Avto
49 ogledov

Ko pade pod 18 stopinj, avti začnejo početi umazane stvari

promet Saša Despot
Vse je legalno, a je vseeno zdravju zelo škodljivo. Neodvisna preiskava je dokazala enostaven trik proizvajalcev, zaradi katerega evropski dizli v realnem življenju onesnažujejo še veliko bolj kot so domnevali strokovnjaki. Vendar bodo izgovor bržkone lahko uporabljali do konca življenjske dobe.

Kot poroča britanski BBC, je družba Emissions Analytics testirala kar 213 dizelskih modelov, ki so ali so bili na prodaj na britanskem trgu. Gre za 31 različnih proizvajalcev. 

Testi so pokazali, da pričnejo avtomobili v zrak izpuščati še znatno višje količine strupenih izpustov, ko zunanja temperatura pade. Najhuje je pri avtomobilih, ki se ponašajo z okoljevarstvenim standardom euro 5, uvedenim leta 2011. Avti, ki že izpolnjujejo najnovejši standard euro 6, so se na testih izkazali bolje.

18 stopinj Celzija? Resno?

Da avtomobili pri nizkih temperaturah delujejo drugače, ni sicer nobena skrivnost. Inženirji trdijo, da na ta način obvarujejo komponente motorja pred okvaro, pravno podlago pa imajo v pravilih, ki to pod točko "izjeme" dovoljujejo.

Vendar je strokovnjake pri Emissions Analytics presenetilo, da so pri nekaterih modelih to varnostno mejo tovarne postavile zelo visoko, v nekaterih primerih celo na temperaturo zunanjega zraka 18 stopinj Celzija. To pomeni, da lahko v določenih državah s takšnimi klimatskimi pogoji dizli veliko večino leta vozijo z visoko stopnjo obremenjevanja okolja. Ko tak avto zapelje na laboratorijski test, pa je seveda vse normalno, saj je predpisana temperatura zraka v komori nad 20 stopinj Celzija. 

Razlog, da se grejo proizvajalci takšno "igro" z emisijami, je po besedah vodje analitičnega podjetja Nicka Moldna želja po čimboljši porabi. Leta 2017 bodo prišla v veljavo nova pravila, ki pa bodo polno implementirana šele po letu 2020. Ta pravila bodo temperaturne pogoje izničile. 

Na leto zaradi posledic umazanega zraka in trdnih delcev, ki jih v veliki meri prispeva transport, po Evropi umre na desettisoče ljudi.

Tudi bencinarji bodo dobili dodatne filtre

Pozitivna vest prihaja te dni iz koncerna Volkswagen. Napovedali so namreč, da bodo od sredine prihodnjega leta filter trdnih delcev po novem nameščali tudi v bencinske motorje (oznaka TSI ali TFSI). Tudi pri Daimlerju so že pred tem napovedali, da bodo imeli vsi njihovi avti po letu 2017 filtre trdnih delcev. Gre za posledice zahteve iz t. i. euro 6c standarda, saj se s septembrom 2017 zaostrijo pogoji za izpuste bencinskih motorjev. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.