Povedano takoj in naravnost - glavni razlog je bržkone pedigre, ki med Evropejci nikakor ne more vžgati. Če govorimo o limuzini ali karavanu srednjega razreda, potem evropskega, kaj šele slovenskega kupca ne zanima nič neevropejskega in zelo malo nenemškega, pa najsi gre za premium ali nepremium znamke. Tako pač je, to pravijo tudi prodajne številke in trendi, pa četudi so neevropske znamke v zadnjih letih postale sila konkurenčne glede tistega, kar znajo ponuditi.
Kia optima se mora torej za svojo priložnost še toliko bolj izkazati. Že v generaciji svoje predhodnice je znala biti oblikovno izzivalna na cesti, celo tako izzivalna, da ji je že škodilo glede uporabnosti. Nova optima popravlja ta greh tako, da je pametno povečala svoje mere tam, kjer je bilo to potrebno, torej zlasti v višino. To ne pomeni, da visokorasli znotraj sedaj sedijo povsem sproščeno, a prirastek se v praksi vendarle pozna. Hkrati je ostala po videzu dinamična in usklajena, morda so še najmanj izvirnosti pokazali z zadnjimi lučmi.
Potniška kabina je pozitivno presenečenje. Resda se je testnica bahala z najbogatejšo stopnjo opreme EX business, a vseeno je optima zgledno oblečena v prijazne materiale z le malce trde plastike na nepomembnih mestih. Škoda, da je vse skupaj preveč monotono črno. Malce slabše je pri ergonomiji, saj je v množici vseh sistemov in pomagal tudi stikal že zelo veliko, še posebej namnožene so na volanskem obroču. Pri odlaganju stvari pa ni zadrege niti, če želimo odložiti A4 mapo ali večjo plastenko. Vzorno!
Čeprav je s 510 litri velik, pa prtljažnik plačuje davek na račun nizke silhuete, saj je odprtina relativno ozka. Za poslovneže s kovčki in aktovkami to ni pretirana ovira, za družinske potrebe bi bila boljša izbira karavan, ko bo prišel k nam. Davek oblike plačuje tudi prostornost pri spuščenih naslonjalih, saj je širina med kolesnimi obodi razmeroma ozka.
Na cesti se kia optima obnaša prav dobro, podvozje je dobro uravnoteženo za mirna križarjenja, pa tudi kakšen hitreje speljani ovinek, saj je vzmetenje prej trdo kot mehko, a še vedno udobno, volan pa primerno informativen in natančen. A nikakor se ne gre z njo postavljati v pospeševanju z mesta.
START OF CODEMotor:1.685 ccm, 104 kW (141 KM), 340 Nm od 1.750 vrt.
Poraba na testu:6,9 l/100 km, 116 g CO2/km
Zmogljivosti:203 km/h, 11 sek 0-100 km/h
Cena:37.990 €
AvtoTest
Videz, prostornost, udobje.
Zmogljivosti motorja.
Sprednji sedeži v testnici so znali telo tudi hladiti, zadnji pa ogrevati, pa še ločeno nastavljivo klimatsko območje je namenjeno potnikoma zadaj. Preseneti razkošje prostora za noge zadnjih potnikov, ki sem ga pri tekmecih vajen kvečjemu pri kakšnem škoda superbu. Zares poslovna limuzina! Ostaja pa že omenjena omejitev v višino za nadpovprečno visoke, še posebej v primeru vgrajene steklene strehe, ki se sicer razpira daleč nazaj in je ena boljših izvedb v avtomobilski industriji. Vmesni tretji sedež je primeren za krajše vožnje oziroma za otroka, ki ne potrebuje več otroškega sedeža.
Optima boj v prestižnosti glede motorjev ne zmore slediti tekmecem. Edini na spisku je 1,7-litrski s 103 kilovati moči. Načeloma s tem pokrije veliko večino potreb tipičnega voznika, a v tem razredu takšna moč običajno velja za podpovprečno. Posodobljen motor in dvosklopčni menjalnik sta kar dobro uigrana. Polni navor kljub majhni zakasnitvi na začetku stopi v ospredje še dovolj zgodaj, sedemstopenjski menjalnik omogoča enostavno pridobivanje hitrosti. Malce kasni pri športnem pretikanju, a je vseeno nadpovprečen izdelek. Nekaj kritike je rezervirane za hrupnost, ropot motorja je višji od želja. Poraba je precej raztegljiva, povprečje okoli sedmih litrov ali deciliter manj je realno, a glede na moč ne ravno izjemno.
Najprej VW passat in potem dolgo nič. Tako nekako izgleda D segment nepremijskih limuzin pri nas. Passat tekmece najprej udari z vstopno ceno, ki pa prične hitro naraščati v sorazmerju z opremo in udobjem. In tega je zares ogromno, hkrati se passat pelje sila prepričljivo. Potem je tu še izjemno prostorni škoda superb, lepi renault talisman, pa samozavestna opel insignia in ford mondeo, malce ostaleri peugeot 508 … Optima ima kljub svojim atributom veliko dela.
Kia optima stane najmanj 30.990 evrov. Višjo vstopno ceno od praktično vse konkurence upravičuje z bogato serijsko opremo. Najvišja stopnja opreme EX limited z dvosklopčnim menjalnikom, celotno asistenčno opremo in razpoložljivim udobjem pa se ceni na 37.990 evrov. Veliko? Pravzaprav povsem primerljivo podobno opremljeni konkurenci. A spet smo pri izvoru optime in pri tem, kaj bi rekli sosedje, če bi jo opazili na našem dvorišču. Samozavest pri optimi še ni serijska, zanjo mora poskrbeti lastnik.
Limuzina je OK, a kaj ko se taki avti pri nas ne prodajajo. Bo pa karavan, ki pride kmalu, definitivno best buy tega razreda. Če upoštevaš opremo, garancijo in dejstvo, da so v smislu tehnike in prostora več ali manj… ...prikaži več vsi zelo podobni, bo to končno optima, ki bo zlahka vozila ob boku passatu.
Zanimiva je tudi cena 38k €