Avto > Mehanik leta
19087 ogledov

Novost, ki bo precej okrepila zaupanje v nakup in prodajo rabljenih avtomobilov

Skener Adriatic Slovenica
1/11
Saša Despot
V Sloveniji se pri prodaji rabljenih avtov uvaja tehnologija skeniranja. Novost bi lahko precej povečala zaupanje v prodajalce, kupcem pa prihranila številna negativna presenečenja.

Kvaliteta večine fotografij, ki spremljajo tipične oglase za rabljena vozila na slovenskih oglasnikih, je preslaba, da bi lahko potencialni kupec z njih razbral kaj več kot barvo avtomobila. Podobno je glede fotografij notranjosti.

Zavarovalnica Adriatic Slovenica je v ozadju ambicioznega uvajanja skenerja v proces prodaje in zavarovanja avtomobilov. Gre za nekakšen zunanji pokriti fotostudio v obliki kocke, ki omogoča standardiziran in hiter način 360-stopinjskega fotografiranja avtomobila od zunaj in znotraj. Na podlagi takšnih fotografij je iskalcem rabljenih avtomobilov omogočena povsem drugačna izkušnja ogleda avta na daljavo, v nadaljnji fazi pa bodo temu prilagojene še dodatne storitve, ki bi fizičnim ali poslovnih strankam omogočili nakupe brez mačka v žaklju.

"Daljnosežni načrti so, da bi ob pomoči skenerja z našimi partnerji lahko izvajali celovit zunanji pregled avtomobila, ki bi bil ob hkratnem pregledu v mehanični delavnici povezan z nudenjem jamstva na kupljeno, s čimer bi okrepili zaupanje v trg rabljenih vozil."

Gregor Miklič, Adriatic Slovenica

Skener oziroma poseben zabojnik za avtomatizirano fotografiranje je novost v Sloveniji in zelo svež pristop tudi v svetu. Vendar pa trendi, ki jih podpirajo tudi avtomobilske znamke, oziroma njihove hčerinske enote za poprodajo, kažejo, da bo standardizirano fotografiranje in skeniranje v nekaj letih postalo eno bistvenih orodij tako za prodajalce rabljenih vozil, kot mehanike in zavarovalnice.

Skener Adriatic Slovenica | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Postopek fotografiranja je močno poenostavljen. Voznik vozilo - seveda je zelo priporočljivo, da je sveže očiščen - zapelje skozi dvižna vrata v kocko na posebno vrtljivo mizo. Po želji v notranjosti namesti dodatno 360-stopinjsko kamero. Nato prek mobilne aplikacije le še zažene postopek in počaka zunaj za zaprtimi vrati. V procesu, ki traja od tri do štiri minute, se v notranjosti kocke avto obrne za 360 stopinj, medtem ko poteka proces snemanja s šestimi kamerami, od tega so tri analitične. Ena izmed kamer se namesti v notranjost med prednja sedeža, tako da zajame 360-stopinjski notranji posnetek.

Dodatna storitev pa je poseben laserski pregled zunanjosti avtomobila, ki je namenjen iskanju tudi najmanjših neskladij na površju. Podobno kot pri klasičnem skenerju se laserski žarki "zapeljejo" prek vseh ploskev avtomobila. S tem je mogoče zelo poenostaviti evidentiranje poškodb ter določiti stopnjo njihove resnosti. Recimo poškodbe po toči. Programska oprema je prilagojena za samodejno prepoznavo znamke in modela vozila, ob povezavi s prepoznavo registrske tablice bi bilo omogočena tudi enostavna povezava z bazo o vseh ostalih podatki o vozilu, kar bi omogočilo enostavno cenitev. Uporabnik lahko do fotografij dostopa prek strežnika.

Skener Adriatic Slovenica | Avtor: Saša Despot Saša Despot

"Celoten paket storitev pri rabljenih vozilih želimo zastaviti drugače, za stranke predvsem bolj transparentno. V prvi fazi želimo s skenerjem doseči predvsem večjo kakovost, avtomatizacijo in višji standard naših storitev," je namene zavarovalnice pojasnil Gregor Miklič, strokovni direktor pri Adriaticu Slovenici. "Daljnosežni načrti so, da bi ob pomoči skenerja z našimi partnerji lahko izvajali celovit zunanji pregled avtomobila, ki bi bil ob hkratnem pregledu v mehanični delavnici povezan z nudenjem jamstva na kupljeno, s čimer bi okrepili zaupanje v trg rabljenih vozil. K temu pa bi dodali še dober zavarovalni produkt in s tem kupcu ponudili celovito storitev in večjo podporo pri nakupu rabljenega vozila."

Skener skupaj z vso pripadajočo infrastrukturo so zasnovali in razvili pri slovenskem podjetju Idoru na podlagi pilotnega projekta za družbo BMW. Tam so želeli poenostaviti in skrajšati proces fotografiranja vsakega rabljenega avtomobila ter izboljšati standarde fotografij, zato so iskali svežo rešitev.

Skener Adriatic Slovenica | Avtor: Adriatic Slovenica Adriatic Slovenica
Skener Adraitic Slovenica | Avtor: Adriatic Slovenica Adriatic Slovenica

Za njihovega največjega trgovca v Italiji, BMW Roma, so Slovenci v Rimu postavili foto-kocko in sestavili potrebno strojno in programsko opremo za kakovostno studijsko fotografiranje, pri tem pa razvili nekaj inovativnih rešitev glede razmestitve kamer in softverske obdelave slike, da bi bil končni izdelek v skladu s strogimi normami nemškega proizvajalca vozil.

Kako daleč jim je uspelo priti, še najbolje dokazuje primerjava z drugim podjetjem iz Avstrije, ki je na povabilo BMW ločeno razvijalo svojo rešitev. Če je avstrijski "studio" za izvedbo potreboval kar 200 kvadratnih metrov prostora, pa rešitev slovenskega podjetja Idoru potrebuje le 80 kvadratnih metrov, kar je za nekega prodajalca vozil, občutljivega na vsak milimeter svojih parkirišč, velikanska razlika in prihranek.

In če je nesistematiziran "ročni" proces fotografiranja, da neki avto pripeljejo pred umetno foto-steno, ga pravilno osvetlijo in nato s fotografom opravijo fotografiranje, pri BMW doslej trajal 25 minut, slovenski foto-zabojnik celoten postopek skrajša na vsega tri do štiri minute. Ker gre skozi velike trgovske mreže tudi po več deset tisoč vozil letno, so zaradi takšne avtomatizacije in standardizacije lahko prihranki ogromni, zato ima rešitev podjetja Idoru, ki ga vodi Matej Pangerc, velik izvozni potencial.

Odpadlo bi lahko najbolj grozno vprašanje

"Danes zavarovalnice velikokrat zavarujemo vozila, ko so že poškodovana. Ko pride takšno vozilo na cenitev škode, je lahko težko oceniti, katere poškodbe so sveže, katere pa so od prej. Če pa bi ob sklenitvi zavarovanja naredili takšen pregled, bi že takrat imeli popisane poškodbe in njihovo stopnjo. Analitični del skenerja pa bo lahko v prihodnosti ocenil, kakšna je teža poškodb, na podlagi tega pa bo mogoče hitreje in bolj transparentno opraviti cenitev," pojasnjuje Miklič iz Adriatica Slovenice.

Skener Adriatic Slovenica | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Prav vnaprejšnja analiza poškodovanega vozila postaja na globalnem trgu vse bolj "vroča" tema. "Pri popravilu poškodovanega avta pri avtoličarju je najhujša stvar, ki jo vsi dobro poznamo, neznanka, koliko bo stalo. Vsak se sprašuje, bo to 100 evrov, 800 evrov …? Transparentnost pa je tisto, kar bo v prihodnosti lahko tržna prednost pri pridobivanju novih strank," razloži Matej Pangerc in daje primer, da v Italiji določeni servisni centri že s pridom uporabljajo aplikacijo, s katero stranka fotografira avto, program pa izračuna približen strošek popravila poškodbe. S tem odpade marsikatero presenečenje.

Pri uporabi skenerja bi bil popis in določitev stroškov popravila še precej natančnejši. Ideja je, da bi na podlagi takšne analize stranka z različnih delavnic prejela več zavezujočih ponudb in nato samo še izbrala tisto, ki je najbolj po njeni meri. Z več transparentnosti bi imeli koristi zavarovanci, tudi v obliki prilagojenih cen storitev.

V prvem koraku namerava Adriatic Slovenica sodelovanja glede uporabe skenerja oziroma foto-zabojnika skleniti predvsem z večjimi in uveljavljenimi trgovci z rabljenimi vozili, ki imajo tudi lastne mehanične delavnice. Zato skenerjev praviloma tudi ne bodo postavljali pred svojimi predstavništvi.

V kasnejši fazi in ob vzpostavitvi smiselnega sistema za plačilo nadomestila pa bi skener lahko uporabil kdorkoli, ki bi želel napraviti kakovostno fotografijo svojega avtomobila, namenjenega prodaji.

andrej.leban@zurnal24.si

Skener Adriatic Slovenica | Avtor: Adriatic Slovenica Adriatic Slovenica
Skener Adriatic Slovenica | Avtor: Adriatic Slovenica Adriatic Slovenica
Skener Adraitic Slovenica | Avtor: Adriatic Slovenica Adriatic Slovenica
Skener Adriatic Slovenica | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Skener Adriatic Slovenica | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Skener Adriatic Slovenica | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 3
  • Žurnalček 11:35 26.november 2018.

    Kaj me briga kako boste slikali nove avtomobile , zakaj ni slik skeniranja , da vidimo kako to skener ugotovi poškodbe na avtu !