Razvojni zametki kažejo, da se bo dalo učinkovitost motorjev z notranjim izgorevanjem še izboljševati. Po mnenju izvedencev so za varčevanje z gorivom in za manjše onesnaževanje izrazito velike razvojne možnosti pri Ottovih bencinskih motorjih.
Turbine in manjši motorji pomembnejši od elektrike
Velik varčevalni potencial predstavlja predvsem zmanjševanje prostornine teh motorjev (downsizing) in tehnologija turbinskega polnjenja motorjev. Po mnenju izvedencev sta ti dve razvojni možnosti (zmanjševanje motorjev in turbinsko polnjenje) pomembnejši za čistejše avtomobile kot pa elektrifikacija pogonskega sklopa.
Električni avtomobilski pogoni so za porabnika še predraga možnost. Razvojne rešitve, ki se nakazujejo za bencinske motorje, bodo vsekakor precej cenejše. Pričakujejo močan razvoj sistemov za neposredni vbrizg goriva pri bencinskih motorjih (sistemi DI). Z neposrednim vbrizgom bo možno zmanjšati količino ogljikovega dioksida (CO2) v izpušnih plinih in tudi količino dušikovih oksidov (NOx).
Veliko vlogo bo pri tem opravila nova vrsta injektorjev. Njim pripisujejo možnost za bistveno zmanjšanje sajastih delcev pri zgorevanju goriva, ker bodo zgorevanje lahko hitro prilagajali različnim obremenitvam motorjev. Izrazito se bodo povečali tlaki, s katerimi injektorji vbrizgavajo gorivo v valje, in bodo pri bencinskih motorjih dosegli od 200 do 400 barov, natančneje pa bodo tudi usmerjali brizg goriva v različne dele zgorevalne prostornine v valjih. Celoten proces vbrizgavanja goriva bodo vodili motorni krmilniki, za katere razvijajo nove koncepte delovanja. Od njih bo odvisno tudi delovanje ventilov, ki s prilagojenim (t.i. variabilnim) delovanjem lahko močno vplivajo na porabo goriva.
Čistejše zgorevanje goriva
Z neposrednim vbrizgom goriva in variabilnim delovanjem ventilov je povezano tudi vračanje dela izpušnih plinov v zgorevalni proces. Napovedujejo, da je v nizkotlačnem vračanju ohlajenih izpušnih plinov še veliko možnosti za čistejše zgorevanje goriva.
V celoti vzeto: napovedujejo, da bo razvoj bencinskih Ottovih motorjev v naslednjih letih zelo hiter in da bodo leta 2017 lahko v celoti izpolnili zahteve po zmanjšanju škodljivih primesi v izpušnih plinih, ki jih predpisujejo v EU (okoljevarstvena norma euro 6c) in drugih državah.
Z downisizingom se vračajo časi, ko si kupoval rabljen avto z mislijo na pretečene kilometre, dosedaj je bilo čisto vseeno ali jih ima 100 ali 200 tisoč, vsaj kar se pogonskega agregata tiče.