Da znamke konkurenco spremljajo tudi tako, da na skrivaj kupujejo rivalske modele in jih nato dodobra preučijo, ni novost.
Je pa zgodba iz ZDA glede novega tesla X vendarle zanimiva, saj so pri Fordu plačali kar za četrtino višjo ceno od prodajne, da so le lahko čimprej stegnili roke po prvem serijskem električnem terencu, katerega posebnost poleg športnih zmogljivosti so tudi "galebja" zadnja vrata.
Tesla je ob zagonu prodaje modela X ponudil omejeno serijo vsega 100 vozil, ki jih je namenil najbolj zvestim strankam in "prijateljem". Med slednje denimo sodi Sergey Brin, soustanovitelj Googla.
Nekaj primerkov pa je Elon Musk ponudil tudi tistim lastnikom tesel, ki so se prek posebnega programa izkazali pri novačenju novih strank. Če je nekdo za teslo S navdušil deset novih kupcev, je dobil pravico za nakup prve serije modela X.
In prav prek tega obvoda je Ford prišel do modela X. 71-letni Wayne Skiles, trgovec z novci in diamanti, je dobil možnost za model X in jo takoj izkoristil. A podjetni Skiles si je X-a lastil le okoli 40 minut, kolikor je porabil, da je opravil pot med trgovcem v Auburn Hillsu v zvezni državi Michigan in parkriščem sedeža Forda v kakih 50 kilometrov oddaljenem Dearbornu. Za X-a z zaporedno serijsko številko 44 je moral vplačati dobrih 144 tisoč dolarjev (127 tisoč evrov) pred dajatvami. Osnovna cena modela X je v ZDA sicer za preračunanih 25 tisoč evrov cenejša, a je imel dotični X najmočnejšo oznako P90D in veliko dodatne opreme, tudi funkcijo "ludicrous speed upgrade", ki omogoča pospešek 0-96 km/h v bliskovitih 3,2 sekunde.
Wiles je daljinca predal Fordovcem v zameno za kar 199 tisoč dolarjev (176 tisoč evrov) pred obdavčitvijo oziroma za 49 tisoč evrov višji znesek, kot ga je kupil. Zgodba je prišla v javnost, ko se enega od visokih članov Fordovega menedžmenta opazili, kako se vozi v modelu X, še poroča Bloomberg. Bržkone so si na skrivaj svojega teslo X že omislili tudi drugi veliki proizvajalci.
dezurni@zurnal24.si