgubilo življenje 62.000 mladih.
Po poročilu Evropskega centra za spremljanje prometne varnosti so nezbrano spremljanje dogajanja na cesti, vožnja pod vplivom različnih substanc ter stres in motnje med najpogostejšimi dejavniki prometnih nezgod, v katerih so udeleženi mladi vozniki.
Vsak deseti med vožnjo po telefonu gledal videoposnetke
Do 57 odstotkov mladih voznikov priznava, da vozijo varneje, če so v vozilu starši ali stari starši, 41 odstotkov pa je odgovorilo, da so pripravljeni tvegati več, če so v vozilu sovrstniki.
Zaradi tega so pri Fordu, kjer v 13 državah brezplačno usposabljajo mlade voznike v programu Ford Driving Skills for Life (obvladovanje vožnje za življenje, DSFL), posneli nov opozorilni videoposnetek, ki prikazuje vrline ‘napihnjencev’. Izmišljeni izdelek je napihljiva odrasla oseba, ki se napihne, ko mladi voznik med vožnjo ravna neodgovorno in obenem predstavlja razširitev ponudbe programa DSFL.
Skoraj vsi menijo, da obvladajo vožnjo
Med sodelujočimi v raziskavi jih je 45 odstotkov odgovorilo, da bi tvegalo vožnjo vozila, v katerem bi bilo preveč sovrstnikov, 25 odstotkov bi jih prisedlo k vozniku, za katerega vedo, da je pil, in 24 odstotkov bi vozilo tudi pod vplivom drog, te številke pa so še višje pri pogostih obiskovalcih festivalov. Skupno jih 41 odstotkov verjame, da včasih obstajajo dobri razlogi za tveganje med vožnjo, 26 odstotkov jih je bilo udeleženih v prometni nezgodi, 20 odstotkov pa je že ustavila policija.
Kar 93 odstotkov jih je mnenja, da obvladajo vožnjo – a 54 odstotkov jih priznava, da ne vozijo tako varno, kot bi morali.
Britance zavedejo peške
Med sodelujočimi v raziskavi iz Francije, Nemčije, Italije, Španije in Velike Britanije je policija največkrat ustavila Francoze. Voznike v Nemčiji najmanj skrbi, da bodo udeleženi v prometni nezgodi in najverjetneje bodo vozili prehitro, prav tako jih je bilo največ udeleženih v nezgodi. Mobilni telefon najpogosteje uporabljajo italijanski vozniki, španski pa najpogosteje tvegajo pri prevozu sovrstnikov. Britanski vozniki so se uvrstili na prvo mesto po številu nezgod, ki so bile posledica zmanjšane pozornosti zaradi privlačnih pešcev (oziroma pešk).