Avto
6733 ogledov

Test: Land rover discovery je švicarski nož

Land rover discovery
1/34
Saša Despot
Preizkusili smo, ali se je novi land rover discovery upravičeno spravil celo nad svoje sorodnike.

Land rover discovery pete generacije ima nič kaj lahko nalogo. Še naprej mora gojiti sloves, da gre za enega najbolj priročnih med velikimi terenci. Hkrati pa sedaj očitno želi nekaj več ...

Naveličani nemškega tehna in švedskega metala? Kaj pa britanski hard rock? Tako nekako bi lahko parafrazirali reklamo za eno od avtomobilskih znamk. Land rover discovery je namreč postal naravni tekmec audija Q7, BMW X5, mercedes-benza GLE in volva XC90.

Lahko je celo smela alternativa za luksuzni kombi, kot je polno opremljeni mercedes-razred V. Discovery je namreč zelo prostoren avto in očitno sposoben, če ga namerava kdo zapeljati pred blaten izziv. A kako se obnese na asfaltu med vso konkurenco, pri kateri je smisel za dobro počutje enako bistven kot dovolj sposobna konjenica pod nogami? In kako se sploh znajde v senci mehansko in velikostno sorodnega, a bolj prestižnega brata range rover sporta?

Težko je najti oviro zanj

Čeprav discovery deluje zelo moderno in z marsikaterim oblikovnim detajlom sledi prestižnim range roverjem, je zadnji del avtomobila izrazito velik, skorajda neskladen s sicer zelo športnim prednjim koncem. Ima pa markanten nos in privzdignjen zadnji del strehe, kot smo v njegovi zgodovini že videli. Ostal je tudi valovit detajl na zadnjih vratih, vez s preteklostjo, ko je imel discovery tam še rezervno kolo. A posledično v desno pomaknjena tablica kar nekako kazi zadek. Kolo pa se danes v polni velikosti skriva pod avtom.

“Disco” je že na daleč opazen avto, še bolj kot zaradi dolžine (4,97 m) in širine izstopa po višini (1,85 metra).

Če ga s pomočjo serijskega zračnega vzmetenja še dvignete na najvišji mogoč položaj, potem boste iz njega skakali, ne izstopali, vanj plezali, ne zlezli. Impozantno in hkrati prvi resen pokazatelj, da je temu avtu pred kolesa težko nastaviti nepremostljivo oviro.

Land rover discovery | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vržite ga v vodo, brodil bo po njej skoraj do višine enega metra. Pošljite ga v strm klanec, njegov vstopni kot je kar 29 stopinj, izstopni 27. Usmerite ga v pesek ali med skale, različni programi nastavitve stalnega štirikolesnega pogona, sistem za plazenje, vizuelni prikaz nagiba in kar je še tovrstnih pripomočkov bodo brez besedice pritoževanja opravili svoje.

Land rover discovery je pri nas smiselen na asfaltu, za prave preizkuse in prikaz terenskih zmogljivosti  pa potrebuje divjino izven naše države.

Med širšim krogom tekmecev se tako resno terena lotevajo le jeep grand cherokee, toyota land cruiser in do neke mere mercedes-benz GLE. A prav vsi našteti, vključno z discoveryjem bolehajo za isto hibo - visoko maso in dolgo postavo, ki z ozkimi slovenskimi kolovozi ali potmi, ki vodijo do gorskih izhodišč, nimata veliko stičnih točk. Povedano drugače, za discoverjya je pri nas kar težko najti primeren izziv izven asfalta.

Zadnja dva sedeža imata smisel

Vidno je, da so Britanci že od začetka razmišljali nekoliko drugače od večine drugih proizvajalcev, saj ima opisana zunanja oblika kot posledico le malo kompromisov pri notranji prostornosti. V discoveryju se ni mogoče počutiti utesnjenega, že druga oprema po vrsti SE pa prinaša med drugim polno elektrificirane in udobne prednje sedeže, z izjemo ozkega naslonjala za komolec. Zelo prostorni sta tudi druga in tretja vrsta. Druga klop se sicer deli le v razmerju 1:2 in ne po tretjinah, sredinski sedež je nekoliko ožji. Je pa zato klop vzdolžno premična, tudi naklon hrbtišča je mogoče nastavljati.

Volvo XC90 Test: XC90 Avto Volvo XC90 je vikinška osvajalska ladja

V discoveryju tudi ni sredinskega tunela, ki je tako značilen za suve, vendar po drugi strani podenj avta deluje nekoliko visoko, zato so kolena v položaju bolj ostrega kota. Disco je eden od šampionov, ko potrebujete še šesti in sedmi sedež, saj je prostora v tretji vrsti dovolj tudi za odrasli osebi (saj veste, pomična druga vrsta, visoka streha ...). Pri opremi HSE, tretji od štirih na razpolago, pa sem vseeno pogrešil, da zadnji dve vrsti nimata samostojne klimatizacije. Ima pa v avtu pet od sedmih sedežev isofix pritrdišča.

Land rover discovery | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Prtljažnik je s petimi postavljenimi sedeži gromozanski, saj ga je kar 1.231 litrov, s podrtimi sedeži pa 2.500 litrov. Na račun prostorne tretje klopi pa ga je ob prevozu dodatnih dveh potnikov takrat manj kot v kakšnem drugem tekmecu. Vendarle manjši kompromis. Posebnost je elektronsko gnan podaljšek prtljažnika, ki se spusti ob odprtih vratih in preprečuje, da bi se mazali ob odbijač ali ga odrsali med nalaganjem.

Jaguar F-Pace Tako dober je Avto Jaguar F-pace je resnični predator

Voznika nagovarja moderna armaturna plošča, ki je tudi po obdelavi na visoki kakovostni ravni. Prav zanimivo, ampak po tej plati pusti discovery boljši vtis od sorodnega jaguarja F-paceu, kjer je moč videti kar nekaj nedoslednosti.

Discovery je ne glede na nivo opreme poln najrazličnejše tehnologije in temu primerno je tudi gumbov in stikal kar nekaj. Zmotile so me tiste na volanu, ki so mestoma nerodne. Kar malo plebejsko deluje tudi rešitev s premikanjem med funkcijami potovalnega računalnika. Že izbira načina, kako naj računalnik prikazuje podatke, zahteva prečesavanje knjige z navodili. Prednji parkirni senzorji piskajo tudi, ko je avto že nekaj časa na mestu. Ne ravno prijeten spremljevalec v jutranji konici.

Pogled naprej je za avto takšnih dimenzij zelo dober, nazaj pa situacijo rešuje kamera. A doplačilo za 360-stopinjski pogled kamer, ki pride prav tudi na brezpotjih, je skorajda nujen. Infozabavani sistem je dobra zmes uporabnosti in ličnega izgleda, ne ponuja pa kakšnih večjih presežkov, tudi pri prijaznosti in hitrosti preklapljanja med meniji so še rezerve.

Audi Q7 kaj si mislimo o njem? Avto Audi Q7 straši z "mačo videzom" in voznimi lastnostmi

Zanimiva posebnost je “activity key”, zapestnica za odklepanje in zagon avta, ki jo je mogoče nositi med telesno aktivnostjo, da lahko pravi ključ ostane na varnem. Če je komu ročno premikanje elektrificiranih sedežev pod častjo, pa lahko to počne tudi prek pametnega telefona.

Land rover discovery | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Bolj U kot S

Užitek v vožnji z discoveryjem je zelo odvisna od tega, kaj od takšnega avta lastnik pričakuje. Če od velikega suva zahteva športno vožnjo med ovinki, potem bo moral izbrati BMW X5, audija Q7 ali RR sporta. Discovery je namreč na nasprotni strani lestvice, tam, kjer ima prednost mehkoba. Pozibavanja in nagibanja pri hitrem vstopanju med zavoje je pri discoveryju veliko, volan pa deluje prav mlahavo, pa četudi delovanje pogona in nižjo višino podvozja nastavimo v prid dinamičnejši vožnji. Avto namreč kot svojo poglavitno nalogo šteje, da prekrije vse sledi udarcev ob cestne grbine ali luknje in da potnikom po tej plat zagotovlja visoko vozniško izkušnjo. To mu gre zelo dobro od rok, še posebej pa takšna nastavitev podvozja pride do izraza, ko discovery zapelje izven asfalta, kjer je mogoče po naluknjanem kolovozu "leteti". Povrh vsega je tudi zatesnitev pred zunanjim hrupom na zelo visoki ravni.

Range rover velar Novost pri nas Avto Ženske z velarjem končno dobile avto med prestižnimi suvi

Dvolitrski štirivaljni dizel je tih, njegovih 177 kilovatov pa je ravno še dovolj za discoveryjevo maso. Ne gre mu očitati pretirane potratnosti, saj premikati 2,1 tone ni enostavno. A o varčnosti je tudi težko govoriti. Osemstopenjskemu menjalniku primanjkuje hitrosti in logičnosti. Če voznik z naperki poseže v njegovo delovanje, potem bo menjalnik ostal v ročnem načinu delovanja in ne bo samodejno preklopil, kot to udobno zna konkurenca.

Land rover discovery je moderen in na cesti zelo opazen premijski suv. V novi generaciji še naprej goji nekoliko svojstven pristop, ki bolj kot črki S (sport) daje prednost črki U (Utility - uporabnost). Tako kot že generacije pred njim se je tudi peta generacija pomaknila še višje na lestvici premijskih avtomobilov, saj lahko ponuja veliko tovrstnega udobja in tehnologij, kar denimo kakšnemu toyoti land cruiserju ali jeepu grand cherooku ne uspeva. To dejstvo ga umešča tudi kot prvo izbiro pri kupcih, ki od terenca zahtevajo terenske ali velike vlečne sposobnosti. Discovery se zdi kar dober za raziskovanja tam, kamor še Googlova roka ne seže.

Land rover discovery | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Cenovne primerjave med premium suvi so včasih nehvaležne, saj je veliko odvisnega predvsem od vse dodatne opreme. Bežen pogled na cenike discoveryja in tekmecev pa pokaže, da je štirivaljni discovery z opremo HSE umeščen nekako na raven že konkretno opremljenega in primerljivo zmogljivega štirivaljnega volva XC90, medtem ko je šestavljni audi Q7 že dražji.

A v oči zbode, da je discovery HSE s SD4 motorjem "le" pet tisočakov pod enako motoriziranim in opremljenim range rover sportom, ki se pelje in izgleda ostreje! Za njim v vrsti pa stoji že presneto eleganti in digitalizirani range rover velar. Ups, so malce boljše terenske zmogljivosti discoveryja in več notranjega prostora res dovolj za tak smel napad celo na lastno "žlahto"? 

Podatki o vozilu: land rover discovery SD4 HSE

Motor: 1.999 cm3, štirivaljni, dizel
Največja moč: 177 kW (240 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 520 Nm pri 1.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.970 × 2.073 × 1.846, medosna razdalja 2.922.
Prtljažnik (v litrih): 1.231 (pet sedežev) - 2.500
Poraba na testu: 8,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 168 g CO2/km.
Zmogljivosti: 207 km/h, 8,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 71.114 € (osnovni)

Plusi: prostornost, terenske sposobnosti, premijsko udobje.

Minusi: nagibanje, volan, ne vedno dosledna pomagala.

Land rover discovery | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Land rover discovery | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Land rover discovery | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Land rover discovery | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Land rover discovery | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Land rover discovery | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Land rover discovery | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Land rover discovery | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.