Avto
83605 ogledov

Konec privilegija na dizel in službena vozila

Dizelsko gorivo OMV Saša Despot
Milijardna luknja v nemškem zveznem proračunu za leto 2024 je nemške ekonomiste spodbudila k pozivu k ukinitvi privilegija za dizel.

Nemčija se sooča s finančno vrzeljo v proračunu za leto 2024. Med drugim naj bi razpravljali tudi o ugodnosti službenih vozil in hitrejši rasti cen CO2 v prometu. Ekonomistka Monika Schnitzer je zaradi proračunskih težav zvezne vlade pozvala k preučitvi problema in vprašanja, ali je mogoče leta 2024 ustaviti dolžniško zavoro. Treba je skrbno pretehtati, ali je to upravičeno, je dejala predsednica svetovalnega sveta za oceno splošnega gospodarskega razvoja "Rheinische Post". "Učinki krize se še vedno poznajo in za njihovo premagovanje so potrebne investicije v hitrejšo širitev energetske infrastrukture," Schnitzerjevo navaja specializirani avtomobilski portal Automobilwoche.

Zavzela se je tudi za ukinitev "podnebju škodljive subvencije na dizelsko gorivo", torej davčne ugodnosti za dizel. Ekonomist je partnerje pozval k kompromisu in hitremu ukrepanju. "Zgodnja politična rešitev je pomembna za zmanjšanje negotovosti v gospodarstvu in na strani prebivalstva," je opozorila.

Je voda iz izpuha nevarna? | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Podobno kot Schnitzerjeva se je izrazil tudi ekonomist Achim Truger. "Uporaba pravila o izjemi je ekonomsko upravičena, saj je gospodarstvo še vedno močno prizadeto zaradi energetske krize, zvezni proračun pa zaradi pomoči Ukrajini in stroškov za begunce," trdi Truger. Rezi so napačen pristop. "Gospodarstvo je na robu, to bi ga lahko pokončalo in uničilo okrevanje," je opozoril Truger. Hkrati se je zavzel za odpravo dizelskega privilegija in "začasno podnebno solidarnost za visoke dohodke".

Vodja zelene stranke Katharina Dröge je pozvala k zmanjšanju davčnih ugodnosti za službena vozila. "Reforma privilegija službenega avtomobila bi na primer prinesla trojno korist: koristi podnebje, pravosodje in zvezni proračun," je povedala za "Rheinische Post". Vodja inštituta Ifo Clemens Fuest pa je za časnik svetoval, da je treba po eni strani ceno CO2 v prometu dvigovati hitreje od načrtovanega.

Kancler Olaf Scholz (SPD), minister za gospodarstvo Robert Habeck (Zeleni) in finančni minister Christian Lindner (FDP) že dalj časa trudijo najti načine, kako zakrpati 17 milijard evrov težko finančno luknjo v proračunu za leto 2024.

dezurni@styria.net

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.