Izvršni direktor skupine Volkswagen Herbert Diess je v torek v svoji uradni izjavi sporočil: »Pandemija korona virusa je pred nas postavila nepredvidene operativne in finančne izzive. Korona krizo bomo presegli z združitvijo moči, tesnim sodelovanjem in visoko moralo v naši skupini.«
Iz Volkswagnove skupine so sicer poslali svarilo, da zaradi epidemije ne morejo komentirati zdaj že neaktualne napovedi, s katero so za leto 2020 napovedali rast dobička, ki naj bi izhajala predvsem iz vse večje priljubljenosti križancev. To je potrdil tudi Volkswagnov direktor za finance Frank Witter, ki je povedal, da je v tem trenutku skoraj nemogoče izdelati kakršnokoli verodostojno poslovno napoved.
Razmere so se spremenile
Volkswagnova skupina je sicer lani zabeležila 22-odstotno rast dohodkov, ki je izhajala predvsem iz rasti prodaje avtomobilov z višjo dodano vrednostjo in upada kazni zaradi dizelske afere. Za višje dohodke so bili zaslužni predvsem višji dobički znamk Volkswagen, Porsche, Seat in Škoda, dobičke pa je začel končno izkazovati tudi Bentley.
Z izbruhom korona virusa so se razmere seveda spremenile in Volkswagen je bil pred dnevi prisiljen ustaviti proizvodnjo v bratislavski tovarni, kjer izdelujejo avtomobile znamk Volkswagen, Porsche, Audi, Škoda in Seat, prav tako pa tudi komponente za Bentley. Pri Volkswagnu tega sicer niso potrdili, a slovaški premier Peter Pellegrinim je v nedeljo sporočil, da v tovarni obstaja možnost okužbe s korona virusom. Volkswagnov slovaški član upravnega odbora Oliver Grunberg je komentiral: »Upali smo, da se bo, situacija s korona virusom čez vikend umirila, a se to ni zgodilo.«
Danes, v torek, je stvar postala veliko bolj resna, saj bo skupina do petka postopoma ustavila proizvodnjo v večini nemških in evropskih tovarn. Evropske tovarne s tem sledijo kitajskim, ki so jih tudi morali začasno ustaviti, a se proizvodnja tam počasi spet zaganja.
Ustavlja se skoraj vsa evropska industrija
Korona virus je prizadel tudi druge evropske proizvajalce. Tudi tretji največji evropski proizvajalec avtomobilov Renault je v ponedeljek ustavil proizvodnjo v dvanajstih francoskih tovarnah, ki zaposlujejo 18 tisoč delavcev, konec tedna pa so sporočili tudi, da bodo v primeru delujoče proizvodnje redne delavce, ki morajo doma poskrbeti za otroke, nadomeščali s pogodbenimi. Kar se tiče drugih tovarn v Evropi, med njimi je tudi novomeški Revoz, in tovarn izven Evrope, so sporočili, da se bodo držali vladnih uredb in se sproti prilagajali situaciji.
Še bolj radikalen je drugi največji evropski proizvajalec avtomobilov, skupina PSA, ki je do 27. Marca ustavil proizvodnjo v vseh evropskih tovarnah. Po eni strani je vzrok za zaprtje širjenje korona virusa, po drugi strani pa je tovarnam zaradi prekinitve oskrbovalnih poti preprosto zmanjkalo sestavnih delov za avtomobile. Ustavitev proizvodnje ja zato prizadela tovarne znamk Citroen, DS, Opel in Peugeot v krajih Mulhouse, Madrid, Poissy, Rennes, Sochaux, Zaragoza, Eisenach, Ruesselsheim, Ellesmere Port, Gliwice, Hordain, Vigo, Mangualde, Luton in Trnava. Iz skupine sicer niso sporočili, če ustavitev zadeva tudi tovarne sklopov v Avstriji, Madžarski, Poljski in Franciji.
Stojijo tudi ferrariji in maseratiji
Za dva tedna je proizvodnjo v večini evropskih tovarn iz podobnih razlogov kot skupina PSA ustavil tudi koncern Fiat Chrysler Automobiles. Vsaj do 27. Marca bodo tako zaprte tovarne v Melfiju, Pomiglianu, Cassinu, torinskem Mirafioriju, Grugliascu in Modeni, od koder prihajajo ferrariji in maseratiji. Zaprli bodo tudi tovarne v srbskem Kragujevcu in poljskem kraju Tichy. Kot pravijo, jim bo ustavitev proizvodnje omogočila tudi normalni zagon proizvodnje po koncu virusne krize.
A kot je povedal analitik pri italijanski investicijski družbi Fidentiis, nekaj tedenska ustavitev proizvodnje ne bo tako velika težava za evropsko avtomobilsko industrijo s prevelikimi zalogami. Izgubljeno proizvodnjo bodo hitro spet spravili v normalni tek. Večja težava bo na strani povpraševanja po avtomobilih, saj marca skoraj ne bo prodaje novih avtomobilov, kar se bo gotovo korenito poznalo na dohodkih podjetij, vprašanje pa je tudi, kako hitro in v kolikšni meri se bo v negotovosti obdobja po virusni krizi obnovilo povpraševanje.