Ford je k nam pripeljal e-transita. Gre za enega prvih električnih kombijev takšnih dimenzij na trgu. Z možnostjo izbire med dvema motorjema, prijaznim delovnim okoljem za voznika in uporabnimi dodatki, kot je stalni mobilni vir energije za orodje. Niso sklepali kompromisov niti glede uporabnosti, saj lahko prepelje do pet evropalet in je na voljo kot klasičnih furgon, kombi furgon za posadko ali kot šasija za nadgradnjo.
Ena glavnih prednosti električnega kombija so gotovo nizki stroški uporabe, potreben pa je večji začetni vložek.
Ni za vsakogar, bi bil pa že za večino
Trenda elektrifikacije ni mogoče več ustaviti, je povedal David Jurič iz podjetja Summit Motors, uradnega predstavnika in zastopnika Forda v Sloveniji. Znamka bo v prihodnjih dveh letih predstavila še pet električnih lahkih gospodarskih vozil, s čimer bo sledila trendu pospešene elektrifikacije, ki ga je zastavila pri osebnih vozilih. In glede na to, da ima Ford pri lahkih gospodarskih vozilih v Evropi eno vodilnih vlog po prodaji, je jasno, da na tem področju z e-transitom določa trende, ki jim bodo drugi sledili.
A električni transit še zdaleč ni za vsakogar, nič kaj v trgovskem jeziku neskončnega hvaljenja lastnih proizvodov opozarjajo pri zastopniku. Kdor se odloči za e-transita, mora dobro vedeti, kje in zakaj ga bo uporabljal. Saj ne da ima pri dobrih 300 kilometrih z enim polnjenjem ravno majhen doseg, a električni kombi pač še ni kos dizlom, ko je treba dostavljati pakete med Koprom in Mariborom ali pa naložen vleči še polno prikolico z naletno zavoro.
Če pa je dnevni delokrog uporabnika znotraj 111 kilometrov, kolikor je povprečje za dostavnik v EU, potem bi e-transit gotovo že lahko prevzel vlogo kombija brez izpušne cevi. To bo po napovedih v prihodnjih letih še toliko bolj pomembno v urbanih središčih, saj tudi Slovenija ne bo prav dolgo več imuna na uvedbo brezemisijskih con. E-transit je torej namenjen flotnim kupcem in privatnikom s stalnimi dnevnimi transportnimi potmi ter vsem tistim, ki svoj mobilni posel opravljajo znotraj klasičnega povprečja. Pa tudi če se odpravijo kam dlje in imajo na poti možnost hitrega polnjenja, ne bi smelo biti težav.
Ne le enako, celo bolj uporaben
E-transit je trenutno na voljo v standardni furgon izvedbi, kmalu bosta na cenikih tudi kombi furgon in šasija. Pri furgonu je mogoče izbirati med tremi dolžinami in dvema višinama ter posledično dvema različicama največje skupne mase - 3,5 in 4,25 tone. Mimogrede, spremembe na ravni EU naj bi kmalu dovoljevale vožnjo težje različice tudi samo z B kategorijo. S seboj lahko vleče lahki priklopnik, torej prikolico brez zaviranja.
Borg Warnerjev hlajeni elektromotor s permanentnimi magneti poganja zadnji kolesni par. Lahko ima moč 135 kW (184 KM) ali pa celo 198 kW (269 KM), vedno pa ima 430 Nm navora, ki je na razpolago že z mesta. Tekočinsko ogrevana baterija ima kapaciteto 110 kWh in je nameščena pod dnom kombija. Po WLTP lahko kombi z enim polnjenjem prevozi do 317 kilometrov.
K najboljšemu izkoristku prispeva uporaba predpriprave na vožnjo (scheduled preconditioning), ko priklopljen kombi pred napovedanim odhodom vzpostavi idealno temperaturo baterije in potniške kabine, s tem pa precej zmanjša izgubljanje energije med vožnjo.
Na namenski hišni vtičnici (240 V, 11 kW) se napolni v osmih urah. Na hitri DC polnilnici je omogočeno polnjenje z do 115 kW, takrat je 15 minut dovolj za dodatnih 132 kilometrov dosega. Od 15 do 80 odstotkov bi se v idealnih pogojih baterija napolnila v dobre pol ure. Na baterijo dajejo garancijo, da bo po osmih letih ali 160 tisoč kilometrih še vedno imela vsaj 70 odstotkov zmogljivosti. Kondicija baterije bo še toliko boljša, če bo uporabnik kombi polnil predvsem prek AC toka.
Masa baterije je lahko precejšnja cokla pri električnih vozilih. Pri tranzitu so iskali najboljši kompromis, tako da LG-jeva baterija iz 10 modulov tehta 473 kilogramov, ki pa so razporejeni po celotnem dnu kombija in zato ne vplivajo na stabilnost. Zadnje vzmeti so zaradi boljšega udobja in izboljšanja stabilnosti vijačne, kar še vedno ni standard v razredu.
Dimenzija tovornega prostora je pri e-transitu furgonu povsem enaka kot pri klasičnem dizlu z do 15,1 kubičnih metrov prostora in z vsemi možnostmi nadgradenj in dodelav zunanjih ponudnikov pri furgonu in različici s šasijo.
Ena ključnih prednosti pri električnem transitu pa je opcija Pro Power On Board. Gre za izkoriščanje kombijeve baterije za napajanje drugih porabnikov. Prek dveh 240 V vtičnic v tovornem prostoru ali ene v kabini je mogoče na kombijevo baterijo priključiti zunanje naprave in jih s tokom vse do 10 A poganjati z močjo do 2,4 kW. Napajanje je mogoče tako na lokaciji, kjer uporabnik opravlja kakšna dela, ali pa tudi med vožnjo, na primer kot mobilna pisarna ali pri polnjenju baterij orodja.
Da bi na ta način preveč izpraznili kombijevo baterijo, je strah odveč. Kot primer navajajo krožno žago z močjo 2 kW, ki jo lahko kombi poganja tri ure, pa bo njegova baterija izgubila največ 10 odstotkov. Poleg tega je mogoče v nastavitvah določiti, kakšen doseg mora kombi obvezno ohraniti v primeru uporabe Power on Board.
Voznikovim potrebam prilagojen delovni prostor
Med ostalimi lastnostmi e-transita se velja dotakniti voznikovega delovnega prostora. Vgrajen je že najnovejši SYNC 4 vmesnik, s serijskim 12-palčnim zaslonom, zaradi katerega je na sredinskem delu precej manj fizičnih gumbov. Pri Fordu menijo, da je vmesnik zelo intuitiven in delno prilagojen tudi slepi uporabi z enostavnim nastavljanjem klimatizacije. Pozna tudi brezžično povezljivost s pametnimi napravami ter nalaganje posodobitev na daljavo.
Med drugimi uporabnimi lastnostmi je vrtljivi gumb namesto prestavne ročice, ki omogoča vklop funkcije vožnje z enim pedalom torej z minimalno uporabo zavor. V mislih so imeli dostavne službe s pogostim izstopanjem iz vozila, saj kombi avtomatsko prestavi v P, ko se kombi ustavi, voznik pa se odpne in odpre vrata.
Za maksimalni doseg voznik lahko izkorišča program eco, za spolzke pogoje na cesti pa namenski program s prilagojenim prenosom moči in elektronsko zaporo diferenciala.
Nabava le del cenovne enačbe
Vstopna cena za e-transit furgon (L2H2 350) brez DDV se začne pri 65 tisočakih. To je kar velik pribitek v primerjavi z nabavo primerljivega dizla. Na drugi strani pa je pri električnem kombiju precej nižji napovedan strošek uporabe, saj so servisne storitve zaradi 70 odstotkov manj delov pri pogonu zminimalizirane (obvezen servis še vedno enkrat letno) in tudi elektrika je še vedno cenejša od fosilnih goriv. Temu primerno jamstvo traja pet let in je brez omejitve kilometrov. Napovedan ostanek vrednosti po koncu predvidene uporabe je ugoden.
Številne družbe pa so pripravljene nabaviti e-kombije tudi iz naslova promocije bolj trajnostnega prometa, še posebej pri uporabi znotraj področji, kjer je to pričakovano, na primer na turističnih območjih, mestnih središčih ...
Pri slovenskem uvozniku pričakujejo, da bo električni transit pri nas že letos našel do 50 kupcev.
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id04115300
Najbolje je, da ima zadaj priklopljen dizel agregat in tako poveča doseg ;))...Ali agregat na lesni plin, tako lahko kar v gozdu nabere "štrom"...Kreteni, v Nemčiji pa rudnike premoga na novo odpirajo in širijo..
Dobra stran e-kombija je,treba ga polnit sproti in šofer bo lahko si malo oddahnil in imel čas uredit papirje ,mobing nad šoferji bo precej manjši.