Leto 2017 je v znamenju novosti v B avtomobilskemu razredu. Novi kia rio, ford fiesta, pred kratkim je bil predstavljen citroën C3, prihaja novi polo, Toyota pa predstavlja moderniziranega yarisa. Kaj so prednosti vašega vozila, ki je prenovljen, ni narejen na neki novi arhitekturi?
Ko smo načrtovali prenovo, smo gledali na življenjski cikel modela. S tretjo generacijo smo izredno zadovoljni. Dosegli smo 6,5 odstotni tržni delež, kar je rekordno z yarisom. Zato smo morali yarisa samo izboljšali, da bo še naprej prodajno uspešen. V osnovi smo želeli nadaljevati začeto zgodbo. To je biti, da bomo konkurenčni drugim, ki predstavljajo nove generacije modelov. Prav zato smo naredili kar nekaj večjih sprememb na yarisu. Kot je opaziti, so oblikovalske spremembe očitne, ne samo na prednjem delu, torej maski vozila, ampak smo morali povsem spremeniti prtljažna vrata. Še posebej smo bili pozorni na hibridno različico. To je naša konkurenčna prednost, na njej gradimo zgodbo. Pravzaprav smo edini, ki v B segmentu vozil ponujamo hibridno izvedenko vozila z zelo nizkimi emisijami. To je najmočnejša konkurenčna prednost.
Po navadi ob prenovi modelne generacije vidimo nekaj kozmetičnih popravkov, morda vozilu vgradijo še kakšno novo tehnologijo, to pa je po večini vse. Yaris je doživel veliko sprememb. Koliko delov je novih?
So kupci hibridov bolj zahtevni?
Tako je. Dobro smo analizirali vtise kupcev hibridnega yarisa, ki imajo večje zahteve kot kupci yarisa z motorjem na notranje zgorevanje. Kupci hibridov k naši znamki prihajajo iz višjih segmentov vozil, tudi premium znamk. Te imajo predvsem zahteve po dobri vozni dinamiki in udobju. Izboljšali smo vzmetenje, naredili spremembe na amortizerjih. Velika novost je novi 1,5-litrski motor, ki v naši paleti zamenjuje 1,33 litrski bencinski motor. Novi motor je bolj ekonomičen in hkrati bolj odziven, omogoča boljše dinamične lastnosti.
Prav to je bilo moje naslednje vprašanje. Večina znamk zmanjšuje motorje, sploh vstopne motorje. Litrski trivaljni motor s turbino je postal neke vrste standard. Zdaj VW in Renault na glas govorita, da morda to ni bilo tako dobro, saj bo težko doseči tako majhne emisije in porabo goriva na testih realne porabe. Kakšno je mnenje Toyote o tem?
Res je morda zaznati spremembe pri dojemanju zmanjševanja motorjev. Kar želimo doseči mi z novim 1,5-litrskim motorjem je izboljšati dinamične sposobnosti in tudi porabo. Yaris je v prvi vrsti mestni avtomobil, zato smo si želeli, da bo z novim motorjem bolj odziven, da bo ponujal boljše pospeške, da ne bo anemičen, ko voznik pritisne stopalko za plin. Gre za atmosferski motor in ne turbo motor, s povečanjem prostornine pa smo dosegli boljšo odzivnost. Hkrati so naši testi v realnih razmerah pokazali, da je ta motor tudi bolj ekonomičen in porabi manj goriva. Prav zaradi novega testnega cikla porabe goriva smo uporabili rešitve iz razvoja hibridnih sklopov. Povečali smo kompresijsko razmerje na 13,5 : 1, uporabili ventila EGR za izpušne pline ter se posvetili električnemu krmiljenju ventilov, ki po potrebi omogoča prehod s cikla Otto v Atkinsonov cikel.
Je to zadnja prenova yarisa?
Tega ne morem komentirati. Bomo videli.
Življenjski cikel avtomobila je pet ali šest let?
Tako je, a kot sem rekel, mi izboljšujemo stvari, oziroma dograjujemo stvari na uspešnem modelu. S hibridno različico, ki je prodajno zelo uspešna, ga lahko držimo tudi dlje na trgu, saj povečujemo tržni delež.
Toyota ima dva modela na novi hišni arhitekturi TNGA. Kdaj bodo prišla na vrsto manjša vozila?
Novi yaris bo prav gotovo narejen na novi platformi.
V Ženevi predstavljate športno različico yarisa. Želite nadaljevati zgodbo s C-HR, pri kateri želite poudariti, da ne izdelujete le zanesljivih avtomobilov, ampak tudi vodljive avtomobile, ki pihajo na dušo dinamičnim voznikom?
Športna različica yarisa temelji na enaki arhitekturi. Naj odgovorim na vaše vprašanje. Da. Toyota želi poudariti več čustev in hkrati pokazati, da so njeni avtomobili tudi dinamični. To je jasna usmeritev Toyote. Prihajajoči modeli, o katerih ne smem govoriti, bodo ponujali dinamične občutke za volanom. Hkrati pa moram poudariti, da je za nas osnova kakovost in zanesljivost. To je ključno za našo znamko, po tem je poznana.
Na mednarodni predstavitvi C-HR ste pri Toyoti dejali, da bo delež prodanih hibridnih križancev C-HR 70 odstotkov ali še več, tudi pri modelu auris prevladuje hibridna različica. Pri yarisu pa še vseeno prodate več bencinskih modelov. Kako to?
Delež hibridnih yarisov se povečuje. 40 odstotkov je veliko. To ni običajno za tako malo vozilo. Pričakujemo, da bo ta delež še naraščal, Nadejamo si skoka na 45 odstotkov.
Kompaktne kombilimuzine B segmenta so po prodaji prehiteli majhni križanci. Kaj to pomeni za prihodnost modelov, kot je yaris?
Mislim, da bo prodaja še naprej rasla. Evropski trg je zelo konkurenčen, ampak ta razred vozil je še vedno zelo priljubljen.