Mladi, ki uporabljajo pametne mobilne telefone in računalniške tablice, so postali tarča avtomobilskih proizvajalcev.
Največji hit v Ženevi so mali mestni avtomobili, ki so vsi po vrsti dobili multimedijske sisteme z velikimi barvnimi zasloni, ki se jih dotikamo s prsti. Konkurenca je izjemna: opel predstavlja dve novi različici adama, rocks s snemljivo streho in zmogljivi adam S s turbomotorjem s 110 kilovati moči (150 KM), tu je trojček narejen po podobnem receptu – peugeot 108, citroën C1 in toyota aygo, velik zaslon na dotik in številne možnosti povezovanja ponuja "slovenski" renault twingo.
Iz premium v najcenejša vozila
Tehnologija, ki je zavladala svetu pametnih telefonov, se množično seli v poceni male mestne avtomobile, katerih prodaja je v času krize avtomobilske industrije v Evropi zrasla za desetino. Tako kot je samoumevno, da ima tudi mali avto klimo, so in bodo tudi v najcenejših avtomobilih samoumevni zasloni na dotik, ki bodo podpirali fotoalbume, glasbene aplikacije, delovanje navigacije, sliko kamere, nameščene na zadku, glasovno ukazovanje ...
"Kar smo še pred kratkim videli v premium avtomobilih, se seli v najcenejša vozila," pravi Dinesh Paliwal, prvi mož enega izmed največjih proizvajalcev infotainment sistemov za avtomobilsko industrijo Harman International.
"Življenjski slog ljudi, predvsem mladih, se je zelo spremenil. Mladi so tesno povezani s tehnološkimi inovacijami, gadgeti ... Povezani morajo biti tudi v avtomobilih," pojasnjuje Paliwal, ki dodaja, da so tarča avtomobilske industrije mladi, zato ni čudno, da so se tudi premium znamke osredotočile na predstavitev novih modelov najcenejšega avtomobilskega razreda A.
Konec ignoriranja
Po podatkih inštituta IHS Automotive bo prodaja vozil segmenta A med letoma 2013 in 2017 v Evropi zrasla za 10,6 odstotka. Da bi se to uresničilo, bo treba prepričati predvsem mlade, ki pa v avtomobilih zahtevajo tehnologijo po vzoru pametnih telefonov, so prepričani analitiki.
"Večina voznikov, ki se odloči za nakup prvega vozila, je mladih, ki so že navajeni na pametne telefone in tablične računalnike in niso tradicionalni avtomobilski kupci. Avtomobilski proizvajalci tega ne bodo mogli več ignorirati," pa pravi Andrew Poliak, razvojni direktor podjetja QNX Software Systems, ki razvija programsko opremo za avtomobile in je v lasti skupine BlackBerry.
Po uradnih podatkih Data Corporation je prodaja pametnih telefonov dosegla eno milijardo prodanih enot in je lani prvič prehitela prodajo klasičnih telefonov. 55,1 odstotka vseh mobilnih telefonov predstavljajo pametni telefoni.
Na podlagi tega pri Harman International predvidevajo, da bo do leta 2016 rast prodaje vozil z zasloni na dotik višja za 14 odstotkov.
Računalniški giganti v avtoindustriji
Priložnost v avtomobilskem poslu vidi tudi ameriški tehnološki velikan Apple, ki je na avtomobilskem sejmu v Ženevi predstavil prenovljeno platformo Carplay, ki bo omogočala uporabo Applovih storitev in naprav v avtomobilih. Še pred Applom sta se na avtomobilsko področje podala ameriški Microsoft in kanadski Blackberry, na začetku leta pa je bila ustanovljena tudi iniciativa Open Automotive Alliance, za katero stoji ameriški Google.