Avto
16 ogledov

Kitajski se ne razletijo več

EuroNCAP
1/8
EuroNCAP
Najnovejši rezultati 14 preizkusnih trčenj agencije EuroNCAP so pokazali, da Kitajci s polno hitrostjo že dohitevajo uveljavljene znamke, medtem ko so nekatere od slednjih zelo razočarale.

Neodvisna agencija tokrat izpostavlja dva modela kitajskega proizvajalca Geely, in sicer emgrand EC7 in MG6, ki sta oba dosegla po štiri zvezdice. Če vemo, da je od kitajcev in preizkusnih lutk še nedavno po trku ostalo bore malo, je to za EuroNCAP dokaz, da so tamkajšnji proizvajalci varnost postavili med glavne prioritete in je samo še vprašanje časa, kdaj bo prvi kitajski proizvajalec prejel pet zvezdic. Treba pa je omeniti, da je Geely od lanskega leta lastnik Volva, ki je sinonim za varnost in je gotovo Kitajce naučil marsikaj, česar se jim ni sanjalo.

Razočarali Renault, Fiat ...

Čeprav so prav tako dosegli štiri zvezdice, pa so inženirji več pričakovali od fiata pande, jeep grand cherokeeja, jaguarja XF in renault fluencea EV. Prvi je ostal brez zvezdice, ker njegov nadzor stabilnosti ESC ni serijski, pa čeprav bo od leta 2012 obvezen del opreme prav vsakega novega avtomobila v EU. Pri grand cherokeeju bi jo zaradi slabega vpetja varnostnega pasu skupil voznik, saj je lutka pri čelnem trku udarila ob volanski drog. Električni fluence EV je razočaral pri varovanju pešcev in s štirimi točkami zaostaja za električnima nissan leafom ali opel ampero. Tudi od luksuznega jaguarja bi pričakovali boljši rezultat.

So pa na drugi strani vseh pet zvezdic prejeli chevrolet malibu, kia rio, mercedes-benz razred B in razred C kupe, range rover evoque, subaru XV, VW beetle (oba sta z 90 odstotki dosegla najboljši rezultat doslej za varovanje otrok) in mali VW up! Rezultati slednjega veljajo tudi za bratska škodo citigo in seata mii.

Nagrade za napredne sisteme

EuroNCAP je znova nagradil tudi nekatere napredne varnostne rešitve. Ford focus je prejel nagradi za sistema nadzora – za sistem budnosti voznika in za opozorilo pred trki pri majhnih hitrostih, tako da je model prvi doslej, ki se kiti že s štirimi nagrajenimi tehnologijami. Mercedes-benz je prejel priznanje za nadzor budnosti v razredu B, ki je del standardne opreme, hkrati pa še za sistem prevention assist, ki še pred trkom prilagodi določene parametre vozila. Opel je bil nagrajen za prilagodljive žaromete, VW pa za sistem opozorila pred trki v mestih. Pri EuroNCAP-u izpostavljajo še pametno sopotnikovo zračno blazino v subaruju imprezi, ki se sproži le, če na sedežu sedi oseba ustrezne velikosti, s tem pa preprečuje poškodbe pri otrocih.

 

Komentarjev 1