Pri Mercedesu se radi pohvalijo s tem, da so najhitrejše rastoča premijska znamka na slovenskem trgu vozil. Pri tem so se izpostavili tudi s tem, da so priznali številke izvoženih avtomobilov. Lani so jih izvozili 62, glavna konkurenta po njihovih podatkih 589 oziroma 472, kar sicer ni nič narobe, saj gre za poslovni model. Letos so prodali 330 novih mercedesov, kar pomeni, da se Slovenci ne bojijo več kupiti modela z zvezdo v nosu, da bi jih „sosedi“ opravljali.
Močno računajo tudi na nov Mercedesov E kupe, ki naj bi letos predstavljal 11 odstotkov prodanih vseh E-jev. Letos naj bi jih pri nas prodali 140, prihodnje leto pa 155.
Mercedes-Benz coupe razreda E je torej tisto, kar smo pričakovali - kombinacija napredne limuzine E in močnega oblikovnega pridiha S kupeja. Narejen je na modularni platformi MRA, ki si jo deli z razredom C in S, pri čemer v Stuttgartu poudarjajo predvsem znižanje mase vozila in večjo prostornost na zadnji klopi, čemur lahko le pritrdim.
Tehnični bombončki prevzeti iz limuzine
Da je s seboj prinesel kakšno posebno novost, ni šlo pričakovati, saj je tovrstno delo opravila že limuzina E pred njim. Največja revolucija je predvsem oblika. Njen oblikovni oče, Robert Lešnik, ki v Stuttgartu skrbi za obliko mercedesov, je povedal, da so si edini upali z vozila vzeti linije. E kupe ima le še eno in deluje zelo avantgardno.
Kupe tako predvsem pridno povzema vse številne tehnične rešitve, od udobja do asistence in povezljivosti, medtem ko oblikovno skrbno krmari med limuzinsko podobo nosu ter kupejevskim zadkom, ki smo ga vajeni že od markantnega S kupeja dalje. K temu sodijo tudi vrata brez okvirjev, polna LED osvetlitev krog in krog ter serijske izbokline, ki ga naredijo še bolj športnega.
Mercedes E kupe je torej tekmec BMW seriji 6, znatno večji od starega E kupeja, konkretno za 12 centimetrov, v primerjavi z novo limuzino E pa ima nekoliko širše koloteke pa tudi nižje in trše podvozje. Seveda je med opcijami na seznamu doplačil tudi nastavljivo podvozje, lahko celo zračno. AMG oprema doda velik ščepec športnosti tako zunaj kot znotraj.
Sedeži za dolge poti in žarometi, ki noč spremenijo v dan
Pri Mercedes-Benzu so posebej izpostavili nove sedeže, ki so na videz športni, v prvi vrsti pa udobni, namenjeni dolgim potovanjem. Kupci lahko izbirajo med različno oblikovani sedeži, od osnovne različice, oblečene v tkanino, ki je zasnovana luksuzno, do športnih sedežev z dodatno bočno oporo in ventilacijo, za AMG mercedes so namenili posebne športne sedeže, za najbolj "razvajene" pa so sedeže oblekli v najbolj kakovostno napa usnje, ali kombinacijo tkanine in usnja.
Osrednji del potovalne kabine je visoko-resolucijski 12,3-palčni zaslon najnovejše generacije, s katerim so notranji oblikovalci želeli ustvariti vtis, da lebdi v kabini. Na volanu so stikala občutljiva na dotik, ki vozniku omogočajo upravljanje z različnimi sistemi, brez, da izteguje roke stran od volana.
V potovalni kabini ni le en zaslon, sta kar dva z diagonalo 12,3-palcev (31,2 centimetra) in resolucijo 1920 x 720 pikslov ter sredinski zaslon diagonale 21,3 centimetra. Premium izkušnjo prinaša pametni grafični dizajn z vizualnimi rešitvami visoke resolucije, novimi animacijami in naprednim rokovanjem. Voznik lahko izbira med tremi različnimi dizajni instrumentalne plošče, odvisno od sloga vožnje: klasičen, športni in progresiven.
Tako, kot to nasploh velja za razred E, je to najpametnejši mercedes, kar so Nemci razkrili že na novinarskih delavnicah leta 2015. Med drugim lahko povsem sam ustavlja in speljuje ter drži razdaljo do spredaj vozečega vozila.
Po želji lahko lastnik med dodatno opremo izbral napredne LED žaromete nove generacije, pri katerih je snop svetlobe sestavljen kar iz 84 led manjših žarkov. V vsaki od treh vrst je po 28 diod, ki jih nadzira napredna kamera za prepoznavanje nasproti vozečega prometa in drugih nočnih posebnosti.
Cene nad 50 tisočaki
Pri znamki so glede motorjev krenili v malce nepričakovano smer, saj za zdaj ponujajo le enega dizla in sicer različico 220d (143 kW/194 KM) za ceno 53.250 evrov, oziroma 56.450 evrov s štirikolesnim pogonom 4matic. Bencinarji pa so trije, E200, E300 in E400. Slednji kot V6 nudi 245 kW (333 KM). Devetstopenjski menjalnik je vedno serijski. V prihodnje poleg 4MATIC pogona pridejo še drugi motorji, vključno z AMG 43 in AMG 63 razgrajačema.