S 1. novembrom 2014 je začela veljati nova evropska zakonodaja, ki določa, da mora imeti vsak nov registriran osebni avto oziroma športni terenec s sedmimi sedeži ali manj serijsko vgrajen sistem TPMS - sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah. Že od leta 2012 morajo imeti sicer sistem serijsko vgrajen vsa na novo homologirana vozila.
Poškodovani in narobe nameščeni ventili
Prav zato morajo biti vulkanizerji ustrezno usposobljeni za menjavo pnevmatik. "Obstaja verjetnost, da se pri menjavi pnevmatik ventili poškodujejo, če vulkanizer nima ustreznih orodij in znanja," pravi strokovnjak AMZS Jurij Kočar in pritrjuje, da zaznajo veliko primerov, ko se ljudje odločijo za menjavo pnevmatik pri "šušmarjih." "To je stalnica. Ne zaznavamo le poškodb ventilov. Še večja težav je, ker so ventili pri menjavi nameščeni napačno. Natančno določeno je, kam mora biti nameščen posamezni ventil - ali je to spredaj levo ali desno, oziroma zadaj levo ali desno."
Že pred obvezno uvedbo aktivnega sistema za nadzor tlaka v pnevmatikah, so pri AMZS vulkanizerske delavnice opremili z dodatno opremo za nameščanje ventilov in njihovo umerjanje, ter izvedli vsa potrebna izobraževanja za svoje mehanike. "Pri menjavi pnevmatike je treba biti zelo previden. Omenjeni ventili pa imajo tudi določeno življenjsko dobo. To vemo, ker so nekateri proizvajalci avtomobile z omenjenim sitemom za aktivni nadzor tlaka opremili že v preteklosti. Baterija, se izprazni v petih ali šestih letih,“ pojasnjuje Kočar.
Do 120 evrov za posamezno kolo
Toda takšno, gospo tudi ta lučka na armatukrki ne bo ustavila, ker tako ne bo vedela kaj to pomeni.
to je res. Res je pa tudi, da sem pred leti komaj ustavil gospo,ki se je ze dolge kilometre vozila s prazno gumo. Vse se je tako pregrelo, da se profici niso dobili kolesa z avta brez "specialnih prijemov"...
Očitno ni prav dost folka ki bi mel ta sistem oz tako new avto da bi jih to skrbelo, zakaj bi plačal oderuško ceno za nekaj kar ne rabiš ?