Približuje se konec januarja, ko poteče veljavnost letnim vinjetam z letnico 2015. Nove, ki so kovinsko zelene barve, so že dolgo na voljo na prodajnih mestih, pri Žurnalu24 smo vam že pojasnili tudi, kako do njih za manj kot 110 evrov, kolikor je sicer njihova prodajna cena.
AMZS anketa med uporabniki njihovih storitev sicer razkriva, da ima vinjeto na avtu, ki ga največ vozijo, nalepljeno kar 87 odstotkov sodelujočih, medtem ko jih skoraj polovico vinjeto uporablja tudi pri drugih avtomobilih pri hiši.
Predvidljiv je čas, kdaj se največ ljudi odloča za nakup letne vinjete - druga polovica januarja in začetek februarja, številni pa so vinjeto kupili že tudi decembra. 85 odstotkov anketiranih pravi, da si vinjeto zamenjajo kar sami, pri tem pa jih okoli tretjino meni, da trganje stare vinjete in lepljenje nove spada v kategorijo zoprnih opravil.
Vseeno jih je prek 70 odstotkov sodelujočih v AMZS anketi zadovoljnih z vinjetnim sistemom in ga ne bi zamenjali s sistemom klasičnega cestninjenja.
Nadzorniki se ne veselijo nove barve vinjet
Cestninski nadzorniki bodo naslednje dni bržkone še pogosteje stali na izvozih z avtoceste in cestninjenih obvoznic, pa tudi na čelnih cestninskih postajah. Vir iz njihovi vrst nam je dejal, da jim je nova zelena barva vinjeta precej manj všeč kot dosedanja oranžna, saj je manj opazna.
Morda kdo misli, "saj bom kupil tedensko vinjeto, pa bo." Zanaša se namreč, da nadzorniki skozi daljnogled iščejo zgolj barvo vinjete. Takšno predvidevanje je napačno, saj nadzorniki skoraj gotovo ustavijo vsakega s tedensko ali mesečno vinjeto in preverijo njeno veljavnost.
Tudi večje število odsluženih vinjet na steklu ni priporočljivo. Ne le, ker motijo pogled izza volana, temveč so tudi magnet za nadzor. "Če želi cestninski nadzornik ugotoviti, ali ima vozilo nameščeno veljavno vinjeto, ga veliko nameščenih vinjet pri tem ovira, zato je velika verjetnost, da bo tako vozilo ustavljeno," potrujejo na Darsu.
Bolj se "izplača", da je nimate, kot da jo zlorabljate
Očitno Slovenci še niso prenehali s prakso, ko želijo eno vinjeto uporabljati na več vozilih hkrati. "V zadnjem letu nismo odkrili ponarejenih vinjet. Smo pa odkrili kar nekaj uporabnikov, ki vinjete niso pravilno namestili, ampak so bile nameščene tako, da so omogočale prenos med vozili. Pri tem opozarjamo, da je v takem primeru globa višja kot v primeru, če uporabnik vinjete sploh nima. V prvem primeru je to 500 evrov, v drugem pa 300 evrov."
Zato vsem uporabnikom svetujejo, da vinjeto na vetrobransko steklo namestijo z originalnim lepilom in se na ta način izognejo globi.
Kakšne izgovore imajo največkrat kršitelji?
Večina pravi, da je pozabila na vinjeto oziroma da niso vedeli, da jo potrebujejo.Med le malce bolj izvirnimi so še, da so na avtocesto zapeljali po nesreči ali pa, da to ni njihov avto, pravijo na Darsu.
Pa še dodatna informacija - nadzorniki na ljubljanskem obroču največ kršitev zabeležijo na rondoju Tomačevo.
andrej.leban@zurnal24.si
ne rabim te gnile vinjete za te gnile avtoceste, prej pridem po stari cesti
Zakaj bi imel sploh vinjeto ? Za po LJ jo ne rabim , za na morje tudi ne , ker je cesta proti Metliki čist v redu , za v Piran je pa itak poleti toliko zastojev , da si… ...prikaži več prej po stari cesti. Lansko leto sem šel 4x do NM in za to porabil 3 ure več časa, kar je 15 € proti 110 €.. Tudi letos je ne rabim , šel bom 3x v NM in verjetno 1x v Planico . Mnogi , ki se jim pač mudi , sploh ne znajo več pridet po starih cestah na določene cilje , da o spoznavanju krajev i pokrajine sploh ne govorim !
Vsi slovenčki znamo samo jamrat pa šinfat. Enkrat bi bilo treba totim pijavkam ki nas kao vodijo,mislim kradejo naš denar, REČT DOST JE IN IT NA ULICE PA KAJ NARDIT ,MI PA SAM JAMRAMO. V zgodovini je znano da brez… ...prikaži več žrtev v takih primerih ne gre rešit zadev,potem pa bi vsak od teh mrjascev tuhtal kaj ga bo doletelo,če bo delal proti volilcem. Nikoli nebo boljše,dokler nebodo začeli odgovarjti in bili kaznovani za svoja dejanja,kot mi navadni ljudje. Pa lep pozdrav hlapci.