Proizvajalec gospodarskih vozil MAN je kot prvo podjetje dobilo dovoljenje oblasti, da lahko začne s testiranjem avtonomnega tovornjaka. Na krovu testnega tovornjaka, ki je prevozil približno deset kilometrov po avtocesti A9 med križiščema Allershausen in Fürholzen po Bavarskem, sta bila nemški zvezni minister za promet Volker Wissing in generalni direktor MAN Alexander Vlaskamp (oba na spodnji fotografiji).
MAN, ki spada v Volkswagnovo skupino gospodarskih vozil Triton, že nekaj časa intenzivno pospešuje razvoj avtonomnih tovornjakov za uporabo v logističnih vozliščih in za promet od vozlišč do vozlišč na avtocestah.
Pred kratkim so prejeli dovoljenje za testiranje 4. stopnje avtonomne vožnje na podlagi zakona o avtonomnih vozilih za vožnjo po nemških avtocestah. To pomeni, da je bil tovornjak med vožnjo v 'visoko avtonomni fazi', ko v veliki večini primerov posredovanje voznika ni nikoli potrebno, saj se vozilo odziva na praktično vse scenarije med vožnjo. 'Vozniku' zato v tem času ni več treba spremljati vožnje. Še vedno pa ima oseba na krovu možnost posredovanja in da kadarkoli spet prevzame polni nadzor nad vozilom.
Četrta stopnja avtonomne vožnje pri hitrosti ostalega prometa je trenutno primerna le za uporabo na avtocesti z znano infrastrukturo. V urbanih okoljih pa so hitrosti med avtonomno vožnjo te stopnje za zdaj precej nizke, čeprav tudi na tem področju MAN že ravzvija samovozeče avtobuse.
Tovornjaki brez voznikov postajajo realnost
Obseg tovora in zlasti prevoz med logističnimi središči – kot so skladišča velikih spletnih veleblagovnic – vztrajno narašča, pravijo pri MAN.
Za to je še posebej primerna uporaba avtonomnih tovornjakov v tem tako imenovanem prometu od vozlišča do vozlišča. Tovornjaki so vedno na cesti, izjemno učinkoviti glede porabe in varni za vožnjo. Ni odmorov med vožnjo, zato so vozila lahko popolnoma vključena v tesno sinhronizirane logistične procese. Dolgoročno lahko učinkovita uporaba avtonomnih tovornjakov zmanjša skupne operativne stroške za deset do 15 odstotkov.
Nova tehnologija lahko omili tudi pomanjkanje voznikov. Samo v Nemčiji že zdaj primanjkuje do 100.000 voznikov tovornjakov.
"Danes delamo še en velik korak k avtonomnim gospodarskim vozilom, ki so prav tako pomembno področje prihodnosti poleg prehoda na pogone brez emisij CO2. Letos najprej izvajamo teste s prototipi na avtocesti. Od leta 2025 bodo sledili nadaljnji projekti med vozlišči, vendar pa bo to v tipičnih aplikacijah za stranke. Delamo naslednji razvojni korak proti serijski proizvodnji avtonomnih tovornjakov," je povedal vodja MAN Alexander Vlaskamp.
Nemški upravljavec avtocest Autobahn GmbH je pred odobritvijo testne licence natančno preveril testni tovornjak ter določil poti, ki so primerne za avtonomno vožnjo. V Nemčiji so zakon o avtonomni vožnji sprejeli leta 2021. MAN je doslej glede avtonomne vožnje prijavil že več kot 130 patentov.
Na spodnji fotografiji so označeni odseki, na katerih ima trenutno MAN dovoljenje za testiranje avtonomnih tovornjakov.
Verjetno bodo ministri poskrbeli tudi za naklad,varnost tovora in razklad ,pa še za en kup stvari,ki se sedaj spremenijo tokom prevoza blaga,od sprememb naslova in podobno,tako,da bo za avtonomni tovornjak potrebna ena četa "strokovnjakov",da bo prevoz izvršen vsaj tako dobro,kot… ...prikaži večt ga danes izvrši slabo plačan in izkoriščevan voznik......