Avto
33 ogledov

Karavan žlahtnega športnega pedigreja

Opel insignia OPC sports tourer
1/45
Žurnal24 main
Vozili smo. Preizkusili smo najmočnejšo opel insignio OPC sports tourer AWD, ki postreže z 239 kilovati in pospeškom 6,3 sekunde do 100 km/h. Več v testu.

Najmočnejša insignia in sploh serijski opel vseh časov postreže z veliko moči in spoštljivimi zmogljivostmi za zmerno ceno, ob tem pa jo krasi veliko bolj strupena zunanjost, športni zavorni sistem Brembo in ravno takšni sedeži Recaro ter izpušni sistem Remus, ki iz dveh cevi pričara tudi zgledno mero rjovenja. Ob tem nekoliko zbledijo dodatki v notranjosti v obliki drugačnih merilnikov z napisi OPC na podlagi, prilagodljivim vzmetenjem in OPC-tipko na čelu, ki avtu pričara povsem drugo nrav. Vse to pa dobite v  lepo zapakiranem paketu karavanske insignie, s konkretno mero uporabnega prostora, kar bo pogodu družinsko naravnanim. Prav ta dualizem je bistvo te insignie.

Na zunaj pričakovano agresivna
Pa začnimo pri razlikah na zunanjosti. Večji del teh na nosu nosita navpično postavljeni veliki odprtini za zrak, ki z obrobo v mat sivi barvi delujeta res zlovešče, poleg lepotne pa imata tudi funkcijsko vlogo v hlajenju zavor, razumljivo pa se tudi odbijač mnogo globlje zajeda v asfalt. Nekoliko drugačna je tudi motorna maska, toda to bodo opazili zelo redki. 20-palčna lita platišča so vredna dodatnega tisočaka, kolikor stanejo, saj s tem pride zavorni sistem Brembo še bolj do izraza, vključno s 355-milimetrskimi zavornimi perforiranimi koluti spredaj in štiribatnimi zavornimi čeljustmi iz aluminija. Poleg teh razlik v primerjavi z drugimi insigniami skoraj ni, zadek pa spet riše bolj dinamično zgodbo, saj sta del veliko agresivnejšega zaključka v obliki spojlerja tudi dva romboidna zaključka izpušnih cevi velikega premera.



Turbak majhne prostornine, a velike moči
Opel se za razliko od nemške konkurence poslužuje mnogo manjšega motorja prostornine le 2,8-litra, ki mu do navedene moči pomaga turbopuhalo, ki so mu tlak povečali na 0,9 bara, predelali pa so tudi elektroniko. Poleg stalnega štirikolesnega pogona (preko sklopke Haldex) z elektronskim samozapornim zadnjim diferencialom (eLSD) je novost tudi sistem HiperStrut na sprednjih kolesih. Ta je podoben fordovem revo knuckle, ki omeji tresljaje na volanu, kar se odraža v manj zahtevnem držanju volanskega obroča ob naglem pospeševanju, saj tega vozniku mnogo manj "trga" iz rok.  To je pri tako močnem vozilu s pogonom na prednji kolesni par nujno, zanimivo pa je da so se zanj odločili tudi pri insigniji. Prav tako serijsko je tudi prilagodljivo podvozje flexride, s tremi programi nastavitev: normal, sport in OPC, kjer slednja občutno spremeni občutljivost stopalke za plin, trdoto volana in blažilnikov.

V praksi se vsa ta športna tehnika še kako spozna, saj je OPC veliko bolj ostra kot recimo insignia z 2,8-litrskim turbakom v nosu (ki zmore 191 kilovatov), saj je še bolj domača med  ovinki, čeprav podobno zmogljive nemške konkurence vseeno ne dosega. Pri OPC-ki se namreč še kako pozna, da jeziček ko stopi na tehtnico pokaže skoraj dve toni, v nizkih vrtljajih pa je nekoliko (pre)občutna tudi turbo luknja, vsaj do znamke 3.500 ko motor močno oživi, a ne postane težko obvladljiv. K temu ne pripomore niti 20 kilogramov lažji izpušni sistem Remus, ki je še posebej ob zagonu zelo rjoveč in bi ga prej kot OPCki pripisali kakšnemu super športniku. Je pa kljub meram in masi to zelo hiter in dinamičen športni karavan. Poraba je velik faktor tudi pri ceni, giblje pa se od okoli 10 litrov do 20 in čez, pri izrazitem priganjanju. Testno povprečje pa je nekje okoli 13 litrov, kar je povsem sprejemljivo.



Glede opreme dobite pri tej različici veliko napredne vozne tehnike, manj pa vse ostale opreme, saj je treba za dinamična ksenonska svetila, kot usnjeno oblazinjenje in recimo navigacijski sistem in audio pod katerega je podpisan Infinity doplačati, vse to pa avto podraži za kar zajetnih, a v primerjavi z konkurenco nič kaj zasoljenih 8.735 evrov, mi bi se kateremu dodatku odrekli, s čimer bi cena komaj presegla znamko 50 tisočakov.

Konkurenca (ponavadi) občutno dražja
Če pogledamo h konkurenci, ki jo lahko preštejemo na prste ene roke, vidimo, da je insignija OPC od te vedno vsaj za pet tisočakov cenejša. Če upoštevamo še vso opremo v obliki recaro sedežev, prilagodljivega podvozja in štirikolesnega pogona, pa ta številka samo še narašča. Kljub temu pa ostaja pomislek, ali se izplača plačati toliko za vozilo te znamke, saj ta ne velja za prestižno. V njen v prid govorita dejstvi uporabnosti in drugačnosti, saj boste na cesti vsekakor bolj opaženi kot pa v izdelkih nemške premium konkurence.

Podatki o vozilu: (Opel insignia OPC sports tourer AWD)
Motor: 2.792 cm3
Vrsta: šestvaljni bencinski V zasnove
Moč: 239 kW (325 KM)/pri 5.250 vrtljajih na minuto
Navor: 435 Nm/ pri 5.250 vrtljajih na minuto
Poraba: 13,1 litra/100 km, 249 gramov CO2
Zmogljivosti: 250 km/h, 6,3 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.908x1.856x 1.520, medosna razdalja 2.737, prtljažnik (v litrih): 535
Cena: 47.800/56.185 EUR

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.