Kia tovrstni moderni pripomoček ponuja v celotni paleti svojih vozil, od najmanjšega picanta do najbolj prestižnega stingerja. Pri Kii pa že gledajo že v prihodnost in korak po korak predstavljajo rešitve, ki bodo pripeljale do povsem avtonomnih vozil.
Avtomobili so danes veliko večji, kot so bili pred desetletjem ali dvema, parkirnih mest pa v tem času niso povečali. Tudi zato je trkov na parkiriščih vsak dan veliko. Pogosto so za zvijanje pločevine in razne udrtine krivi tudi slabo vidni stebrički, cvetlična korita in druge skrite pasti.
Številne raziskave so prav tako pokazale, da parkiranje predstavlja največji stres za voznika. Medtem so avtomobili v zadnjih dveh desetletjih zrasli tako v dolžino kot v višino. Moderni križanci in športni terenci so zaradi nenavadne oblike, ki vse bolj spominja na atraktivne kupeje z manjšimi steklenimi površinami, postali zelo nepregledni.
Blaž Križaj, prodajalec vozil Kia pri podjetju KMAG, nam je povedal, da želijo slovenski kupci pred nakupom vozila preizkusiti radarski tempomat, sistem za prepoznavanje črt, tudi delovanje kamere za vzvratno vožnjo oziroma sistem za samodejno parkiranje.
Enkrat kamera, vedno kamera
Zato se ne gre čuditi, da so premiki z vozilom v policijskih statistikah med najpogostejšimi vzroki za nesreče. Gre za tipe nesreč, ki se po navadi zgodijo na parkiriščih in pri majhnih hitrostih, tako da največkrat resda "plača" le pločevina, a v primeru udeleženih pešcev in kolesarjev lahko pride tudi do hudih poškodb, kot so jih množično zaznali v ZDA, o njih pa poročamo pogosto tudi v Evropi. V ZDA vsako leto umre okoli sto otrok in dvesto odraslih, ki jih med vzvratno vožnjo povozi avtomobil. Američani so že našli rešitev našli v obveznih kamerah za vzvratno vožnjo v novih avtomobilih, Evropi pa se to obeta v prihodnjih letih.
Avtomobilski proizvajalci torej tovrstne težave rešujejo z vse bolj kakovostnimi kamerami za pomoč pri vzvratni vožnji. Če so bile kamere še pred leti rezervirane za najdražja vozila, so to danes postali pripomočki, ki jih izbere večina kupcev, ki se z njimi seznani v praksi. Enkrat kamera, vedno kamera, bi bilo že kar pravilo.
Kia ponuja svoje rešitve
Tudi Kia ponuja napreden sistem, ki vam med parkirnim manevriranjem s štirimi kamerami omogoča pogled v vse smeri in parkiranje bistveno olajša. Sistem združuje štiri širokokotne kamere, ki s pomočjo sprednje kamere, dveh bočnih in zadnje kamere na zaslonu prikazujejo dogajanje okrog vozila, ko parkirate ali vozite s hitrostjo nižjo od 20 km/h. Kiina tehnologija prinaša izboljšano varnost na cesti in brezskrbno, uživaško vožnjo. Kamere so na vozilu skrite na na mesta, ki so zaščitena pred poškodbami, spredaj v masko vozila, pod vzvratni ogledali, na zadku pa najpogosteje pod logotip.
Kia korak po korak do cilja
Kamere na vozilu so tudi eden ključnih sistemov, s katerimi se Kia približuje svojemu končnemu cilju - to je samodejna vožnja. Kia namreč skupaj s svojim bližnjim sorodnikom Hyundai Motor Co. vlaga velika sredstva v razvoj avtomatizirane vožnje. Polsamodejna vožnja naj bi bila v njihovih vozilih omogočena do leta 2020, v okviru podznamke Drive Wise pa je Kia napovedala prihod samovozečega vozila na ceste do leta 2030.
Pri Kii že testirajo tehnologije, kot je sistem Emergency Stop System (ESS), ki deluje vzporedno s sistemom Driver Status Monitoring (DSM). Omogoča analiziranje obraza voznika in se tako prepriča, da je voznik zares osredotočen na dogajanje v prometu. Če sistem presodi, da voznik predolgo gleda stran od ceste pred njim, varno ustavi vozilo.
Kia že trenutno ponuja delno avtonomne sisteme, kot je pametni prilagodljivi tempomat ter sistem za samodejno zaviranje v sili, tudi prepoznavanje črt na cesti in prometnih znakov, kar ji omogoča kamera na vetrobranskem steklu, že kmalu pa bo sledilo tudi povsem samodejno parkiranje. Pri Kii namreč razvijajo tudi tehnologijo, ki bo s pomočjo pametne ure ali aplikacije na pametni napravi, omogočila parkiranje brez voznika v garažni hiši, ko bo ta izstopil pred vhodom v nakupovalni center ali stanovanjski blok. Kmalu lahko pričakujemo še sistem za avtonomno vožnjo na avtocesti ter asistenčni sistem za vožnjo v zastojih. Zadnji korak bo avtonomno vožnjo v najbolj zahtevnih urbanih območjih.
Pri Kii namreč razvijajo tudi sistem, ki bo omogočala, da bodo avtomobili komunicirali med seboj oziroma s prometno infrastrukturo. Zato bodo izpopolnili tehnologijo lidar, pomembna pa bodo tudi druga tipala in kamera za zaznavo okolice, prav tako, kot že danes Kiini avtomobili prepoznavajo vse ovire okoli vozila.