Ministri EU, pristojni za promet, so se dogovorili o novih pravilih cestninjenja tovornih vozil z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone. Višina cestnine bi bila odvisna od okolju škodljivih izpustov, pri čemer bodo lahko okolju najprijaznejši tovornjaki do konca leta 2025 cestnine v celoti oproščeni. Dogovor je podprla tudi Slovenija.
Kot poroča nemška tiskovna agencija dpa, bo višina cestnine odvisna od tega, koliko okolju škodljivih izpustov proizvedejo vozila. Za okolju prijaznejša bo treba plačevati manj, pri čemer bodo prevozniki s tovornimi vozili brez škodljivih izpustov do aprila 2023 upravičeni do najmanj 50 odstotkov nižjih cestnin.
Posamične države bodo lahko do konca leta 2025 ponujale tudi večje popuste vse do stotih odstotkov. Po letu 2025 bodo lahko popusti dosegali med 50 in 75 odstotkov.
Kot navaja dpa, bodo po dosegi dogovora najverjetneje sledila zahtevna pogajanja z evropskim parlamentom. Pričakovati je tudi ostra stališča prevoznikov, ki že nekaj časa opozarjajo, da jim strožja pravila glede izpustov vozil pomenijo dodatno zaostritev že tako zahtevnih tržnih pogojev.
Nova zakonodaja naj bi pospešila prehod na cestni transport brez škodljivih izpustov in pomagala zmanjšati onesnaženost zraka v mestih. Tovorna vozila so po podatkih Evropske komisije namreč odgovorna za 23 odstotkov vseh izpustov iz prometa v EU.
Novi predlog nemškega predsedstva Sveta EU so podprle vse države z izjemo Avstrije. Kot je dejal nemški minister za promet Andreas Scheuer, so po letih težkih pogajanj danes dosegli kompromis. Pravila bodo državam omogočila prožnost, obenem pa jasno spodbujala uporabo okolju prijaznejših tovornih vozil, je poudaril.
V Sloveniji se cestnina tovornih vozil z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone trenutno zaračunava za vsak cestninski odsek, ki ga vozila prevozijo. Njena višina je odvisna od dolžine posameznega odseka in značilnosti vozila, kot sta število osi in emisijski razred.
Državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu Aleš Mihelič, ki se je udeležil neformalnega zasedanja prek videokonference, je dejal, da je dogovor potreben zato, da bomo lahko odgovorili na izzive zelenega dogovora. Mihelič pravi, da se strinjajo, da bo prehod na diferenciacijo ogljikovega dioksida pri cestninjenju pomenil dodatne spodbude za dekarbonizacijo prometa in dodal, da bo vseeno treba zagotoviti ustrezne ukrepe, ki bodo upravljavcem cestninskih sistemov poenostavili postopke klasifikacije vozil.
www︎.︎ictec︆.︆net - odličen prrojekt za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks
www︎.︎ictec︆.︆net - odličen projekt za odrrasle, ki želijo najti partnerja za seks
www︎.︎ictec︆.︆net - odličen prrojekt za odrrasle, ki želijo najti parrtnerja za seks