Avto
284 ogledov

Kralj na cesti

1/39
Žurnal24 main
BMW je s športno-potovalnimi motocikli vedno posegal v sam vrh. R 1150 RT je dobro služil tudi policistom, saj je ponujal odlične vozne lastnosti ob zvrhani meri udobja. Novi R 1200 RT je vse to še nadgradil.

Motocikel je ob prenovi pridobil predvsem malce predelan agregat, ki še vedno ponuja 81 kW/110 KM pri 7500 vrt/min, optimizirali pa so navor, ki je zrastel na 115 Nm pri 6000 vrt/min. Zunanjost je le malenkostno spremenjena v prid boljši aerodinamiki, katera ponuja izjemno vetrno zaščito pri vseh hitrostih. Na pogled markanten, v vožnji pa lahkoten in udoben. RT je odličen dokaz, da je možno uravnotežiti udobje ter lahkotnost s pridihom športnosti. Tako udobnega motocikla s tako dobrimi voznimi lastnostmi zlepa ne najdemo.

Hi-Tech igrača

RT nas razvaja z vsemi mogočimi elektronskimi pripomočki ter ''bombončki''. Stvari, ki so bile do nedavnega rezervirane samo za avtomobile, pa še to za višji cenovni razred, so kar naenkrat na voljo tudi v motociklu. Na levi ročici imamo vrtljiv gumb – multicontroler, ki opravlja funkcijo krmilnika radia ter USB priključka. Deluje na principu vrtenja, kar je precej podobno kot v BMW-jevih vozilih, kjer iDrive opravlja nalogo krmilnika centralnemu zaslonu na sredinski konzoli. Potovalni računalnik nam postreže z ogromnim naborom različnih informacij, motor pa nam ponuja tudi radio s precej glasnimi in kvalitetnimi zvočniki. Nanj lahko priključimo iPod ali pa USB ključ, ter nam omogoča poslušanje glasbe v mp3 formatu. Zaradi odlične vetrne zaščite je glasba precej dobro slišna vse do zakonsko omejene hitrosti na naših avtocestah. RT ponuja še drugo generacijo elektronsko nastavljivega podvozja ESA. Nastavljamo lahko trdoto vzmetenja, prav tako pa lahko prilagodimo vzmetenje glede na obremenitev motocikla. Zadeva deluje odlično. ABS ter nadzor zdrsa zadnjega kolesa sta obvezen spremljevalec, saj naredita vožnjo varno tudi ob slabših pogojih na cestišču.


 
Kraljevsko udobje ter športna vodljivost
Udobje, ki ga ponuja RT, je resnično vrhunsko. Vse, kar je na motorju nastavljivega, se premika s pomočjo elektrike. Izjema so le vzvratna ogledala. Sprednji vizir je večstopenjsko nastavljiv po višini, tako da ob počasnejši vožnji in prvotnem položaju dopušča malce prijetnega vetra okoli glave. S tem nam lajša muke ob vročih dnevih in nas prijetno hladi. Ko vizir s pomočjo elektrike dvignemo na najvišjo pozicijo, je zaščita skoraj tako dobra kot v avtu. O vetru resnično ni nobene sledi. Ob hladnejših dnevih se boste razveselili gretja ročic, greli pa boste lahko tudi zadnjo plat. RT namreč ponuja gretje voznikovega ter sopotnikovega sedeža. Na dolgih potovanjih po avtocestah vam bo tempomat še povečal potovalno udobje. Izjemno enostavna za odstranitev sta tudi stranska kovčka. Potreben je le zasuk ključa ter sprostitev zatiča in kovček je že pripravljen, da ga odnesete s seboj. Ponovno nameščanje je prav tako zelo enostavno in nam ne krade dragocenega časa. Kljub vsemu udobju, ki ga RT ponuja, pa zna biti tudi zelo dinamičen. Sama vožnja skozi ovinke je lahkotna, uravnoteženost motocikla pa je vrhunska. Motocikel nikdar ne pokaže svoje prave teže, ki brez tekočin znaša 229 kilogramov. Agregat ob svoji varčnosti ponuja tudi precej poskočnosti. Kombinacija udobja ter dinamike je na tem motociklu vrhunska.

Ekstremen domet
RT nas navduši še z eno lastnostjo, to je varčnost pri porabi goriva. Na testu je v povprečju porabil 5 litrov goriva na 100 kilometrov poti. To je več kot odličen podatek. Ob dejstvu, da posoda za gorivo sprejme 27 litrov goriva, lahko naredimo z enim polnjenjem preko 400 kilometrov poti. Na testu smo z lahkoto opravili 450 kilometrov, kar je primerljivo z nekaterimi avtomobili. To pa naredi ta motocikel izjemno uporaben. Glede na vse tehnološke poslastice, udobje, dinamičnost ter domet motocikla, ki je skoraj neverjeten, upamo trditi, da R 1200 RT po prenovi samo še utrjuje svoj prestol med sebi podobnimi.

Podatki o motorju: BMW R 1200 RT
Motor: 1,170 cm3
Vrsta: 2-valjni 4-taktni zračno/oljno hlajeni motor (bokserski) z nasproti ležečimi valji, dve odmikalni gredi in 4 radialno razporejeni ventili na valj, centralna gred za uravnoteženje prostih sil
Moč: 81 kW (110 KM)/pri 7.500 vrtljajih na minuto
Navor: 115 Nm/ pri 6.000 vrtljajih na minuto
Poraba na testu: 5,0 l/100 km
Zmogljivosti: preko 200 km/h
Mere (DxŠxV, v mm): 2,230 x 905 x 1,430, medosna razdalja 1,485
Teža: 229 kg (masa vozila brez tekočin)
Cena: 16.750 / 19.910 EUR

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.