Avto
60 ogledov

Le vsak drugi si upa nuditi prvo pomoč

Prometna nesreča Celje PGE Celje
Na evropski ravni dve tretjini voznikov želi pomagati ob nesrečah in nuditi prvo pomoč, toda samo 17,8 odstotka jih natančno ve, kaj morajo storiti, če prvi pridejo na kraj nesreče.

Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) in Rdeči križ Slovenije (RKS) sta predstavila rezultate skupne akcije v okviru konzorcija Eurotest, ki združuje evropske avtomobilske klube, tudi AMZS. Klubi so ob pomoči nacionalnih organizacij rdečega križa izvedli posebno preverjanje znanja voznikov o prvi pomoči.

Raziskava je zajela 14 evropskih držav, in sicer Avstrijo, Belgijo, Češko, Dansko, Finsko, Francijo, Hrvaško, Italijo, Nemčijo, Portugalsko, Srbijo, Španijo, Švico in Slovenijo. V njej pa je sodelovalo 2800 evropskih voznikov vseh starosti oziroma po 200 iz vsake države.

Slovenski vozniki so pri nudenju prve pomoči zelo zadržani, bistveno bolj kot evropski vozniki, je na novinarski konferenci poudaril France Kmetič iz AMZS. Po njegovih besedah je med našimi vozniki le 47 odstotkov odgovorilo, da si upajo nuditi prvo pomoč, kar je najmanj med vsemi anketiranimi državami.

Znanje nad povprečjem

A če so slovenski vozniki zadržani pri ocenjevanju svoje sposobnosti za nudenje prve pomoči, je njihovo znanje po Kmetičevih besedah povsem na evropski ravni, kar 17 odstotkov jih je natančno vedelo, kaj morajo storiti in so to tudi dokazali na praktičnem preverjanju. Še boljši so bili naši vozniki pri postopkih oživljanja nezavestnega poškodovanca, saj so se izkazali bolje od evropskega povprečja tako pri teoretičnem kot praktičnem znanju, in zasedli peto mesto. Boljši od evropskih kolegov so tudi pri znanju nudenja prve pomoči ob močnih krvavitvah.

Predsednik AMZS in generalni sekretar Rdečega križa Slovenije (RKS) Danijel Starman je opozoril, da se vsako leto v prometnih nesrečah na svetu poškoduje 50 milijonov ljudi, v Sloveniji se ta številka suče okrog tisoč. Zato so nacionalne organizacije na čelu z Združenimi narodi leta 2009 sprejele resolucijo desetletja za prometno varnost. Od maja 2011 je tudi Slovenija ena tistih dežel, ki aktivno zasleduje cilj, da do leta 2020 prepolovi število mrtvih in ranjenih v prometu.

Rešimo lahko veliko življenj

"Če bomo iz te raziskave znali potegniti prave zaključke, imamo do leta 2020 možnost rešiti veliko življenj, če znamo pravilno oživljati in zmanjšati težke poškodbe, kajti pravilna oskrba bistveno zmanjša posledice prometnih nesreč," je poudaril Starman in se med drugim zavzel za obnovitvene tečaje prve pomoči za starejše voznike.

Ugotovitve raziskave po Starmanovih besedah namreč kažejo, da tretjina vprašanih ni nikoli obiskovala tečaja prve pomoči, 22 odstotkov pa je nazadnje obiskovalo tečaj prve pomoči pred več kot desetimi leti. Na Portugalskem, v Italiji, Španiji in Belgiji obiskovanje tečaja prve pomoči namreč ni obvezno pri opravljanju vozniškega izpita.

Komentarjev 2
  • Treven Andrej アンドレイ 19:30 20.marec 2013.

    le zakaj??? ,..so bili primeri ko je nekdo nudil pomoč,..potem pa je isti človek (ponesrečenec) tožil rešitelja zaradi dajanja neustrezne prve pomoči,...