Avto
97 ogledov

Krivulja umrlih na cestah ponovno navzgor

Nesreča Celoveška Anže Petkovšek
V zadnjih sedmih dneh se je na slovenskih cestah zgodilo pet prometnih nesreč s smrtnim izidom, skupaj pa je letos umrlo že 17 ljudi, štirje več kot v enakem obdobju lani, razkrivajo podatki policije.

Policisti bodo že danes predstavili preventivne ukrepe, s katerim bodo poskušali opozoriti na nevarnosti in napake, ki jih delajo vozniki. Prva preventivna akcija bo o uporabi varnostnega pasu in bo potekala po vsej državi, a to ni dovolj, pravi inštruktor AMZS Brane Legan, ki pojasnjuje, da je to lahko že posledica ukinitve denarnih sredstev države za preventivo za varnost v prometu na slovenskih cestah.

"Verjamem, da se bo ukinjanje sredstev za preventivo poznalo v končni statistiki o žrtvah prometnih nesreč na slovenskih cestah. Policisti bodo verjetno poskušali s šokterapijami in napovedanimi akcijami opozarjati na varnost, a to glede na izkušnje v zadnjih letih zamre že po enem ali dveh dnevih, največ enem tednu. Ljudje po hudih nesrečah hitro pozabijo na varnost," meni Legan in dodaja, da je zelo dobrodošlo, da nekdo voznike in voznice neprestano opozarja na varnost v prometu.

Na ukinitev denarne pomoči pri širjenju zavedanja varne vožnje med mladimi so opozorili tudi pri gibanju Še vedno vozim – vendar ne hodim, kjer ljudje, ki so invalidi postali v prometnih nesrečah, mlade v osnovnih in srednjih šolah ter na fakultetah z lastnimi šokantnimi izkušnjami opozarjajo, kaj se jim lahko zgodi, če ne bodo previdni. Do leta 2015 želijo s predavanji v živo seznaniti vso populacijo bodočih voznikov v Sloveniji, a se na pomoč države ne morejo več zanesti.

"Postavljeni smo bili pred vprašanje, ali projekt zaključiti ali nadaljevati. Ker je varnost v prometu na tankem ledu, želimo, da se naše besede na predavanjih slišijo vsak dan, ne le ko o tragični nesreči poročajo mediji, po 14 dneh pa nanjo vsi pozabimo,“ pravi vodja gibanja Janez Hudej.

Strokovnjaki opozarjajo, da bi se ob trenutno predvidenih sredstvih lahko porušilo ravnovesje med preventivo in represijo. Slovenija pa za nameček še vedno nima prihodnjega nacionalnega programa varnosti v cestnem prometu.

Komentarjev 2
  • wolfyy 12:50 11.marec 2013.

    prvo kar morajo narediti je voznike društva 60 odstraniti s cest (ne to niso 60 letniki, to so tisti, ki vozijo 60km/h ne glede na razmere, sonce, dež, megla, sneg, omejitev 40, omejitev 90, omejitev 100...oni stalno 60). S tem ...prikaži več se bo takoj več kot prepolovilo število nesreč. ker da 40 tonski šlepar lahko vozi hitreje, kot nekdo z avtom je sramota.

  • graff 12:26 11.marec 2013.

    ...a to ni dovolj, pravi inštruktor AMZS Brane Legan... Leganu predlagam, da si ogleda kako nemško oddajo o prometu, avtomobilizmu in kako tam v Nemčiji, denimo ADAC in druge institucije sodelujejo s policijo in javnost obveščajo o vseh aktualnih dogodkih, ...prikaži več, ki jih med svojim delom ob kontroli prometa zabeleži nemška policija. (Automobil-VOX-vsako Nedeljo ob 17h) Slovenska AMZS pa klamnfa v prazno, pogreznjena klika v udobne fotelje gleda samo na finance, koliko mesečno kapne v blagajno in žep.